Avto
5 ogledov

Lepo je živeti v scenicu

Megane scenic bolj kot z zunanjostjo prepričuje z uporabnostjo in udobjem. (Foto
1/48
Žurnal24 main
Avtomobil za družine, ki želijo za zmeren kupček denarja dobiti dovolj prostora in udobja. To je scenic.

Popularni renaultov enoprostorec scenic je na prvi pogled videti nenavaden, a karoserija ponuja veliko odlagalnih površin, komfort in prostranost. Nov je tudi temperamentni turbobencinar 1.4 z 96 kW/130 KM.

Podatki o vozilu: (renault scenic 1.4 Tce dynamique)
Motor: 1.397 cm3
Vrsta: bencinski
Moč: 96 kW (130 KM)/5.500 vrtljajih na minuto
Navor: 191 Nm/ pri 2.250 vrtljajih na minuto
Poraba: 10,0 litra/100 km, 268 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h, 10,5 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.344 x1.845x 1.675 medosna razdalja 2.703, prtljažnik (v litrih): 437
Cena: 19.490 evrov

Prodati 3,3 milijona enoprostorcev, kar je z dvema generacijama scenica uspela Renaultu od leta 1996, je uspeh, vreden vse pohvale. Naloga novinca je zaradi omenjenega še toliko težja, še posebej zato, ker je na trg poslan v gospodarsko in finančno težkih časih.

Oblikovalci so poskrbeli, da ljudje ne bodo zamenjevali scenica in grand scenica. Scenic se od 22 centimetrov daljšega brata razlikuje že po sprednjem delu, saj je novinec prevzel obliko kupejevskega megana. To pomeni, da je oblikovan nekoliko bolj razgibano kot grand. Na boku je sorodnost med obema scenicoma kar precejšnja, izjema je seveda manj zajeten C-stebriček. Na zadku tudi tokrat prevladujejo svetila v obliki bumeranga, le da se pri manjšem scenicu zajedajo v zadnja vrata. Za naš okus delujejo tudi preveč kičasta, zato so tudi občutki o obliki mešani. Ampak, o tem naj vsak presodi sam. Glavni aduti scenica so tako ali tako drugi - funkcionalnost, udobnost in praktičnost.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Hvalimo dober voznikov položaj za volanom, z nižjim sedenjem in bolj vertikalno postavljenim volanom. Preglednost je odlična, prav tako razporeditev stikal, vse to pa med vožnjo ustvarja dobro in sproščeno vzdušje. Da je novi scenic čistokrvni primerek družinskega avtomobila, dokazuje kar 40 odlagalnih površin ter trije modularni sedeži zadaj.

Funkcionalen je tudi sovoznikov sedež, ki ga je moč spremeniti v priročno mizico in številna odlagalna mesta za drobnarije. Našteli smo jih kar štirideset! Zaradi prirastka v vse smeri je na zadnjih sedežih več prostora za kolena, kar zagotovo pozdravljamo. Zadnji sedeži so pričakovano pomični in enostavno zložljivi, nekoliko težje jih je le odstraniti.

 

Čeprav je 21,6 centimetra krajši, ima scenic v primerjavi z grandom podobno količino prostora v potniški kabini, ki je v samem razrednem vrhu tudi glede prilagodljivosti in uporabnosti. Razlika je le pri prostoru za kolena v drugi vrsti in seveda prtljažniku. Prtljažnik ponudi pričakovano prostornino, res pa je, da ni največji v razredu. Kljub temu bo od 437 do 522 litrov dovolj za večino uporabnikov. Hvalimo še prtljažno polico, ki se umakne, ko odprete prtljažna vrata.

 

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Glede opreme v glavnem le pohvale. Pri paketu opreme dynamique, ki jo je premogel testnik, gre izpostaviti serijsko Carminat-TomTom navigacijsko napravo, veliko panoramsko strešno okno, ki ga bodo veseli tako otroci, kot odrasli, in večbarvne merilnike, ki so prava poživitev v preteklosti nekoliko dolgočasnih Renaultov. Na merilniku se vozniku razločno izpisujejo vse pomembne informacije, razen podatka o uri, ki je na voljo le ob prižgani navigaciji oz. audio napravi. Od opreme smo pogrešali zgolj parkirna pomagala, ki jih take vrste avtomobil nujno potrebuje.

V dobro mu štejemo tudi lego na cesti, naravnano za družinsko vožnjo. Avtomobil se v primerjavi s predhodnikom ne nagiba več toliko, je pa zato obesa nekoliko trša, kar pa bistveno ne vpliva na udobje. Scenic se dobro počuti na daljših relacijah, kjer do izraza pride udobje. Slabše se odrežeta električno ojačan servo volan, ki sicer med vožnjo po mestu zadovolji poslanstvu, a je pri višjih hitrostih premalo odziven. Slabšo oceno dobi tudi ročni šeststopenjski menjalnik, saj so si prestave preblizu.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Novi turbinsko podprt 1,4-litrski motor (69 kW/130 KM in 190 Nm navora) dobro pospešuje in je dovolj močan, a se najbolje počuti pri relativno visokih vrtljajih, kar močno zvišuje porabo, ki je na testu znašala deset litrov na sto kilometrov. Na avtocesti se ga da brzdati na okoli devetih litrih.

Cena scenica z motorjem TCe znaša 19.290 evrov, a bi bilo po našem mnenju bolje doplačati 850 evrov in vzeti 1,5 dci (78kW) agregat.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.