Avto
2112 ogledov

Kaj storiti, če v ogledalu vidite le eno luč?

motor AVP
Poglejte dvakrat! Tisti na motorju pa se vprašajte, ali res poznate male trike za preživetje.

Lepi dnevi kar kličejo po uživaški vožnji na dveh kolesih. A motoristi so med najbolj ogroženimi skupinami v prometu. Za razliko od vožnje z avtom motociklizem skorajda ne odpušča napak. V prometu, tudi med motoristi, so izkušnje tisti mejnik, ki ločijo življenje in smrt.

Oglejte si kratek video posnetek, kjer so predstavljeni mali triki za veliko večjo varnost na motornem kolesu. Upoštevati bi jih moral vsak voznik motornega kolesa.

Ker so motoristi slabše vidni in pogosto vozijo prehitro, jih drugi vozniki hitreje spregledajo ali jim odvzamejo prednost. Agencija za varnost prometa zato motoriste poziva naj ne precenjujejo voznih sposobnosti in upoštevajo cestno prometna pravila, vse ostale udeležence v prometu pa k strpni in preudarni vožnji ter dodatni previdnosti.

Zakaj so v primeru nesreče poškodbe na motorju tako hude

Danijel Andolšek, reševalec Urgentnega centra v Ljubljani, je pojasnil, da je življenje vsakega motorista v primeru nesreče 13-krat bolj ogroženo kot življenje voznika avtomobila. Če slednjega ščitijo varnostna kletka, varnostni pas z napihljivimi mehovi in mečkljive cone, pa motorist v trenutku doživi ves pojemek sil, ki ga skuša katapultirati z motorja.

Kakšne poškodbe bo ob tem doživel, je veliko odvisnega od konstrukcije motorja. Bistveno vprašanje je namreč, kje bo motoristovo telo najprej trčilo ob oviro, kakšen bo prvi udarec. Največkrat telo ob sunku najprej najprej "zapne" ob krmilo, kar še posebej pri voznikih športnih motorjev z nižjim krmilom in lego telesa zelo pogosto povzroči hude poškodbe medeničnega predela, pri katerih pa je smrtnost zelo visoka.

"V teh primerih pride do notranjih poškodb, ko se lahko v telesu v medeničnem predelu izlijejo celo trije litri in več krvi. To pa je za človeka usodno," pravi Andoljšek. Prav tako zelo nevaren scenarij je, da ob krmilo zapnejo noge. Takrat so zelo pogoste poškodbe stegenskega predela. "Lahko na zunaj ni opaziti niti odrgnine, v resnici pa se v stegnu izlijeta dva ali tri litre krvi, kar je tudi lahko življenjsko nevarno."

Na tečajih za motoriste učijo, naj motorist, če ima to možnost in sposobnost, tik pred trkom v oviro refleksno vstane, da ob katapultiranju zmanjša možnost trka v krmilo. Inštruktor AMZS Brane Legan pojasnjuje: "To pomaga pri ovirah, ki jih je mogoče na ta način preleteti. To seveda nima smisla, če bi motorist čelno trčil v tovornjak, je pa ta poteza pred hujšimi posledicami rešila že kar nekaj motoristov pri trkih ob avto ali druge nižje ovire."

Nato sledi še končni trk, ko trpijo glave, hrbtenica ... Zelo nevarne so nezaščiteni stebrički varovalnih ograj, drogovi znakov, pločniki ...

Trening varna vožnje za motoriste | Avtor: Uroš Podlogar Uroš Podlogar

Niso se vrnili domov

Že takoj ob začetku letošnje motoristične sezone smo bili priča tragičnim dogodkom na naših cestah s smrtnimi žrtvami med motoristi. Do danes se je smrtno ponesrečilo že šest voznikov motornih koles, 32 se jih je hudo poškodovalo, 64 pa jih je utrpelo lažje poškodbe. Najpogostejši vzrok za nesreče je bila neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in nepravilno prehitevanje.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • Antonio 17:03 09.junij 2018.

    Super video... res je... vse to je treba upoštevat... najboljše pa je tisto, ko že daš gas da prehitiš...pa prekineš prehitevanje... večina gre naprej.... bolje priti domov 2 minuti kasneje kot čez par mesecev, na štirih kolesih....(invalidski voziček)… sem doživel ...prikaži več to... spet se peljem z motorjem...ampak se mi ne mudi več.....se grem peljat.... če se mi mudi, grem z avtom...pa tudi pred nesrečo nisem bil objesten motorist....strah je izginil...Na motorju mora biti pozitiven strah... Srečno vsem