Raziskava, ki jo je naročil kitajski proizvajalec Zeekr, izvedena pa je bila med 8000 anketiranci v Belgiji, Danski, Nizozemski, Nemčiji, Norveški, Švedski, Švici in Združenem kraljestvu, kaže, da je 38 odstotkov Evropejcev zdaj bolj odprtih za nakup kitajskega električnega avtomobila kot pred letom dni. Le 17 odstotkov anketirancev izrecno zavrača možnost nakupa kitajskega električnega vozila. Še bolj zanimivo je dejstvo, da bi med lastniki električnih vozil 53 odstotkov razmislilo o kitajskem modelu.
Raziskava kaže, da ovire ostajajo. Glavni razlogi za previdnost ostajajo cena, polnilna infrastruktura in doseg vozil. Širša analiza trga kaže, da kar 37 odstotkov potencialnih kupcev v Evropi kot največjo oviro navaja visoko ceno, 36 odstotkov izraža zaskrbljenost glede dosega, 35 odstotkov pa dvomi o življenjski dobi baterije.
Poleg tega Evropejci kitajskih znamk še vedno ne poznajo, zlasti starejšimi vozniki in voznice. Mlajši kupci in vozniki v skandinavskih državah so za novosti veliko bolj odprti. Na Švedskem in Danskem je stopnja sprejemanja kitajskih električnih avtomobilov bistveno večja kot v Nemčiji ali Švici, kjer imajo evropske znamke še vedno močan status. V Združenem kraljestvu 59 odstotkov anketirancev pravi, da država porekla vozila ne igra nobene vloge pri njihovi odločitvi o nakupu, kar bi lahko bil pomemben signal za kitajske proizvajalce.
Posebej izstopa generacija 35 do 44 let, pri kateri veliko število ljudi do leta 2028 načrtuje nakup električnega avtomobila - ne glede na poreklo vozila. Ta skupina bi lahko bila ključna za nadaljnjo širitev kitajskih blagovnih znamk na evropskem trgu.
Kljub napredku izzivi ostajajo. Kitajske blagovne znamke se še vedno borijo z zaznavanjem kakovosti in varnosti, politični kontekst in tarife pa stvari še otežujejo. Vendar pa dejstvo, da se 38 odstotkov vprašanih počuti bolj odprtih za kitajska električna vozila kot pred samo enim letom, kaže, da se ovire počasi zmanjšujejo.
Pač dosegli bodo nek procent, kot so ga dosegli Japonski, Korejski... potem se bo pa ustavilo. Jaz ga ne bom nikoli kupec.
Še bolj zanimivo bo, ko bodo čez tri, štiri leta ti avti obrabljeni in jih nihče ne bo hotel kupiti, obležali bodo skorej brez vrednosti. Samomor iz zasede.