Avto
62 ogledov

Klasični avtomobilski ključ bo zgodovina

Ford focus electric Ford
Težave General Motorsa zaradi napake na stikalu za zagon motorja, zaradi česar so morali odpoklicati kar 1,6 milijona vozil, bi lahko pomenile konec dolgoletne prevlade klasičnih ključev za zagon motorja avtomobila.

Klasične ključe za zagon motorja v zadnjih letih vse pogosteje zamenjujejo stikala oziroma potisni ključi, identifikacijski sistem za zagon motorja v obliki ključa pa služi za vstop v vozilo, pa še tega vozniku ni treba več vzeti iz žepa.

Zadnji udarec klasičnim avtomobilskim ključem, Chrysler ga je uvedel pred 65 leti (leta 1949), naj bi zadal milijonski odpoklic vozil General Motorsa. Eden od največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu se je znašel v nezavidljivi situaciji in pod plazom kritik, saj naj bi dolga leta odlašal z odpravo napak na nekaterih svojih modelih. Februarja so zaradi napake na stikalu za zagon motorja vendarle najavili odpoklic 1,6 milijona vozil.

Potisni ključ udobnejši

Zdaj pri ameriškem velikanu resno razmišljajo, da bodo klasične ključe za zagon motorja zamenjali s potisnimi ključi (stikali) start-stop, ki bodo v prihodnosti postali del standardne opreme. Ta enostavna tehnologija ima številne prednosti. S potisnim ključem za zagon motorja, ki ga je Mercedes uvedel v poznih 90. letih, je danes po podatkih spletne strani Edmunds opremljenih 72 odstotkov novih avtomobilov in tovornjakov. Tehnologijo so ameriški potrošniki uvrstili med pet stvari, vrednih predelave.

"Ljudje potisni gumb povezujejo z udobjem," pravi Bill Visnic, urednik spletne strani Edmunds, in dodaja: "Klasična stikala za vžig so preživeta, elektronsko-mehanski del je manj zanesljiv od potisnih gumbov."

Klasični ključi nevarni

Neodvisna preiskava ameriških oblasti je v primeru General Motorsa ugotovila, da naj bi zaradi napake na stikalu za zagon motorja umrlo najmanj 13 ljudi. Preiskovalci so ugotovili, da je največja težava ta, da je ključ vseskozi vstavljen v ključavnico, zato ga lahko voznik obteži s kolenom in nastane okvara. Stikalo start-stop ima malo gibljivih delov in preprosto pošlje elektronsko sporočilo motorju. Njegova prednost je, da je sistem kompaktnih mer in je zapakiran v karoserijo, zaradi sistema prepoznavanja pa je mogoče ključ za identifikacijo ter odklepanje in zaklepanje vozila vseskozi nositi zgolj v žepu.

Komentarjev 4
  • renemario 06:24 07.maj 2014.

    To je lahko samo pri neumnih američanih, ki umirajo zaradi jutranjega pogleda v ogledalo , ko zagledajo kup maščevja .So tudi tehnično popolnoma nepoučeni - večina.

  • m117 01:44 07.maj 2014.

    Če se že grejo neki z razvojem tehnologije, potem naj naredijo avto brez ključa- vstop s prstnim odtisem recimo, saj bi to omogočalo veliko več svobode- greš na morje, zakleneš vse vredne stvari v avto in se greš kopat- brez ...prikaži več skrbi da bi kdo izmaknil ključ ali bi ga kje izgubil.. :D

  • sash77 20:44 06.maj 2014.

    Najbrž je sistem brez zagonskega ključa cenejši zato ga tako reklamirajo. Zanima me če se lahko s tem sistemom zverglaš na stran če ti avto obstane.