Zgodba se je začela pisati daljnega leta 1951, ko so pri Toyoti prvič predstavili terensko vozilo z imenom BJ 70. Od takrat pa do danes se je nato zvrstilo nič koliko modelov te ikone terenske vožnje, danes pa družina land cruiser šteje tri člane.
Sredinski člen te družine so pred kratkim prenovili in rezultat je vnovič velika zmogljivost premagovanja težje prevoznih terenov, ki jo dopolnjuje še velika mera voznega udobja in prestiža.
Oblika v korak s časom
Ker oblika nikoli ni bila potisnjena v ospredje, je tako tudi pri tem modelu, čeprav bo zaradi predrugačenih in močno zaobljenih prednjih svetil opazovalcu takoj jasno, da gre za nov model. Manj bo to očitno pri pogledu na bok in na zadek vozila, pri slednjem pa novinca kljub temu izda dejstvo, da na prtljažnih vratih ni več rezervnega kolesa, ki je romalo pod dno prtljažnika (pri petvratni različici). Novi land cruiser tako ohranja izročilo tega modela, kljub temu pa drži korak s podobno veliko konkurenco terencev.
Še vedno superioren na terenu
Kot se spodobi za tovrstno vozilo, so bili inženirji odločeni ponuditi in pokazati vse znanje s področja terenske vožnje, in če je že predhodnik imel tudi funkcijo crawl control, pa je zdaj terenskih pomagal še veliko več. Prvo med njimi je sistem KDSS ali kinetično-dinamični sistem vzmetenja, kjer elektronika s pomočjo hidravlike dodatno otrdi stabilizatorje pri vožnji po cesti, na terenu pa jih odklopi. S tem je pri cestni uporabi manj nagibanja, pri terenski vožnji pa imajo kolesa dalj časa boljši stik s podlago. S tem je cestna vožnja bolj udobna in je lahko tudi veliko bolj dinamična, na terenu pa so hodi amortizerjev daljši.
Poleg tega ima novinec še prilagodljivo vzmetenje AVS, kjer voznik prek gumbov izbira med normalnim, športnim in udobnim načinom blaženja. Vsi land cruiserji so opremljeni s stalnim štirikolesnim pogonom s sredinsko zaporo diferenciala in reduktorjem, bolje opremljene različice pa imajo tudi zadnjo zaporo diferenciala. Prej omenjeni crawl control je še izpopolnjen, gre pa za sistem samodejnega nadzora delovanja motorja in zavor, kjer lahko po novem voznik nastavlja kar pet hitrosti do največ 5 km/h.
Naslednji, ki ga je treba omeniti, je multi terrain select. Gre za sistem samodejnega uravnavanja navora in zaviranja koles, s čimer vozilo dosega optimalni oprijem. Voznik prek tipk in zaslona izbira med petimi programi glede na podlago. Tu pa se še ne konča, saj je lahko novinec opremljen tudi z največ štirimi kamerami, nameščenimi na karoserijo, kjer voznik nato prek osrednjega naslona spremlja delovanje pred in za vozilom ter na bokih. Kamere so del sistema multi terrain monitor, pri pogledu sprednje kamere pa vam sistem še z ikonami na displayu (imenovanimi tyre angle display) kaže, kam boste s trenutno pozicijo volana tudi zavili.
Dva šestvaljnika, dva menjalnika
Motorno paleto sestavljata štirilitrski dual VVT-i V6 bencinar, ki razvije 207 kW in 387 Nm navora, kljub veliki moči pa že ustreza normativom Euro5 o čistosti izpuha. Tega je na kilometer poti za 256 gramov (CO2), tovarna pa obljublja povprečno porabo 10,8 litra.
Na drugi strani pa je še trilitrski D-4D dizelski V6, ki razvije 127 kW in 410v Nm navora, ki pa trenutno ustreza še Euro4 normativom, konec prihodnjega leta pa bo dobil močnejšo različico, ki bo stopila razred višje tudi glede čistosti izpuha. Ta zdaj znaša 214 gramov, CO2 poraba pa znaša med 8,1 in 8,5 litra plinskega olja. Slednja je odvisna od menjalnika, in sicer sta na voljo šeststopenjski ročni menjalnik in petstopenjska avtomatika, pri bencinarju je vedno le avtomatika.
Veliko opreme in nekaj nedoslednosti
Novi land cruiser je tudi nekoliko zrasel, in sicer meter v dolžino pokaže 4,76, kar je za 45 milimetrov več kot prej, v širino ga je za 1,885 metra (+10 mm), v višino pa za 1,845 metra (-20 mm). Trivratna različica je seveda nekoliko krajša, in sicer meter v dolžino pokaže 4,485 metra. Pri petvratni različici je glede na paket opreme na voljo tudi sedemsedežna izvedba.
Notranjost je pričakovano robustna, a tudi udobna, na voljo pa so tudi štirje paketi opreme, pri katerih se pričakovano stopnjuje tudi raven prestiža in drugih opremskih dodatkov. Na začetku je sistem active, katerega del so avtomatska klimatska naprava, 17-palčna lita platišča, sistem za vstop in zagon vozila brez ključa, sedem zračnih varnostnih blazin oziroma zaves, aktivna vzglavnika spredaj, ESC in TCS sistema, radio s CD-MP3-predvajalnikom.
Stopnico višje je paket limited, ki primakne še palec večja platišča, biksenonska žarometa, zatemnjena stekla od B-stebrička dalje, triobmočno samodejno klimatsko napravo, usnje na volanu in prestavni ročici, avdioenoto z izmenjevalnikom plošč, tempomat, sisteme KDSS, DAC in HAC-hill assist control (ampak zgolj v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom), kamero na zadku in sedeže v tretji vrsti.
Naslednji je executive, ki prinese še usnjeno oblazinjenje ter električno pomična in ogrevana prednja sedeža, sedeža v tretji vrsti pa prav tako premika elektrika.
Višek ponudbe pa predstavlja paket premium, ki je bogatejši še za obloge iz lesa na volanu, sredinski konzoli in vratnih oblogah, navigacijsko napravo, JBL-avdiosistem s 14 zvočniki, zračno vzmetenje s samodejno prilagoditvijo višine vozila, sončno streho in seveda sisteme crawl control, multi terrain select ter multi terrain monitor.
Zanimivo je, da če želite popolno terensko opremljeno vozilo, morate poseči po najbogateje založeni različici, drugače ne gre. Si pa pri uvozniku prizadevajo za možnost, da bodo prej omenjeni sistemi za doplačilo na voljo tudi pri bolj osnovnih različicah in bodo zato bolj zanimivi za tiste, ki potrebujejo zmogljivo terensko vozilo, limuzinsko udobje pa jim ni toliko pomembno.
Cene se začnejo pri 36.900 evrih, kolikor stane osnovna (active) trivratna različica, za petvratno zahtevajo najmanj 40.400 evrov. Petvratna s paketom limited stane 51.090, executive pa 55.900 evrov. Za takšnega s premium paketom pa boste odšteli ali 65.790 evrov, če bo pod pokrovom dizel, oziroma 72.900 evrov, če bo namesto njega bencinski motor (slednji je na voljo le s tem paketom opreme). Uvoznik namerava prihodnje leto prodati 40 vozil, prodaja steče danes.