Razvoj varnostnih sistemom je prinesel tudi veliko sistemov za poznejšo vgradnjo, ki so ponavadi tudi cenejši kot tovarniško vgrajeni sistemi.
Signal iz stanovanj
|
|
Neznan Nemec je oblastem javil, da je njegov sistem kamere za vzvratno vožnjo ob vožnji po mestu dalj časa prejemal neznan signal iz okoliških stavb, natančneje notranjih prostorov okoliških stanovanj. Zadevo zdaj preučujejo oblasti in preverjajo, ali je to sploh možno ter kako postopati v takem primeru. Če je zadeva resnična, potem gre za grobo kršitev zasebnosti, za kar pa niso krivi uporabniki omenjenih sistemov, ampak proizvajalci. |
Še pred nekaj leti zelo redek varnostni sistem si lahko danes omislimo v skoraj vseh modelih višjega cenovnega razreda, ponudba pa se iz leta v leto seli po razredih navzdol. To velja tudi za tiste manj priznane proizvajalce, saj se vedno več znamk odloča za takšen varnostni sistem, čeprav ga skoraj vsi ponujajo proti doplačilu. Ne glede na to pa cena tega sistema ostaja relativno visoka, čeprav se je v zadnjih dveh leti vsaj prepolovila. Poznejša vgradnja je sicer mogoča, ima pa določene posebnosti, ki prinašajo večje stroške kot recimo poznejša vgradnja parkirnih senzorjev. Pri poznejši vgradnji gre za sodelovanje dveh sistemov, in sicer kamere, ki prejema sliko, ter sistema, ki prejeto sliko projecira vozniku.
Pri nakupu kamere velja biti pazljiv in kupiti takšno s čim večjo ločljivostjo, priporočljivo je kupiti takšno z LED-diodama, s čimer je mogoča uporaba tudi pri slabši vidljivosti in ponoči. Če je pri prvem montaža dokaj enostavna, pa je umestitev zaslona za projeciranje v potniški prostor toliko težja. Osnovne pakete sestavljajo kamera, ki jo namestite na zadek, in napajalni ter AV-kabel za priključitev na zaslon, cene pa se začnejo pri 35 evrih in se gibljejo nekje do 300 evrov za motorizirane kamere. Cene celotnih sistemov se začnejo pri okoli 200 evrih, so pa ti monitorji precej majhni in okorni, nekateri predvajajo celo črnobelo sliko. Težavo predstavlja tudi umestitev, saj zahteva vrtanje. Cena bolj zapletenih sistemov je lahko tudi sto odstotkov višja, to pa že predstavlja ceno sistemov, ki jih nudijo proizvajalci ob nakupu, se je pa priporočljivo pred nakupom pozanimati, ali vozilo že ima informacijski zaslon za prikaz slike (največkrat v povezavi z zaslonom navigacijske naprave ali Tv-ja) ali je treba dokupiti tudi tega. To ceno namreč občutno poviša tudi za sto odstotkov in več.
O tem, ali je mogoče kamero priključiti tudi na prenosno navigacijsko napravo, smo povprašali pri podjetju Big Bang, kjer so nam povedali, da možnost priključitve ponujajo različni proizvajalci in naprave, zato velja pred nakupom o tem razmisliti in kupiti takšno z A/V-izhodom. Cena teh je sicer nekoliko višja, imajo pa te ponavadi tudi več drugih uporabnih funkcij. Slabost tovrstne priključitve pa je, da je preklapljanje ročno in ne avtomatsko kot pri celotnih sistemih.
Sistemi z več kamerami
Določeni proizvajalci že ponujajo tudi deljene sisteme, ki z večimi kamerami v različnih položajih uporabniku lajšajo parkirni manever. Pravkar prenovljen nissan murano tako kot del serijske ponudbe ponuja sistem z dvema kamerama, in sicer eno klasično na zadku ter dodatno na desnem boku vozila. Voznik si s preklapljanjem pomaga, saj mu sistem prek zaslona na armaturni plošči kaže sliko za vozilom ali na boku. Nemški BMW je šel še korak dlje in v paradnem konju, sedmici, ponudil sistem, ki ga sestavljajo kar tri kamere. Side view sistem je sestavljen iz dveh kamer na bokih vozila, ki nudi vizualno pomoč pri manevriranju na ozkih področjih, Rear view camera pa poleg vizualne pomoči ponuja še izračun poti pri smernem dodajanju volana ter izračunava oddaljenost od ovir. Kombinirani sistem stane 464 evrov za zadnjo kamero in dvakrat toliko za kombinirani sistem treh kamer.