V okviru projekta Šofer naj bo, na Žurnal24 nadaljujemo s predstavitvijo zgodb slovenskih prevoznikov, ki za svoj posel potrebujejo različne vrste tovornih vozil. Tokrat smo spoznali prva nova Mercedesova actrosa L 1853 s futuristično kabino ProCabine za prevoz razsutega tovora. Ključe novih tovornjakov je direktor in lastnik podjetja Trans Felix, Boštjan Jelnikar, prevzel 5. februarja na dvorišču podjetja na Lesnem Brdu pri Vrhniki. Predal mu jih je prodajni strokovnjak podjetja Autocommerce, Jaka Brudar.

V podjetju Trans Felix so se specializirali za prevoz razsutih tovorov s silo-cisternami - silosi. Oba nova vlačilca mercedes-benz actros L ProCabin 1853 sta opremljena z najmočnejšima trinajst-litrskima motorjema. Kot pravi Jelnikar, bodo oba sredi februarja preizkusili na prvi vožnji. Na enega bodo pripeli polpriklopnik s fiksnim silosom, na drugega pa s prekucnim.
Novi actros L znamke Mercedes-Benz Trucks prinaša futuristično kabino ProCabin, ki je namenjena boljši aerodinamiki, opremljen je tudi z inovativnimi asistenčnimi sistemi. Actros L so pri znamki Mercedes-Benz Trucks na trg poslali junija 2021 in se umešča v premijski razred težkih tovornih vozil z dizelskim pogonom. Največja novost je futuristična zasnova vozila, optimizirana aerodinamika, številne funkcije za udobje, bolj varčni motorji, izboljšana vozna dinamika in najnovejšimi asistenčnimi sistemi. Pri Mercedesu z vozilom ciljajo na upravljavce voznih parkov kot poklicne voznike. Klasični dizelski tovornjak tako nadaljuje uspešno zgodbo serije, ki se je začela leta 1996, in potrjuje zavezo znamke Mercedes-Benz Trucks, da se kar najbolje prilagaja potrebam svojih strank in njihovih voznikov. Cilj je namreč biti še naprej vodilni v panogi tovornih vozil na konvencionalni pogon.

Zanimalo nas je, zakaj so se odločili za močnejše motorje, čeprav je model 1848 glede emisij ugodnejši? V podjetju Trans Feliks so razložili, da pri prevozih razsutih tovorov vozilo vedno naložijo do največje dovoljene skupne mase. Tovori, ki jih prevažajo, so vedno težki, zato so za oba tovornjaka naročili še hidravlična retarderja. Izbrali so celoten paket pomočnikov na področju varnosti, na področju udobja pa so se ob paketu SoloStar odločili celo za zračno vzmeteno prednjo premo, kar pri nas ni ravno ustaljena praksa.

"Če je vozilo polno naloženo, vsak dodatni kilovat moči prav pride. Glede na izkušnje vemo, da je poraba goriva pri tako obremenjenih vozilih ob močnejšem motorju velikokrat ugodnejša, saj ga pri premagovanju klancev ni treba tako gnati, kot če je motor manj zmogljiv. Danes so motorne zavore dosti učinkovitejše, kot so bile včasih, a smo se vseeno odločili za retarder – bolj zaradi varnosti kot zaradi prihrankov pri vzdrževanju zavornega sistema. V Trans Felixu damo veliko tako na varnost, kakor na počutje in zadovoljstvo voznikov, saj so ti naši predstavniki – ambasadorji, ki redno prihajajo v neposreden stik z naročniki," je razložil Jelnikar.

Pri Trans Feliksu so izbrali paket opreme, kjer ima voznik med premori na voljo počivalnik, dejansko fotelj, na katerem se lahko zlekne, po želji pa desni del kabine spremeni v pisarno ali jedilnico. "Zame je pomembno, da je voznik s tovornjakom zadovoljen, da z veseljem sede v kabino, zato nisem nikoli bil pristaš najbolj osnovnega paketa opreme. Čeprav vozniki ne vozijo v parih, je dobro, da sta v kabini dve postelji. Če se kdaj posebej mudi, lahko na njej prespi še drugi voznik, drugače pa lahko zgornja postelja služi kot odlagalna površina,« pove Jelnikar in čisto na koncu ob izstopanju iz kabine še s širokim nasmehom doda: »Kamiona sta res vrhunska."
Eden od vzrokov za nakup actrosa L z novo kabino so bile tudi tehnične specifikacije. Jelnikar je dejal: "Že z dosedanjimi actrosi smo bili glede porabe goriva zadovoljni, z novo, bistveno bolj aerodinamično kabino, pa obljubljajo, da se ta zniža še za do 3 odstotke. Ob tem računamo še na Mercedesovo zanesljivost in trpežnost. Tudi masa vlačilca je pri tej ravni opremljenosti ugodna, saj le za 4 kg preseže 8 ton. Torej je nosilnost skupine vozil ob fiksnem silosu malo več kot 27 ton."

Actrosi L ProCabin so serijsko opremljeni s sistemom z vzvratnimi kamerami in zasloni na notranji strani stebričkov A. Voznika, ki bosta nova actrosa prevzela, sta želela klasična ogledala in direktor to komentira: "Pri nas mnenje voznikov šteje in njihove želje v čim večji meri upoštevamo," pravi direktor, ki poudarja, da opremljenost vozil z najmodernejšimi asistenčnimi sistemi ni dovolj, če jih voznik ne zna uporabljati in izkoristiti. Prav zato voznikom nameni delovni dan za izobraževanje oziroma spoznavanje z novim vozilom.
Prepričan je, da dolgoročno to pomeni doseganje večje učinkovitosti voznega parka in višjo stopnjo varnosti. "Zaradi tega zlasti pri varnostnih sistemih ne varčujemo,« je povedal Jelnikar in glede opreme dodal: "Tovornjaka sta že v osnovi dobro opremljena, tako da so za prevoz razsutih tovorov dodali zgolj kompresor za zrak, ki je potreben za praznjenje silosa. Actrosov menjalnik ima dvojni odgon moči, tako da bi ob kompresorju lahko poganjal še kakšen drug pomožni agregat (na primer hidravlično črpalko)."
Pravi tudi, da so kompresorja vgradili v lastni delavnici, saj imajo bogate tovrstne izkušnje. Odlično so izkoristili prostor, tako da je vse skupaj 'skrito' pod desno bočno oplato.