Avto
85 ogledov

Le varne pnevmatike so dobre pnevmatike

Vulkanizer Istock photo
Letne pnevmatike. Tudi za relativno ugodno ceno je mogoče dobiti zelo varno pnevmatiko. Z menjavo ne hitite.

Nakup. Pnevmatike so tisti del avtomobila, ki imajo zaradi stika s podlago izjemno pomembno vlogo, ki še posebej pride do izraza v kritičnih situacijah, denimo zaviranju v sili. Vseeno pa številni vozniki odlašajo z menjavo dotrajanih pnevmatik ali pa imajo pri nakupu novih pred seboj le najnižjo ceno.

"Izbira prave pnevmatike je odvisna od številnih dejavnikov. Poleg pravih dimenzij za avto so pomembni tudi njegova masa, število prevoženih kilometrov in ceste, po katerih z avtomobilom naredimo največ kilometrov," pravi Brigita Zorko iz Vulkanizerstva Špica. "Znamka pnevmatik je pri izbiri zelo pomembna, saj je garant za kakovost," dodaja. Testi nemškega združenja ADAC, ki je pred sezono testiral tri dimenzijske razrede (med njimi ni bilo domače znamke Sava), to potrjujejo, saj so v ospredju uveljavljeni proizvajalci.

tabela gume | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Med najboljše se je tokrat uspelo vriniti modeloma Barum in Semperit, ki kljub ceni iz srednjega razreda po zmogljivostih le malo zaostajata za najboljšimi. Po drugi strani je kar nekaj dragih modelov uvrščenih nižje od pričakovanj.

 

Počakajte na pravo pomlad

Zakon določa, da se lahko z letnimi pnevmatikami brez verig v prtljažniku vozimo od 15. marca dalje. Strokovnjaki vseeno svetujejo, naj zimskih pnevmatik ne pospravimo, dokler se temperature zjutraj stalno ne gibljejo okoli petih stopinj Celzija.

Najmanj 1,6 milimetra globine profila mora imeti na najbolj obrabljenem delu površine letna pnevmatika, vendar pa k vulkanizerju zavijte precej prej, saj boste sicer v poletnem nalivu ostali brez stika s podlago. Pred nakupom novih se prepričajte, da niso starejše od treh let.

Komentarjev 3
  • Žurnalček 12:39 08.marec 2012.

    Kljub 40 letnem divjanju , kadar se mi je zahotelo , v mladosti pa vsak dan , nisem nikoli zletel s ceste ali skozi ovinek na drugo stran . Se pravi, da so gume zdržale tudi tiste Sava jet 727 ...prikaži več27 , Semperit , kakor tudi Goodyear, Michelin , kakor tudi Kleber in tudi tisti Poljski najlon na S, ki je bil pa malce neverjeten , glede na to , da so ga delali za železno zaveso. Tudi nalite so zdržale , celo skok preko kamenja, po dveh kolesih , niso izpustile vsega zraka niti se presekale niso. In to gume , ki bi jih sedaj sigurno, ker je šel razvoj toliko naprej, PREPOVEDALI v EU , z oceno smeti ! No pa so te gume zdržale trikrat slabše ceste in pol večje hitrosti , kot se mora po predpisih voziti danes. Za konec pa , da so danes gume z oceno 1 in 1 trikrat boljše od tistih takrat, avti so iste teže , hitrost je pa tako in tako omejena in je sedaj manjša , čeprav so avtomobili boljši !

  • Žurnalček 11:51 08.marec 2012.

    Strokovnjaki so šli tako daleč , v svojem izživljavanju , da sedaj hočejo še čimmanjši kotalni upor. In so izračunali , da je razlika med gumami izražena v litrih 80 l prihranka na 15.000 km . Taka guma stane pa ...prikaži več pol cene več in smo že na polovici po njih prišparanega goriva. No niso pa šli delati kotalnega upora gum na naših razrukanih cestah, ampak so ga ugotavljali v laboratoriju , kjer je guma tekla po spolirani , še enkrat po spolirani podlagi. To pomeni , da so največji krivci za povečano porabo bencina ne gume, ampak CESTNA PODJETJA in njihove razjebane ceste ! Ali sedaj ko imamo te izsledke , ki so absolutno relevantni, tožimo CP za preveliko porabo goriva. Samo vprašam , ne se razburjat!

  • Žurnalček 14:36 04.marec 2012.

    Bla bla bla . Gume , ki se enako dobro obnašajo na suhi in mokri cesti so najdražje. Kakšno je vremensko razmerje v SLO suho-dež . Ko pade dež , jaz ki lahko na suhem vozim do daske , naučen ...prikaži večn že iz svojih lastnih izkušenj - ojle in nafta , ter lokve na cesti, takrat zmanjšam brzino na polovico tiste max. ob suhem vozišču. Ob tako zmanjšani hitrosti, so pa dobre tudi gume z oceno v dežju 2 -3 . Takšne gume so pa pol ceneje od tistih z oceno 5 in 4 , ki jih pa uporbljajo oceno 5 brez veze , ker ne vozijo tako hitro, v dežju, pa niso na 5-ici ampak max. 4-ici, za kar, pa je glede na njihovo počasno vožnjo ta ocena veliko preveč. Hočem povedati, da ljudje kupujejo predobre gume, ker jih prodajalci prepričujejo izključno zaradi svojih zaslužkov , kako važno je , da imajo oni in njihov NAJDRAŽJI KONJIČEK, najboljše gume. Vsem normalnim voznikom je zadosti gume z oceno 3.5-4 suho in 2.5-3 mokro ,katere so polovico ceneje od dragih za katere navijajo gumišrufarji.