Avto
26 ogledov

Mali dostavnik velikega srca

Fiorino je za vsega 3,86 metra velik dostavnik nadpovprečno prostoren. Vanj lahk
1/14
Žurnal24 main
Fiorino je kot drugi večji hišni izdelki iz programa lahkih gospodarskih nastal kot plod sodelovanja med Fiatom in PSA.

Najmanjši Fiatov dostavnik združuje zmožnost prevažanja večjih kosov tovora z okretnostjo in agilnostjo v mestnem prometu. Fiorino se od svojih francoskih bratov loči le po malenkostno spremenjeni motorni maski in seveda velikem tovarniškem logotipu na nosu. Testnik je bil odet v nekonvencionalno oranžno barvo, zaradi česar je bil v mestu dobro viden in opažen. Ne glede na namembnost fiorino ostaja blizu osebnim avtomobilom tako glede višine karoserije kot naklona prednjega vetrobranskega stekla, zaradi česar preglednost ne trpi toliko.

Vseeno pa je preglednost vstran in nazaj zaradi odsotnosti stekel v drugi vrsti in zadku močno okrnjena in zahteva navajanje, vendar so pri Fiatu ta problem z vgrajenimi parkirnimi pomagali, ki so pri paketu opreme elegant del serijske opreme, dobro rešili. Pomislek ali bolje rečeno grajo pa si fiorino zasluži zato, ker ob prestavitvi prestavne ročice ob parkirnih pomagalih začne delovati tudi opozorilnik za vzvratno vožnjo, ki je obvezen za dostavnike. Tako ste ob vožnji "v rikverc" priča motečemu piskanju, kjer pomoč vsakega od pomagal kar stežka ločite.



Fiorino v dolžino meri vsega 3,86 metra, ob 1,72-metrski višini in le centimeter manjši širini pa to pomeni 2,5 kubičnega metra velik tovorni prostor, ki ga razmejuje predelna mreža. Ta skrbi, da tovor ostane tam, kjer mora biti, in ne vdre v prostor, namenjen potnikom. Če mrežo tudi delno podrete in enako storite s sopotnikovim sedežem, pa prostor naraste na 2,8 kubičnega metra, še pomembneje kot to pa je, da nakladalna dolžina naraste na poltretji meter. V duhu dostavnikov so oblikovana tudi zadnja dvokrilna vrata, ki se odpirajo do kota 180 stopinj, na boku pa jim družbo delajo še ena drsna vrata.

O obliki ne gre preveč razpredati, saj ta nikoli ni bila glavno vodilo oblikovalcev, kajti vedno je bila podrejena funkcionalnosti. V primeru nema pa kljub teku lahko govorimo o oblikovni skladnosti, sorodni tisti pri osebnih avtomobilih, enako pa velja za voznikov delovni ali kar celoten potniški prostor. Sedi se za odtenek višje, volanski obroč pa je kljub temu postavljen dovolj pokončno, da nimate občutka, da vozite dostavnik. Sredinska konzola je prav tako na ravni manjših osebnih fiatov, to pa pomeni velika stikala (v primeru testnika) klimatske naprave, ki so pozicionirana malce prenizko, saj jih prekriva prestavna ročica povprečnega petstopenjskega menjalnika. So pa stikala avdionaprave razporejena dovolj logično.

CD-enota prepozna tudi datoteke MP3, po kakovosti zvoka pa avdionaprava kaj več kot zgolj povprečna ni. Merilniki in stikala so znani že iz grande punta, oblazinjenje sedežev pa ni zgolj osnovno. Bočnega oprijema sedežev ne gre niti pričakovati. S stališča varnostne opreme je opremljen le z dvema čelnima varnostnima blazinama, najde se tudi kakšna kratica v obliki ABS- in EBD-sistemov.



Motor, ki je poganjal testnik, je med trojčki lasten samo vozilom s Fiatovim logotipom na nosu, iz 1,3 litra gibne prostornine pa iztisne za mestno in primestno namembnost zadostnih 55 kilovatov in 190 Nm navora. Zanimivo pri tem je, da je motor v nemu in beeperju za deciliter večji in proizvede pet kilovatov manj.

To je mogoče občutiti v praksi, saj je fiorino bolj poskočen in agilen, motor pa se zdi kot pisan na kožo. Moči zlepa ne zmanjka, le ob polnih obremenitvah je treba motor malce vrteti v vrtljaje, kjer hitro postane glasen, še višje tudi rahlo moteč.

Podvozje je naravnano zelo trdo, tako da ob manjši naloženosti na slabše trasiranih cestah (ki jih pri nas ne manjka) neudobno poskakuje. Res je, da mora fiorino prenesti 535 kilogramov tovora, vendar pa bi nekoliko mehkejše vzmetenje pripomoglo k večjemu voznemu udobju. Zavore nalogo dobro opravljajo.



Proizvajalec obljublja porabo 4,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov, mi smo na testu porabili okrogel liter več. Cenovno prav tako ostaja zmeren, saj boste za več kot solidno opremljen in motoriziran mini dostavnik odšteli 12.430 evrov, cena testnega vozila je bila sicer odtenek višja in se je ustavila pri 14.253 evrih. Pogled na "hišno" konkurenco pa pokaže, da je cenovno povsem primerljiv z ostalima bratoma.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.