Avto
942 ogledov

Kako varen je avtocestni nadvoz na primorski AC pri Vrhniki?

avtocestni nadvoz
1/15
Žurnal24 main
Bralec nas je po tem, ko se je na severozahodu italijanskega mesta Ancona porušil most na avtocesti, pri čemer sta umrli dve osebi, opozoril na slabo stanje mostu nad primorsko avtocesto pri Vrhniki. Spomnimo še na dogodek iz lanskega leta, ko se je odlomil kos betona na železniškem nadvozu na primorski avtocesti in prebil vetrobransko steklo vozila. Na srečo se je vse končalo brez težjih telesnih poškodb. Je nadvoz pri Vrhniki tempirana bomba?

"Ko ravno poročate o porušitvi nadvoza v Italiji, predlagam, da pri pristojnih službah preverite, v kakšnem stanju je most nad primorsko avtocesto. Takoj prvi most po železniškem Štampetovem mostu proti primorski. Most je opazno povešen in slabo vzdrževan. Preverite, ali ga kdo sploh vzdržuje in preverja njegovo stanje,“ smo v elektronski poštni naslov dobili sporočilo bralca.

Dars opozoril odgovorne na občini

Iz občine Vrhnika so nam sporočili, da po mostu poteka lokalna cesta, vendar so vsi objekti, ki so povezani z avtocesto in v konkretnem primeru tudi nadvoz (most nad avtocesto) v izključni pristojnosti DARS.

Iz DARS so nam pojasnili, da so navedeni objekt na odseku avtoceste Vrhnika–Postojna pri Zavodu za gradbeništvo Slovenije (ZAG) nazadnje temeljito pregledali 17. novembra 2016. Ugotovljeno je zadovoljivo stanje. S strani ZAG predlagani ukrepi so bili vezani predvsem na vozišče, hodnike, robne vence, ograjo in dostope na objekte. Vse to je v upravljanju in obveza občine Vrhnika.




 

 

 

 

 

Na DARS so si s predstavniki občine Vrhnika objekt lani ogledali in jih opozorili na nujnost ukrepanja. "Delavci DARS d. d., vzdrževalci tega dela avtoceste, pa bodo do izvedbe sanacije poskrbeli za spremljanje stanja in odstranitev za promet nevarnih delov,“ so nam odgovorili iz DARS, kjer upravljajo z avtocestnim sistemom.

Dars bo začel obveščati občine o pomanjkljivostih

V teku je priprava in pošiljanje poročil vsem občinam, katerih objekti so bili pregledani v preteklem letu, da izvedejo na svojem delu potrebne ukrepe. Tako, da bodo to poročilo dobili tudi na občini Vrhnika.

Omenjeni nadvoz je bil sicer predan prometu hkrati z avtocestnim odsekom Vrhnika–Postojna konec leta 1972. "Dejstvo je, da že iz zapisnika o tehničnem pregledu za avtocestni odsek Vrhnika–Logatec (komisija ga je opravila 14. decembra 1972) sledi, da je »objekt iz estetskega vidika manj ustrezen«, in sicer zaradi neustrezne nivelete, kar ima za posledico konkavno vertikalno zaokrožitev,“ pojasnjujejo na DARS.

Videz nadvoza motil že pred 44 leti

Videz navedenega nadvoza je torej motil že na tehničnem pregledu pred skoraj 44 leti, vendar iz estetskih razlogov (konkavna ukrivljenost). Na DARS so zapisali še, da je bila glede na zapisnik tehničnega pregleda prvotna niveleta (črta, ki kaže višinski potek ceste (vzpone, padce) v vzdolžnem prerezu) že v času izgradnje nekoliko popravljena zaradi videza. Komisija je v sklopu tehničnega pregleda ugotovila, da ugotovljene pomanjkljivosti niso takšnega značaja, da bi mogle ogrožati stabilnost objekta in njegovo varnost glede prometa, požara, zdravja in življenja ljudi, zato je predlagala upravnemu organu izdajo ustreznega uporabnega dovoljenja.

Oktobra lani bi lahko na primorski avtocesti prišlo do tragedije

Da so nadvozi v vprašljivem varnostnem stanju dokazuje dogodek iz lanskega oktobra, ko se je na železniškem nadvozu na primorski avtocesti odlomil kos betona in skozi vetrobransko steklo priletel v avtomobil, ki je peljal po avtocesti. Na srečo se je vse končalo le z materialnimi posledicami za avto in lažjimi telesnimi poškodbami, ki jih je utrpel bralec, a bi se lahko končal tudi tragično, kar dokazujejo fotografije poškodb avtomobila.

Darsovi vzdrževalci so ugotovili, da je z železniškega nadvoza nad primorsko avtocesto A1, na odseku Unec-Postojna, med Ravbarkomando in priključkom Postojna, odpadel večji kos betona. Pojasnili so, da je objekt, torej železniški nadvoz, v popolnem upravljanju železniškega gospodarstva (ŽG) Slovenskih železnic. Po Pravilniku o spodnjem ustroju železniških prog so železniški nadvozi nad cesto železniški podvozi in kot taki del javne železniške infrastrukture (JŽI).



"Kot upravljavec avtocest sproti spremljamo stanje na celotni infrastrukturi, tudi teh nadvozov, ki niso v našem upravljanju, vendar potekajo nad avtocesto, s katero mi upravljamo,“ so za zurnal24. Takrat povedali na Darsu.

Lojze Bevc z Zavoda za gradbeništvo Slovenije, ki je omenjeni nadvoz, kjer se je odlomil kos betona pregledal, je dejal, da se lahko tak dogodek ponovi. Zato pa so nam na Inšpektoratu Republike Slovenije za infrastrukturo potrdili, da so izvedli inšpekcijski nadzor. Ugotovili so, da pri upravljanju in vzdrževanju tega objektu ni prišlo do nepravilnosti oziroma kršitev.

grega.prebil@zurnal24.si

Komentarjev 12
  • Franjo Erman 14:40 16.marec 2017.

    se pravi da ob svetem nikoli

  • Franjo Erman 14:40 16.marec 2017.

    se pravi da nikoli

  • Avatar Leon
    Leon 15:06 13.marec 2017.

    Ali si imel kdaj opravka z inšpektorji ? Nikoli? Bom ti pomagal ! Kadar naletiš na odpadke v naravi ......salonitke ,gume ,plastiko.....itd ,daj pokliči inšpektorja in ti bo vse jasno .