Avto
10384 ogledov

Kako Slovenec lahko kupi za 11.500 evrov cenejši električni avto

bmw i3 Anže Petkovšek
Rodila se je zanimiva pobuda, kako priti ceneje do novega električnega avta. Skupaj s subvencijo Ekosklada je zgolj osnovni popust velik kar 11.500 evrov!

Podjetje Plan-net, ki je sicer specializirano za proizvodnjo in montažo sončnih elektrarn ter električnih polnilnic, je zagnalo projekt skupinskega naročila električnih avtov, na podlagi katerega uvoznik ponuja dodaten količinski popust. Kot partner je pristopil uvoznik za vozila znamke Nissan, saj so Japonci tudi sicer med vodilnimi pri razvoju in proizvodnji električnih vozil. 

Ideja je torej ta: če glede na svoj profil voženj (do 100 km dnevno) opažate, da ustrezate profilu tipičnega koristnika tega alternativnega pogona, potem velja premisliti o priložnosti. Nissan leaf, avtomobil "golfovega" razreda, je s subvencijo Ekosklada, ki znaša 7.500 evrov, in dodatnim popustom Nissana v višini 4.000 evrov, na voljo že od 19.500 evrov dalje (odvisno od opreme). To je cena, primerljiva dizelskemu golfu, a je na dolgi rok električni avto cenejši zaradi bistveno nižjih stroškov goriva in servisnega vzdrževanja.

"Namen naše ideje je predvsem to, da bi ljudje, ki se odločajo za nov avto, pričeli širše razmišljati o učinkoviti mobilnosti in kaj ponuja električni avto - manj stroškov, čistočo, možnost polnjenja od doma ...," našteva Marko Femc, direktor družbe Plan-net. "Po drugi strani pa ne gre le za promocijo avtov, temveč širše ideje, da lahko ljudje danes sami proizvajamo električno energijo in jo uporabljamo za naše potrebe."

Kot pravi Femc, je poleg modela leaf na razpolago za nakup tudi Nissanov kompaktni električni kombi MV200. Želeli so si tudi sodelovanja še ene znamke električnih vozil, vendar na koncu niso našli skupnega jezika.

Z nakupom pride zraven še kup ugodnosti

Zanimivo je, da nissan leaf, kronan z nazivom Evropski avto leta 2011, uradno sploh ni naprodaj v Sloveniji. Pred dvema letoma je zdajšnja generacija doživela korenito prenovo, ki mu je podaljšala normni doseg na 245 kilometrov in pohitrila polnjenje. Garancija na baterijo traja osem let. 

Nissan leaf | Avtor: Nissan Nissan
Pristopna akcija se je ravnokar začela in naj bi trajala dva meseca, v tem času računajo na 50 ljudi, ki bodo izkoristili način, da do električnega avta pridejo ceneje. Poleg osnovnega popusta bo sicer kupec lahko izkoristil tudi popust pri zavarovanju avta in pri nakupu ter montaži domače polnilnice.

Za električne avte ni potrebno plačevati letne dajatve za motorna vozila, na razpolago je tudi v današnjih razmerah še dodatno ugoden kredit (EURIBOR + 1,5 odstotka) Ekosklada.

Femc vozi električni avto zadnjih pet let in pravi, da poleg kompleta zimskih pnevmatik ni zapravil "niti evra" za stroške servisa. Polnjenje z elektriko sicer izvaja prek domačega ali službenega omrežja.

Mreža je, volje ni

Čeprav vsi govorijo, da imajo električni avtomobili svetlo prihodnost, se v praksi vsaj v Sloveniji razmere le počasi premikajo, pa čeprav imamo eno najboljših mrež javnih polnilnic v Evropi. Skupno je registriranih le okoli 300 električnih vozil, kar je neznaten delež v primerjavi z državami, kot sta denimo Nizozemska ali Norveška.

Proizvajalci vozil so sicer še zelo previdni pri izdelavi električnih vozil, Ford je denimo ravno te dni napovedal, da zdajšnje generacije električnega focusa ne bodo več izdelovali. Na drugi strani Volkswagen najavlja prvi električni avto za velike množice, ki bi lahko zelo pozitivno vplival na spodbujanje celotnega trga.

Prek Ekosklada v zadnjem letu 212 novih električnih avtov

Po čisto svežih podatkih Ekosklada je aktualni razpis za nepovratna sredstva za fizične osebe (45SUB-EVOB16) za nakup novih električnih avtov izkoristilo 54 kupcev, ki so si tako osnovno ceno električnega avta znižali za 7.500 evrov.

Pravne osebe pa so po pogojih ločenega razpisa (38SUB-EVPO16) kupile 158 električnih avtov. Mogoče je prejeti tudi (nižjo) subvencijo za predelavo v električni avto ali za nakup priključnega hibrida.

ZOE | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ekosklad je prav minuli teden za potrebe razpisa nakupa privatnih električnih vozil rezerviral dodaten milijon evrov sredstev, aktualna razpisa za nepovratne subvencije pa sta daleč najbolj uspešna doslej.

Uporabniki električnih avtov so v veliki večini zelo zadovoljni s svojimi vozili, saj nudijo drugačen pristop k udobju (nizek hrup, veliko navora) in nizke stroške obratovanja. Je pa izven običajnih poti potrebno vedeti in naćrtovati, kje se bo avto polnil, čeprav je mreža hitrih polninic že zelo razširjena.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • francl12 18:58 02.maj 2017.

    tebi se jebe tudi če s svojim dizlom podušiš pol slovenije. Pomembno je samo to, da se prepelješ svojih 200km! kr tk en=kreten!

  • francl12 18:55 02.maj 2017.

    Očitno na tebe vpliva drugo sevanje, da take spušaš.Elektrika je prihodnost, res pa je, da je treba vse skupajaše dodelati! Če bi vsi razmišljali kot ti bi imeli avtomobile na paro...na prikolico bi naložil toliko premoga, da bi ti ...prikaži več zadostovalo za celotno potovanje. Med vožnjo pa bi se 10x ustavil, da bi naložil v peč!

  • bostjanpodk 18:49 17.april 2017.

    98%ljudem se jeb....za el. avte.Jaz se ne vozim 200km v eno smer na šiht,če sem na domu1 imam 2,5km do službe,če pa sem na domu2 pa 1km do službe, hodim peš v službo! in pa z bencinerju naredim 700km, če ...prikaži več vozim pa več relacijske vožnje pa lahko še malo več.;)