Avto
48 ogledov

Mali velikan

Ford tourneo courier
1/20
Gregor Prebil
Courier je zadnji člen v novi Fordovi paleti vozil za prevoz oseb Tourneo. Čeprav je kompaktni enoprostorec postavljen na platformo B-Maxa in Fieste, bi ga zaradi obilice prostora kaj lahko vklopili v znan pregovor "Kako spraviti slona v hladilnik? V našem primeru v avto?"

Ford je ponudbo kompaktnih enoprostorcev iz programa LGV (connect, grand connect in custom) razširil za vstopni model tourneo courier. Petsedežni osebni potovalni kombi je narejen na enaki platformi kot fiesta in B-max, a je Courier, ki ga uvršamo v družino malih osebnih kombijev, s 4,16 metra dolžine primerljiv le z zunanjimi gabariti.

Pri Fordu priznavajo, da zaradi vse številčnejšega modelskega parka že sami težko ločijo med vsemi poimenovanji imen svojih kompaktnih enoprostorcev. Ti so zaradi praktičnosti in potovalnega ter tovornega prostora, ki krepko prekaša volumne v klasičnih modelih, postavil vse bolj zaželena družinska prevozna sredstva. Še posebej zato, ker so proizvajalci, kot je Ford, tovrstna vozila tehnično in varnostno opremili po receptu palete osebnih vozil.

Centimetrov več kot pri konkurenci

V dolžino meri le osem centimetrov več kot B-max, a se v prostorskem udobju enakovredno meri z razred večjim modelom C-max. Pri Fordu trdijo, da je v primerjavi z neposrednimi tekmeci, ki jih niso poimenovali, mi pa naštevamo fiat quba in citroën nema, za skoraj deset centimetrov več prostora nad glavo voznika in sovoznika, kjer je tudi priročna odlagalna polica, nad glavami potnikov na zadnjih sedežih pa za 6,7 centimetra dodatnega prostora. Tudi za noge je v primerjavi z neposrednimi konkurenti za 5,9 centimetra več prostora.

Zadaj niso trije ločeni sedeži, pač pa je klop deljiva v razmerju 60/40. Nadgradili so jo z mehanizmom za nagib in preklop (sedežev ni moč odstraniti iz vozila), kar omogoča povečanje volumna prtljažnika iz osnovnih 708 litrov na največ 1656 litrov. To omogoča prevoz večje športne opreme ali opreme za kampiranje, ki v dolžino ne presega 1,6 metra.

Ford tourneo courier | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pametno zasnovan prtljažnik s široko nakladalno odprtino in nizkim nakladalnim dnom ima dobro lastnost v višinsko prilagodljivi trdi odlagalni polici, ki jo lahko, ko je v napoto, pospravimo v vodila ob naslon zadnje klopi.

Novost: MyFord dock

Dostop do zadnje klopi je močno olajšan s pomočjo dvojnih drsnih vrat, za katera pri Fordu trdijo, da so za tri centimetre širša, kot pri neposrednih konkurentih. Slabša plat sedenja zadaj je, da je potnikom onemogočeno klasično odpiranje oken s pomočjo stikal, pač pa se okna v stran odpirajo le s pomočjo ročice.

Materiali in izdelava so kakovostno na ravni B-m, ki pa ga tourneo courier prekaša z uporabnostjo. Pod sovoznikovim sedežem je odlagalni predal, uporabna novost je držalo MyFord dock, ki omogoča shranjevanje, namestitev in polnjenje naprav, kot so pametni telefoni in navigacija.

Zaščita tudi za voznikova kolena

Ford tourneo courier | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Družinskemu vozilu so namenili že uveljavljene tehnologije, kot je najnovejša generacija Sync za glasovno povezovanje z mobilnimi napravami in glasovno upravljanje s sistemi vozila, kot sta multimedijski sistem ali klimatska naprava, Fordov sistem pa v primeru prometne nezgode lokacijo nesreče s pomočjo klica na pomoč sam javi reševalcem.

Med sedmimi varnostnimi blazinami in zavesami je v tem razredu prvič tudi varnostna blazina za voznikova kolena, serijsko je na voljo sistem za elektronski nadzor stabilnosti (ESC), vožnjo lajšajo se sistemi za pomoč pri speljevanju na klancu, pomoč pri zaviranju v sili, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, nadzor zdrsa pogonskih koles, preprečevanje prevračanja in sistem za preprečevanje zanašanja prikolice. Za razliko od Fieste, model iz programa lahkih dostavnih vozil, ne pozna Fordovega sistema  MyKey, ki staršem omogoča, da v primeru, da za volan sedejo mlajši družinski člani, omejijo nekatere funkcije vozila, kot sta najvišja hitrost ali glasnost audio naprave.

Trije pogonski agregati

Ford tourneo courier | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Kupcem bodo na voljo en bencinski in dva dizelska agregata, vsi moč na cesto prenašajo s pomočjo ročnega menjalnika.

Že znani 1,0-litrski prisilno polnjeni trivaljni bencinski agregat iz družine Ecoboost s 74 kilovati moči in 170 njutnmetri navora se ponaša s tehnologijo ECOnetic, ki vključuje sistem start&stop in krmiljenje zračne reže. Tovarniško predpisana poraba je 5,2-litra, izpusti CO2 pa 119 gramov na prevoženi kilometer.

Na drugi strani sta 1,5- in 1,6-litrska dizelska štirivaljnika iz družine Duratorq. Za šibkejši motor z 55 kilovati moči in 190 njutnmetri navora tovarna obljublja porabo 3,9-litra in 103 grame CO2/km, za prostornejši dizel z 70 kilovati moči in 215 njutnmetri navora pa porabo 3,7-litra in izpuste v višini 97 gramov CO2/km.

K nam Ford Tourneo Courier prihaja jeseni. Cene za slovenski trg bodo znane naknadno.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.