Tako je ISG, kot mu pravijo, na voljo v vseh karoserijskih izpeljankah, tako tri- in petvratni, pa
tudi pri karavanskem sporty wagon. Za zdaj si ga lahko omislite v kombinaciji z 1,4- in
1,6-litrskim bencinskim motorjem ter opremskima paketoma LX fresh in LC city.
Kmalu vse Kie z ISG
Pri nas zelo dobro poznan cee'd je bogatejši še za bolj ekološko naravnano
različico ISG, ki bo postopoma na voljo v vseh modelih tega proizvajalca. Da so ga začeli
vgrajevati v ta model, nikakor ni naključje, motorno in modelsko paleto pa bodo postopoma še
dopolnjevali. Že v drugi polovici leta bo namreč na voljo tudi z 1,6-litrskim dizelskim motorjem.
Različice ISG se po zunanjosti od ostalih ne razlikujejo praktično v ničemer, da ste ekološko
ozaveščeni, opazovalcu razodeva le mali napis ISG na zadku vozila.
Tako je glavna razlika skrita pod pločevino, in sicer ima vgrajen sistem, ki ustavi motor, ko
voznik ustavi vozilo in prestavno ročico prestavi v nevtralni položaj. Obraten proces se zgodi, ko
voznik znova stisne sklopko, življenjska doba sistema pa naj bi znašala 300 tisoč tovrstnih
operacij, to je zagonov. Pomemben del sistema ISG predstavlja inteligentni alternator, ki polni
avtomobilsko baterijo med zaviranjem. Sistem je med drugim opremljen tudi z varovalom, ki
preprečuje izklop, ko je vozilo neogreto ali pri več kot 25-odstotnem padcu akumulatorske
napetosti. Sistem smo preizkusili v krajši vožnji v okolici Ljubljane in zanj lahko rečemo, da
deluje dovolj nemoteče in skoraj neopazno. Nekako tako kot deluje pri maloštevilni konkurenci, ki
že pozna (trži) tovrstni sistem.
|
Poleg samodejnega ugašanja in prižiganja je pomemben element ISG tudi izkoriščanje zavorne energije. © Miha Pečoler |
Glavni doprinos sistema ISG so seveda boljši izkoristek in manjša poraba goriva kot tudi manjši izpust CO2. V kombinaciji z 1,4-bencinskim motorjem cee'd tako na 100 kilometrov poti v povprečju namesto 6,1 litra porabi le 5,8 litra goriva. Emisije pa so s 135 grami za deset gramov nižje, kar predstavlja šest odstotkov boljši rezultat kot različice brez sistema ISG. Še večji, kar 15-odstotni prihranek (v mestni vožnji) pa je pri 1,6-litrskem bencinarju, ki tako v povprečju namesto 6,4 porabi le šest litrov goriva, izpust pa namesto 152 znaša 142 gramov CO2 na prevožen kilometer. Sistem lahko voznik po želji tudi ugasne, temu je namenjeno stikalo levo od volanskega obroča. Menjalnik je vedno petstopenjski ročni, o avtomatiki se za zdaj še ne govori veliko.
Vse različice, opremljene s sistemom ISG, se ponašajo z bogatim paketom opreme, ki med drugim vključuje sistem ESC, 16-palčna lita platišča (LX city), šest zračnih blazin ali zaves, usnjen volanski obroč ter avdionapravo, ki bere datoteke MP3.
Cene se začnejo pri 11.990 evrih, kolikor stane trivratni procee'd z 1,4 motorjem in paketom LX fresh, petvratna različica cee'd je 500 evrov dražja. Močnejši motor zahteva 700 evrov doplačila, bogatejši paket opreme pa pri Kii cenijo na 250 evrov. Seznam doplačil je še vedno zelo kratek in obsega zgolj kovinsko barvo in parkirna pomagala zadaj, katerih cena znaša 350 oziroma 260 evrov. O načrtih za letos je bil uvoznik zelo redkobeseden, dejansko so povedali le to, da se, celotno gledano, nadejajo še malce večje prodaje kot lani.