Avto
13 ogledov

Kaj vrabci čivkajo o slovenskih avtih

Lexus GS Andrej Leban
Lani so pri nas prvič registrirali celo več porschejev kot leto prej, tudi pri Mercedes-Benzu so lahko zelo zadovoljni. Po drugi strani so krvavele ljudske znamke, kot so Opel, Ford, Hyundai, Seat, Fiat, pa tudi bolj prestižni BMW, Lexus, Mini in Subaru.

Vse prej kot rožnata situacija je zelo udarila na slovenski trg z novimi vozili. Uradno je bilo namreč prvič registriranih še za 16,7 odstotka manj osebnih vozil kot leto prej. Da statistično ni bilo še precej slabše, je poskrbelo dejstvo, o katerem si med obroki na zimskih krmilnicah pripovedujejo celo vrabci, namreč umetno friziranje trga s t. i. enodnevnimi registracijami, ki zasedajo velik odstotek prodaje, po nekaterih predvidevanjih sogovornikov znotraj branže celo eno petino. Ti avtomobili nato končajo v drugih članicah (znano je, da ima Slovenija ene najnižjih cen za nove avtomobile v EU), hkrati pa si uvozniki z večjimi prodajnimi številkami pri proizvajalcih izboljšujejo pozicije pri pogajanjih o prihodnjih kvotah. Malce pa je gotovo vmes tudi slovenskega rivalstva "kdo bo boljši".

Med 48.648 prvič registriranimi osebnimi vozili smo poiskali še nekaj zanimivih podatkov. Najprej v novomeški Revoz: obnovljeni renault twingo je kljub novi konkurenci iz koncerna VW ohranil dobro prodajo v razredu mini in ostal celo v črnih številkah, ki govorijo o rasti. Na vrhu v tem razredu ga je sicer prehitela fiat panda, ki so jih lani registrirali kar 665, a kolikšen delež "medvedk" je v Sloveniji resnično ostalo, je veliko vprašanje.

Wind, drugi model iz Revoza, za katerega je sedanji predsednik države Borut Pahor med testno vožnjo resda v šali dejal, da se mu zdi slabši od njegove katrce, lani pri nas ni dobil niti enega novega kupca.

Mala velika zvezda

Zanimiv je pogled v razred manjših enoprostorcev, kjer je absolutni zmagovalec mercedes-benz razreda B. Pri uvozniku so ob njegovi predstavitvi pogumno napovedovali 220 prodanih vozil, kar za prestižnega proizvajalca zveni zelo optimistično. Na koncu so prodali okroglih 400 primerkov in resnično je model že zelo pogost na slovenskih cestah. V tem razredu sta se sicer za vrh bojevala citroën berlingo (880 prodanih) in renault scenic (828).

Pri Slovencih najpomembnejša razreda malih in nižjih srednjih sta trdno v domeni Renaulta, prvi po zaslugi clia (2.898 prodanih), drugi pa zaradi prodaje renault megana (1.983). Ta je v primerjavi z 2011 zabeležil dvakrat večji padec prodaje od drugouvrščenega VW golfa (1.444), a ostal vodilni. Za letos pa golf že napoveduje naskok na vrh, zato bo dvoboj gotovo zelo zanimiv. Škoda octavia je v zadnjem letu življenjske dobe druge generacije zasedala visoko tretje mesto (1.165).

Cenejši premium izdelki še vedno dobro v promet

V srednjem premium razredu je BMW serije 3 (421) pri nas po uradnih podatkih prevladal nad audijem A4 (315), enako je bilo tudi v razredu višje v dvoboju serije 5 (298) in A6 (152). Zanimiv je položaj znamke Land Rover, ki je predvsem po zaslugi modela range rover evoque prodajo povečala za skoraj štirikrat (s 26 v letu 2011 na 94 v 2012).

Najbogatejši Slovenci pa so očitno stopili na zavoro, kajti zelo prestižni avtomobili niso šli v promet. Tako je prodaja aston martina in maseratija upadla za sto odstotkov; prodali niso namreč nobenega. Tudi malce manj bogati so postali previdnejši, saj so številke pri prestižnih suvih večinoma v rdečem, izjema je le novi rod mercedes-benza ML, ki je podvojil prodajo (86) in ugnal celo BMW X5 (63). Registrirana pa sta bila adrenalina polna lepotca
nissan GT-R in mercedes-benz SLS AMG.

Nekatere znamke hirajo, druge še boljše

Med znamkami izstopa Porsche, ki ji pri nas še niso prišli do živega niti kriza niti novi davki in dajatve na prestiž in kubaturo. Lani je bilo registriranih 46 različnih modelov – skoraj četrtina novega rodu 911 – skupno pa celo dva več kot leto prej. Tudi 13 novih jaguarjev je bilo prodanih, kar je primerljivo letu prej.

Na drugi strani so iz bolj ali manj jasnih razlogov pri nas popolnoma zamrle znamke, kot so Chrylser in Saab, precej pa so upadli Lexus, Subaru in Mini. Zadnji je še leto poprej registriral 487 novih, lani pa padel na vsega 186.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.