Avto
3 ogledov

Kia pokazala, da ima dušo

1/49
Žurnal24 main
Za Kio v preteklosti ni veljalo, da bi izdelovala modele, za katerimi bi se množično obračale glave. No, časi se spreminjajo in zdaj imajo Korejci v modelni paleti tudi takšnega.

Kia je Sloveniji predstavila urban crossover ali mestni križanec z imenom soul. Ta napada trg s samosvojo podobo, zanimivo zasnovo in elementi, ki so zgolj njegovi, konkurenca pa jih zna v prihodnosti še posnemati.

Posamezni elementi so resnično izvirni in moderni, tako da je o kakšni avtomobilski konfekciji brezpredmetno govoriti. Po klasifikaciji bi soula lahko uvrstili med kombilimuzine C-razreda, a ga zaradi višje nasajenosti in s tem podobnosti s cestnimi terenci ne moremo. Potem je tu še enoprostorska zasnova zaradi oglate oblike in prilagodljive notranjosti, tako da je mera polna in imate križanca. Vse to pomeni višji položaj za volanom in višje sedenje, boljšo preglednost ter terenski pogled od zgoraj na ostale udeležence v prometu. Prepoznavni znaki soulove zunanjosti so poleg oglate oblike še poudarjeni blatniki, velike kolesne odprtine in ravno odsekan zadek. Na boku je celo nakazana "škrga". Kolesa lahko merijo do premera 18 palcev. Izbirate lahko med 11 barvami karoserije, na voljo pa so tudi številne poslikave (nanje proizvajalec nudi tudi garancijo, kar je redkost) in karoserijski dodatki.


Tudi notranjost je oblikovana izvirno, materiali pa so presenetljivo dobri. Na voljo je v številnih barvnih odtenkih, med posebnosti pa štejemo sedežne prevleke s ponoči svetlečimi napisi soul ali takšnimi, ki dosledno sledijo barvi karoserije. Da je soul v prvi vrsti namenjen mladim, pričajo serijski priključki za AUX, USB in IPod. Konkurenci so sledili tudi pri avdionapravi, saj je tovarniško dovolj kvalitetna in zmogljiva, niso pa pozabili niti na stikala na volanu. Slednji je oblikovan po vzoru Američanov (ti predstavljajo tudi primarnega kupca), kar pa sploh ni slabo. Odlagalnih površin je dovolj in so tudi podložene, manjka le sredinski naslon za roke, posebnost pri opremi pa predstavlja kamera za vzvratno vožnjo, katere mesto za projeciranje so našli kar na notranjem ogledalu. Kdaj in za koliko si jo bodo lahko kupci omislili, nam uvoznik žal ni znal povedati. Prtljažnik v osnovi sprejme od 222 do 818 litrov, če pa štejemo še prostor pod dvojnim dnom, je prostora za 340 litrov, merjeno do stropa pri podrti zadnji klopi pa je za karavanskih 1510 litrov. Ob dobrih štirih metrih, kolikor soul meri v dolžino, je to resnično zavidanja vreden podatek, je pa škoda, da zadnja klop nima funkcije vzdolžnega pomika.


Motorja sta za zdaj le dva, oba 1,6-litrska. Bencinski zmore 91 kW, dizelski CRDi pa še tri kilovate več. Poraba na 100 prevoženih kilometrov slednjega znaša 5,2 litra, na prevožen kilometer pa v ozračje izpusti 137 gramov CO2. Menjalnika sta za zdaj prav tako dva, in sicer je v osnovi le-ta petstopenjski ročni, v kombinaciji z dizelskim motorjem pa si stranka lahko omisli tudi petstopenjsko avtomatiko. Kasneje bodo motorno paleto obogatili s še dvema agregatoma, in sicer z zmogljivejšim 105 kilovatnim 2.0-litrskim bencinskim ter pohlevnejšim dizelskim s 85 kW (115 KM). Opremski paketi so trije: soul urban, LX soul in EX, del serijske opreme pri vseh različicah pa je poleg klimatske naprave tudi ESP-sistem.

Cene atraktivnega kiinega križanca se gibljejo od 14.990 evrov prek 16.690 evrov, kolikor stane najbolje opremljen soul z bencinskim motorjem, za dizelskega, ki je na voljo le v kombinaciji z najbolje založenim paketom opreme EX, pa morate imeti na razpolago 17.990 evrov. Ob tem vam pri slovenskem zastopniku nudijo tudi petletno splošno jamstvo brez omejitve kilometrov.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.