BMW-jev najbolje prodajani model je na trg prišel v prenovljeni izdaji. Na Žurnal24 smo imeli čast, da smo ga kot prvi preizkusili na testu.
Tehnični podatki:
|
|
Motor: Dizelski, štirivaljni, prostornina 1995 ccm, največja moč 130 kW (177 KM) pri 4000 vrt./min., največji navor 350 Nm pri 1750 vrt./min., pogon na zadnji kolesni par, šeststopenjski ročni menjalnik. Mere: dolžina 452 cm, širina 181,7 cm, višina 141,8 cm, medosna razdalja 276 cm, prtljažnik 460–1385 litrov, posoda za gorivo 61 litrov.
Zmogljivost in poraba:
Cena: 36.250 EUR, uvoznik BMW group Slovenija |
Sprememb so pri BMW-ju našteli 60, ki pa jih bo nevešči opazovalec kaj težko našel. Največ sprememb je najti na prednjem in zadnjem delu, kjer domujejo spremenjena in bolj dinamična svetila, sedaj tudi v LED-tehniki, spremenjena sta motorni pokrov, motorna maska in bolj športen odbijač, na zadku pa sta spremenjena pokrov prtljažnika in širši zadnji odbijač.
Glavna novost v notranjem prostoru je, kot smo že ob predstavitvi povedali, prenovljeni in izboljšani iDrive, ki sedaj končno omogoča neposreden dostop do podmenijev. Grajo pa si še vedno zasluži število odlagalnih prostorov, ki jih v trojki hitro zmanjka, pa še ti so premajhni. Še vedno pa čislamo napihljive sedeže (testnikovi so bili športno profilirani in odeti v kombinacijo usnja in tkanine), ki se vozniku prilegajo kot rokavica. Testnik je imel dodano še imitacijo lesa na armaturi, ki deluje dobro, vseeno pa bi na njenem mestu rajši videli eloksiran aluminij. Notranjost je tako zmes športnosti in prestiža, trojka pa še vedno izstopa tudi kar se tiče germanske urejenosti tipk na sredinski konzoli, med katere pa ne moremo šteti premajhnih stikal avdionaprave, ki deluje dobro, le z informacijami o predvajanju CD-plošč in MP3-datotek ni preveč bogata. Na zadnji klopi presenečenj (beri: večjih sprememb) ni, je pa tu dovolj prostora za dve, morda tri odrasle osebe. Prtljažnik premore dvojno odpiranje, pohvalen pa je sistem, ki smo mu bili prvič priča v večji sestri petici in ki vam ob odprtju kavalirsko umakne rolo navzgor proti strehi. To in ravno prtljažno dno brez nakladalnega roba zagotavljata, da bo nalaganje otroško lahko opravilo tudi za predstavnice nežnega spola. Prostornina prtljažnika je sicer nespremenjena, znaša pa povprečnih 460 litrov, ki jih po potrebi zlahka povečujete vse do 1385 litrov.
Motor v nosu je že star znanec, in sicer gre za dvolitrski dizelski agregat, ki razvije 130 kW ali 177 KM in 350 Nm navora pri 1750 vrtljajih. Motor vleče že od zelo nizkih 1300 vrtljajev in nato zvezno podaja moč vse do znamke 5000, ko elektronika prekine veselje. Pogon je poezija, saj je trojka zelo dobro uravnotežena, podvozje pa je med najboljšimi v razredu. Motor zmore tudi veliko mero uglajenosti, saj ga ne razganja od moči, konkreten pritisk na stopalko za plin pa to v trenutku spremeni in trojka se spremeni v agilnega športnika. Za zadnje sta odgovorna tudi zelo neposreden volanski mehanizem in kratka prestavna ročica šeststopenjskega menjalnika s športno preračunanimi prestavnimi razmerji, ki kar vabi k pretikanju. Trojka z močnejšim dvolitrskim dizlom v nosu na merilniku hitrosti prekrije znamko 230 km/h, prvo stotico pa doseže v 7,9 sekunde. Ob tem je še posebej zanimiv podatek o povprečni porabi, saj tovarna v kombiniranem režimu navaja porabo zgolj 4,8 litra in izpust CO 2 zgolj 128 gramov na prevožen kilometer. Res da je prvo kar daleč od resnice, se pa trojka vseeno zadovolji zgolj s 6,9 litri plinskega olja, shajala pa bi tudi s slabim litrom manj.
Cena pri izdelkih s propelerjem na nosu res ni v ospredju, je pa vseeno pomembna. Osnovna cena za model 320d touring tako znaša 36.250 evrov, z dodatki pa lahko seže še veliko višje. Gre pa pri trojki še vedno za najbolj idealen kompromis med športnostjo, prostornostjo in udobjem, ki ga konkurenca tudi za višjo ceno še ne zna pričarati. Zaradi tega in zaradi prodajnih uspehov (sedaj že) predhodnice pa druga dva člana iz nemške "svete trojice" še nekaj časa ne bosta imela mirnega spanca. In prav je tako.