Vodenje evidence o porabi je postalo veliko lažje z uveljavitvijo potovalnih računalnikov. Tem pa,
sodeč po naši raziskavi, ne gre slepo verjeti.
V ta namen smo nekaj mesecev natančno spremljali porabo avtomobilov v svoji testni floti in
ugotovili, da so natančni res redki; odstopanja pri nekaterih so skoraj 20-odstotna.
V praksi drugače kot v teoriji
Pri upoštevanju podatkov, ki jih navaja tovarna, je treba vedeti, kako se izvajajo meritve.
Predvsem je tu pomemben normni cikel merjenja porabe po direktivi EU 80/1268/EWG, ki jo morajo
dosledno upoštevati vsi izdelovalci avtomobilov. Normni cikel tako traja 1.180 sekund in ne poteka
po cesti, temveč po testnih valjih. Dve tretjini tega časa predstavljajo štirje navidezni mestni
odseki, avto pa vmes le za kratek čas doseže hitrost 120 km/h. Pri meritvah se upoštevajo tudi
parametri, na katere voznik nima vpliva, na primer vlažnost.
Razlike tudi znotraj znamk
Iz tabele je razvidno, da se tudi potovalni računalniki znotraj iste znamke med seboj zelo
razlikujejo, kar pomeni, da ne moremo določiti, kateri so bolj natančni in kateri manj.
|
Kliknite na tabelo za
povečavo.
|
Večina potovalnih računalnikov meri porabo goriva glede na čas odprtja sesalnih ventilov motorja in prevoženo pot, zaradi nastavitev pa prihaja do odstopanj tudi pri vozilih istega modela. Če so odstopanja več kot desetodstotna, le obiščite serviserja.
Točenje
Na natančnost merjenja porabe poleg tipa avtomobila vplivata tudi točilna ročka na bencinskih servisih in tisti, ki toči bencin. Po besedah strokovnjakov zato odstopanja znašajo od enega do petih odstotkov.