Največji in najpomembnejši avtomobilski novosti, ki sta na trg prišli pred koncem lanskega leta, sta mégane tretje generacije in golf. Med seboj smo ju primerjali na testu.
| Renault mégane berline 1.5 dCi dynamique: |
|
Plusi: Razmerje med ceno in dobljenim, kakovostno izdelana notranjost, sistem za telefoniranje bluetooth, zavorna pot, dobra zvočna izolacija, menjalnik s šestimi prestavami, poraba. Minusi: preglednost nazaj, neizklopljiv ESP, preveč posreden servovolan, preveč plastična notranjost. |
Glede oblike so mnenja deljena
Z oblikovnega stališča gre v obeh primerih za umirjeno dinamično podobo, ki naj bi zadovoljila čimvečji krog kupcev. Če je to ustaljena praksa pri nemškem velikanu, pa so se pri oblikovanju tretje generacije mégana odločili, da je po tako drugačni podobi predhodnika (mnenja so se kresala predvsem glede zadka) čas za bolj umirjen videz. Če vseeno malce seciramo zunanjo podobo primerjanih modelov, je golf veliko potez predvsem prednjega dela povzel po sciroccu, od predhodnika pa se razlikuje predvsem po nižjem in bolj sploščenem motornem pokrovu, medtem ko so svetila in naklon vetrobranskega stekla zgolj malenkost spremenjeni. Ne glede na to je golf oblikovan dovolj moderno in drugače kot konkurenti, od predhodnika pa se razlikuje toliko, da še lahko govorimo o novem modelu. Pri méganu je zgodba podobna. Povzema oblikovne smernice, prvič videne pri laguni, ustavilo pa se ne bo zgolj pri méganu, saj bodo sčasoma to obliko dobili tudi ostali modeli. Prednji del petvratne različice ali berline je oblikovan manj agresivno, gre pa tako kot v golfovem primeru za skladno oblikovano zunanjost z rahlo rastočo bočno linijo in umirjenim zadkom.
VW golf 2.0 TDI comfortline: |
|
Plusi: Videz, varnost, potovalno udobje, visoko sedenje, uporabna kamera za vzvratno vožnjo, oprema, uporabljeni materiali. Minusi: Skromen prtljažnik, pretanki sedeži, preglednost nazaj, ni komand na volanu, ESP ni mogoče popolnoma izklopiti, še vedno dolg hod stopalke sklopke, cena. |
Pri notranjosti gre zopet za dva različna sloga, in če se naslonimo na umetnost, gre pri francozu za neke vrste postmodernistično ureditev notranjosti, medtem ko je ta pri golfu bolj neoklasičnega tipa. Pri nemcu gre tako za logično nadaljevanje ureditve, ergonomije in uporabljenih materialov kot pri predhodniku. Pri méganu so razlike večje kot prej, predvsem pa so oblikovalci v stilu lagune želeli pričarati bolj prijazno delovno okolje vozniku in sopotnikom, ki bo izžarevalo tudi večjo kakovost. Oblika stikal in predvsem merilnikov je zelo moderna, vprašanje pa je, kako se bodo na to odzvali konservativnejši kupci. Ne glede na to pa notranjost deluje preveč plastično, občutka ne izboljša pretirano niti vzdolžna aplikacija, ki se proti sopotnikovim vratom dodatno širi. Pri golfu je, kot rečeno, vse preverjeno. Merilniki in postavitev stikal klimatske in avdionaprave so tam in takšni, kot jih golfov kupec pričakuje, nov je večji in na drugačno ozadje postavljen sredinski zaslon, na katerem se po novem kratkotrajno prikazuje tudi stanje delovanja klimatske naprave in parkirne asistence. Merilniki imajo po novem belo osvetlitev s ščepcem rdeče barve, moti pa predvsem dejstvo, da je klimatski del odet v rdečo, avdioenote pa v modro barvo, kar je preveč barvno neusklajeno in na trenutke moteče.
Če se vrnemo k primerjavi, je glede občutka za volanom zmagovalec golf, saj prednja sedeža nudita več bočne opore, voznikov položaj je bolj dodelan, enako trdimo za volanski obroč in njegovo delovanje. Volanski obroč nemškega tekmeca je namreč občutno bolj natančen in lepše sede v roke. Pri menjalniku zahvaljujoč šesti prestavi v ospredje stopi mégane, čeprav po hitrosti pretikanja malenkostno zaostaja za golfom. Ročica slednjega je tudi krajša, zaradi česar je prestavljanje večji užitek. Če je prostor, odmerjen prednjima potnikoma, približno enak, se bo na zadnji klopi bolje godilo potnikom v golfu. Razloge za to gre iskati v tanjših sedežih, zaradi katerih pa ne trpi udobje, in v obliki strehe, ki je pri golfu bolj klasična, beri: dalj časa ravna. Tudi pri pogledu na zadek bi si mislili, da je pri njegovi prostornini zmagovalec golf, a se pri odprtju obeh prtljažnikov ta misel izkaže za napačno. Méganov zadek zmore kljub bolj zaobljeni obliki in bolj položni šipi vase pospraviti 22 litrov več, se pravi 372 litrov. Oba pa imata enako visok nakladalni rob in stopnico na drugi strani, kar otežuje nalaganje, podobno visoko odpiranje ter podobno veliko odprtino.
Ko je govora o opremi, sta si modela precej blizu. Oba izhajata iz sredine ponudbe, sta pa povsem dobro založena tako z varnostno opremo kot udobnostnimi pritiklinami. Del serijske opreme pri obeh je šest varnostnih blazin oziroma zaves, ESP-sistem, dvoobmočna klimatska naprava, tempomat in 16-palčna lita platišča, golf ima še kolensko varnostno blazino, mégane pa pametno kartico in sistem za telefoniranje bluetooth.
Slovencem na kožo pisana motorja
Prav tako kot opremska paketa sta najširšemu krogu kupcev namenjena motorja. Golfov je končno le dobil težko pričakovani vbrizg preko skupnega voda, kar pripomore k mirnejšemu teku in tišjemu delovanju. Vse to je méganov motor imel že prej, se pa pri golfu pozna pol litra večja prostornina, saj bolje "potegne" in lažje dosega višje potovalne hitrosti. Pri teh je mégane zahvaljujoč šesti prestavi tišji, golfu ne pomaga niti dodatno podaljšana peta prestava. "Majhnost" francozovega agregata se pozna tudi pri porabi, saj smo z méganom na testu porabili slabih sedem litrov plinskega olja, kar je pol litra manj, kot je porabil golf.
Kar se tiče voznih lastnosti, pa se zgodba spet obrne golfu v prid. Njegovo podvozje je namreč bolj zmogljivo kot tisto pri méganu, bolje požira neravnine, pri čemer ne trpi udobje, hkrati pa ponuja več užitkov v vožnji, ki je lahko tudi zelo športna. Grajamo le dejstvo, da ESP-sistema pri golfu ne morete v celoti izklopiti. Méganu pa tudi raje in večkrat uide zadek. Glede zmogljivosti merljivih razlik ni, so pa te občutnejše pri končni ceni, kjer je mégane za slab poltretji evrski tisočak cenejši. Ker sta si tudi glede opreme in vsebine na moč podobna, bodo o nakupu odločale zgolj preference in pripadnost znamki. Mi bi se kljub višji ceni odločili za golfa, saj zagotavlja preverjeno tehniko, zgledno ergonomijo in vozne lastnosti, predhodnik je bil za odtenek bolj ter na dolgi rok bolje drži ceno. Da se z menoj strinja tudi vsa slovenska avtomobilska srenja, pa je prejšnji petek dokazal tudi izbor za slovenski avto leta. Ampak razlike so manjše kot kdaj prej. Zadnjo besedo pa imate še vedno kupci, ki me lahko zlahka postavite v zmoto.