Avto > Kombinirana
17566 ogledov

Prvi vtisi po 3.000 kilometrih z mercedes-benz actros L ProCabine

Mercedes-Benz actros L ProCabine
1/6
Mercedes-Benz
V podjetju Virnek d.o.o. so prvi v Sloveniji v floto prevozniškega podjetja dodali vozilo mercedes-benz actros L ProCabine. Gre za nov tovornjak z novo kabino z odličnimi aerodinamičnimi lastnostmi. Voznik Ismet Dostović, ki vozi za podjetje Virnek, je delil svoje prve vtise.

V okviru projekta Šofer naj bo, se pri Žurnal24 posvečamo novostim s področja tovornjakov in tudi šoferskim izkušnjam. Konec lanskega leta smo pisali o tem, da je družina Novak iz Šoštanja, ki ima doma tovorna vozila že vse od leta 1986, kot prva v Sloveniji v floto svojega prevozniškega podjetja Virnek d.o.o. dodala vozilo mercedes-benz actros L ProCabine.

Mercedes-Benz actros L ProCabine | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Actros L ProCabin je popolnoma nov tovornjak z novo kabino, ki stavi na aerodinamične lastnosti. Sprednji del, podaljšan za 80 mm, omogoča popolnoma nov, še bolj aerodinamičen dizajn. Vsaka podrobnost kabine ProCabin je zasnovana tako, da preusmerja sprednji zračni tok s čim manjšim uporom. Rezultat je: do 3 % večja učinkovitost v primerjavi s predhodnikom. V kombinaciji z varčnim motorjem OM 471 3. generacije je prava izbira za večjo učinkovitost na dolgih progah. Pri tem motor ne varčuje z močjo. Zahvaljujoč funkciji Top Torque je s pritiskom gumba na voljo 200 Nm več – koristno pri vzponu in pospeševanju, npr. pri uvozu na avtocesto. 

Tako prvi vlačilec, kot prva šasija s kabino v Sloveniji torej gresta v podjetje Virnek d.o.o.. Šasija s kabino na pnevmatikah 315/60R22,5 je celo prva v Evropi. 

Serija actros je ena od temeljnih serij tovornjakov Mercedes-Benz že od leta 1996. Nova generacija modela je postavila nove standarde v varnosti, učinkovitosti in voznikovem udobju. Več o actrosu L lahko preberete tukaj.

Mercedes-Benzov tovornjak actros L | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Rudi Novak mlajši, ki je prevzel ključe, je takrat povedal, da so z actrosi zelo zadovoljni, da pa jih zanima, kako se bo actros z novo kabino obnašal v praksi. Dejal je, da so cene prevozov zelo nizke, zato se vsako znižanje stroškov pozna. Obljubil je tudi, da bodo delili vtise po prvi daljši vožnji.

Actros je v januarju 2025 uspešno zaključil svojo prvo 3.000-kilometrsko vožnjo v Francijo in nazaj. Voznik Ismet Dostović, ki vozi za podjetje Virnek, je delil svoje prve vtise: "Pri Virneku vozim osem let, kar je več kot polovica mojega vozniškega staža. V tem podjetju že od prihoda vozim Mercedesove actrose. Pred tem sem bil na actrosu 1851, ki so mi ga prav tako zaupali novega. Po tednu dni v novem actrosu L ProCabine ugotavljam, da so naredili velik korak naprej – tako pri vozniškem udobju kot pri učinkovitosti." 

Mercedes-Benz actros L ProCabine | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Tako tiho se še ni vozil

Dejal je, da se mu ob vstopu v kabino razlika ni zdela tako velika kot kasneje med vožnjo. "Sedim lahko skoraj tako kot v osebnem avtomobilu, s to razliko, da je sedež občutno bolj udoben. Veliko večjo spremembo sem občutil, ko sem začel peljati. Hrup je že od speljevanja dalje na nižji ravni kot pri actrosu s klasično kabino. Ne vem, ali zato, ker je med dnom kabine in motorjem več praznine ali zaradi boljše protihrupne izolacije. Verjetno zaradi obojega. Še večja je razlika pri večjih hitrostih. Veliko bolj aerodinamično oblikovana kabina zrak reže skoraj neslišno. V takšni tišini se s tovornjakom še nisem peljal. Verjetno bi bila vožnja še bolj tiha, če bi namesto ogledal izbrali kamere, a po tehtnem premisleku, smo se vseeno odločili za klasiko. Na instrumente se mi ni bilo treba privajati, saj temeljijo na istih principih in so praktično enaki kot v prejšnji kabini."

Mercedes-Benz actros L ProCabine | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Lastnika in direktorja podjetja Rudolfa Novaka je bolj kot udobje zanimala poraba goriva. "Voznik je sicer povedal povprečje, a skupaj smo ugotovili, da bi bilo po 3.000 prevoženih kilometrih neresno govoriti o absolutnih številkah. Glede na Ismetove dosedanje izkušnje pa povejmo le, da se je izkazalo, da je bila povprečna poraba glede na prejšnji model nižja za okoli dva litra. Masa tovora je bila takšna kot navadno na tej relaciji – med 10 in 15 tonami," je dejal Novak, ki je bil zadovoljen s prvimi podatki.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Treyie2138 00:16 19.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:55 05.februar 2025.

    Spet eni osnovnošolci prbijate ene nebuloze,jao kam smo pršli

  • AnGus 07:49 05.februar 2025.

    Reklama, zapakirana v članek. Šofer pa ima podbradek, ki se lahko kosa s sprednjim odbijačem.