Twingo RS je še najbolj podoben študiji, s katero so pri Renaultu leta 2006 najavili prihod druge
generacije tega malčka. Zaznamujejo ga poudarjeni blatniki in pragova, agresivnejši prednji del ter
strešni spojler in kromiran zaključek izpušne cevi. Svoje dodajo tudi 16-palčna lita platišča,
proti doplačilu pa so ta lahko še palec večja, in ker ne vplivajo občutno na vozno udobje, jih
lahko samo priporočimo.
Tudi notranjost je bila deležna dodelave v obliki športnih aluminijastih stipalk, dodana sta
športno profilirana prednja sedeža z oranžno obrobo in napisi renult sport na hrbtnem delu, v enako
barvo pa so odeti še varnostni pasovi. Drugačen je še volanski obroč, ki je pravilno odebeljen in
lepo sede v roke, ter sredinski merilnik za vrtljaje z drugačno grafično podobo in indikatorjem
prestav. Sicer je notranjost skoraj enaka ostalim twingom, kar pomeni na videz in otip preveč
plastično sredinsko konzolo, ki deluje premalo dragoceno, enak vtis kljub kromiranim vratnim
odpiralom pustijo tudi stranice. Kar se tiče končne obdelave je le ta več kot solidna, se pa na
določenih mestih lepo kaže varčevanje z materialom. Sedenje spredaj je športno, nastavljivost
volanskega obroča pa žal še vedno zgolj po višini. Boste pa to premestili z po višini nastavljivim
sedežem, je pa sedenje tudi v najnižjem položaju sedeža rahlo previsoko. Druga vrsta je namenjena
zgolj dvema, se pa tu, če klop potisnete proti prtljažnku, sedi presenetljivo spodobno. Takrat
sicer ni veliko prtljažnika, je pa ta odločitev prepuščena vam, kar je pohvalno. Prtljažnik tako
zavzema od 230 do 951 litrov, zadnje dosežete s lahkim in hitrim podiranjem sedežev v drugi vrsti.
Motor v nosu je star znanec iz drugih večjih hišnih modelov, ki pa je bil deležen konkretne
prenove za dosego večje motorne moči in navora. Inženirji divizije renault sport so tako dodali
bolj pretočen sesalni in izpušni sistem, povišali kompresijsko razmerje ter omogočili agresivnejšo
in daljše odpiranje ventilov. Vse to se odraža v povečani moči in navoru, ki znašata 98 kW ali 133
KM, ter 160 Nm navora pri 4.400 vrtljajih. Temu primerna sta tudi največja hitrost, ki znaša 201
km/h, ter 8,7 sekundni pospešek od 0-100 km/h. Za prenos moči na cesto skrbi dovolj natančen in
hiter petstopenjski menjalnik, smo pa videli in preizkusili že tudi boljše primerke. Določeno grajo
si RS zasluži glede avtonomije, saj boste kljub povprečni sedem-litrski porabi, kar pogost gost na
bencinskih črpalkah. Se pa RS odkupi z dodelanim podvozjem, ki je od tistega pri twingu GT 10
milimetrov nižje in kar je še pomembnejše trše. Posledice tega so zelo dobra smerna stabilnost,
natančna vodljivost in več kot solidna lega v zavojih. Nad voznikovimi napakami bdi poleg ostalih
sistemov tudi serijski ESC, ki lepo dopolnjuje tudi drugače zelo obširno varnostno opremo vključno
z varnostnimi zavesami. Tudi kar se tiče ostale opreme, twingo izstopa, saj so deli serijske opreme
še avtomatska klima, kvaliteten avdio sistem s stikali na volanu in tako naprej. Pomanjkljiv z
informacijami je žal še vedno potovalni računalnik, nerazumljivo pa sopotnik še vedno nima
kozmetičnega ogledala v senčniku.
Cena male cestne rakete, katere naloga je pospeševati utrip vozniku in potnikom, je umestna,
glede na videno pa smiselna. Res je sicer, da za 13.400 evrov dobite tudi razred večji avto, ki pa
ne premore toliko športnosti, in se zlahka ob bok postavi večjima RS bratoma cliu in meganu RS.
Proti doplačilu si lahko omislite še podvozje cup, panoramsko streho, navigacijsko napravo in
17-palčna platišča, s posebnimi nalepkami pa poskrbite za unikatnost vaše cestne rakete. Za
zaključek lahko rečemo, da bo twingo renault sport nedvomno všeč njej, še raje pa ga bo vozil on.
In tudi to nekaj šteje.
35
ogledov
Mala cestna raketa
1/30
Tretji iz Renaultove športne družine RS je twingo, ki ne le da izgleda strupeno, tako se tudi pelje. Tudi RS malčka izdelujejo zgolj v Novem mestu, vseeno pa je od civilnih različic toliko drugačen, da ga z njimi ne moremo enačiti. Manj so nas presenetili plastična notranjost in premalo dragocena armaturna plošča.