Avto
91 ogledov

Leon 800 evrov pod golfom

Seat leon
1/15
Gregor Prebil
Seat je v Slovenijo pripeljal novega leona, ki je izdelan na enaki (MQB) platformi kot novi golf sedme generacije, po katerem povzema nove tehnologije za boljše vozne lastnosti in asistenčne sisteme za varno vožnjo. Vstopni model pri nas stane 13.990 evrov.

Seat je za znamko, ki z izjemo mestnega malčka mii, ki pri nas (še) ni naprodaj, že dolgo ni predstavil modelske novosti, k nam pripeljal svojo največjo in najpomembnejšo letošnjo novost, novega leona.

V tretji generaciji je zapeljal na povsem novo pot, saj je tako kot bo še veliko drugih modelov koncerna VW izdelan na prilagodljivi MQB-platformi, na kateri med drugim izdelujejo tudi sedmo generacijo golfa. Na isti platformi bodo izdelovali tudi trivratni leon, pozneje letos pa še karavanski leon.

LED-osvetlitev za prepoznavnost

Leonovi oblikovalci so zavzeli povsem novo oblikovalsko filozofijo. Leon ponuja polno LED-tehnologijo žarometov, ki ob prečiščenem dizajnu z ostrimi linijami že na prvi pogled v ospredje potiska športne občutke.

Seat leon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V potovalnem prostoru je v ospredju voznik. Armaturna plošča je obrnjena proti vozniku, ki ima zaradi izboljšane ergonomije še več občutka dinamičnosti. Avtomobil je od predhodnika zaradi lahke granje 90 kilogramov lažji in tudi pet centimetrov krajši, a je medosna razdalja večja za šest centimetrov, zaradi česar je prostora v vse smeri več. Za 40 litrov je večji tudi prtljažnik, ki pogoltne za najmanj 380 litrov prtljage.

Kupci lahko izbirajo med tremi nivoji opreme; prvi (reference) med drugim serijsko prinaša klimatsko napravo, sedem zračnih blazin, ESC, 15-palčna platišča in funkcijo dnevnih luči. Paket Style dodaja za palec večja platišča, samodejno klimo, tempomat in meglenke, v najvišjem (FR) paketu s poudarkom na dinamiki, pa so polni LED-žarometi, 17-palčna platišča, nižje podvozje, športni sedeži, zatemnjena stekla zadaj in možnost dodatne individualizacije vozila (novi seat drive profil). Slednji po vzoru na golfa vozniku omogoča, da značilnost krmilne podpore, dodajanja plina in pri najbolj zmogljivem bencinskem motorju tudi zvok motorja prilagaja v treh načinih: eco, comfort in sport, voznik pa ima še četrto možnost – individualnih nastavitev. Sistem omogoča glede na način vožnje tudi prilagajanje ambientalne osvetlitve v notranjosti. Ko vozimo v športnem načinu, je npr. osvetlitev rdeča.

Vsi agregati s turbopuhalom

Novi leon je opremljen z naprednimi asistenčnimi sistemi, od zaznavanja utrujenosti voznika, samodejnega prilagajanja svetlobnega snopa žarometov, do sistema, ki zaznava nenamerno zapuščanje voznega pasu in s pomočjo elektromehanskega servokrmiljena sam popravi volan. Nov je tudi infontament z zaslonom na dotik.

Na izbiro je pet bencinskih in pet dizelskih motorjev, z močjo od 63 kilovatov (86 KM) do 132 kilovatov (180 KM). Vsi motorji so opremljeni s turbopolniliniki. Zaradi izboljšav, med drugim se motorji hitreje ogrejejo, za 10 odstotkov pa je nižji tudi zračni upor, je poraba v primerjavi s predhodnimi modeli v povprečju nižja za 22 odstotkov, škodljive emisije CO2 pa za 15 odstotkov. 1,6-litrski TDI (77 kilovatov) s sistemom start/stop tako v povprečju porabi 3,8 litra na 100 prevoženih kilometrov, v zrak pa izpusti 99 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Agregate je mogoče kombinirati s pet- in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ter šest- in sedemstopenjskim DSG-samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko.

Zakaj VW-ja, če je Seat cenejši?

Seat leon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Cilj je na slovenske ceste skupaj s trivratno izvedenko, ki prihaja poleti in bo okoli 400 evrov cenejša, na slovenske ceste pripeljati 340 novih leonov. Simona Mavsar, direktorica znamke Seat pri Porsche Slovenija, je na vprašanje, ali se ji zdi strategija znamke, ki predstavlja modele, ki imajo enake gene, tehnologije in sisteme, kot znamka VW, pravilna, dejala, da upa, da bodo tudi Slovenci začeli razmišljati drugače. "V Avstriji se za nakup Seata odločijo, če je sto evrov cenejši kot sorodni VW model, v Sloveniji pa veliko šteje pripadnost znamki in mora biti cenovna razlika veliko večja. Zato želimo delati tudi na ugledu znamke.“

Leona so tako z vstopnim paketom opreme in 1,2-litrski TSI bencinskim agregatom s 77 kilovati moči (105 kM) pozicionirali okoli 800 evrov pod enako motoriziranim golfom z vstopnim paketom opreme, v povprečju pa je leon od pet do sedem odstotkov cenejši od golfa.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.