Avto
279 ogledov

Mazda ima usodo v svojih rokah

Wojciech Halarewicz, podpredsednik za komunikacije pri Mazdi Motor Europe Gregor Prebil
Identiteta je ključnega pomena za preživetje avtomobilske znamke. Mazda je dokaz za to. Čeprav gre za majhnega proizvajalca vozil pa imajo usodo v svojih rokah. Razvili so tehnologijo, ki jo ponujajo v vseh svojih modelih, ne zgolj izbranih. Wojciech Halarewicz, podpredsednik za komunikacije pri Mazdi Motor Europe, nam je na avtomobilskem salonu v Ženevi razkril, kako se bo znamka razvijala v prihodnje.

Mazda je ena tistih, malih znamk, ki ima zelo močno identiteto. Kako pomembna je identiteta za avtomobilsko znamko?
To je temelj vsega. „Branding“ ni marketing ali PR. Danes poslušamo najrazličnejše zgodbe, od električnih avtomobilov, do tega, da bomo poleteli na Mars. Papir prenese vse. A bolj pomembno je, da imajo stranke zaupanje do določene avtomobilske znamke. Da kupci verjamejo v tvojo zgodbo, tvoje zaveze, v to, kar prodajaš. Naše delo je ustvariti sistem, ki bo prikazoval naš pravi DNK, od inženiringa do poslovanja. Če povemo, kakšen je naš slogan, mora to tudi veljati. Oblika in tehnika naših vozil morata trditev potrjevati.

Mi lahko podate konkreten primer?
Mazda ne sprejema „statusa quo“. Večina se je lotila zmanjševanja emisij z zmanjševanjem motorjev, t. i. downsizingom in dodajanjem turbin. Mi smo se zgodbe lotili drugače. Vemo, da bo novi cikel testov zahteval rezultate porabe goriva in emisij v realnih razmerah. Na cesti. Ne v laboratoriju. Kupci vozil pričakujejo in zahtevajo številke, ki jih „na oglasnih plakatih“ obljubljajo proizvajalci vozil. Ne bodo se zadovoljili z laboratorijskimi rezultati, ampak želijo, da za svoj denar dobijo avtomobil, ki bo porabil toliko goriva, kot to obljublja proizvajalec vozila. Mazdi je izziv to doseči. In imamo tehnologijo, ki to omogoča. Oglaševano porabo doseže voznik.

Torej vas ni strah testov v realnih razmerah?
Imamo tehnologijo, ki je na voljo globalno. To je temeljnega pomena za našo znamko. S tem smo se pripravljeni odzvati na vsak nepričakovan zasuk ali dogodek v avtomobilski industriji. Na spremembo zakonov. To je Mazda. Pomembno je, da smo skromni, da nismo arogantni. Vedno sem govoril, da spoštujemo 97 odstotkov avtomobilskega trga. Mi spoštujemo Volkswagna, Hyundaia, izdelujejo zelo dobre avtomobile. Morda ne delamo boljše, delamo pa na drugačen način. Naše stranke znajo ceniti, da smo se zmanjševanja porabe goriva ali zmanjševanja mase vozila lotili na drugačen način. Svojo tehnologijo želimo ponuditi vsem, ne le izbranim. Vprašali ste me, kako pomembna je identiteta? Najbolj je pomembna. Brez nje bi kot znamka Mazda izginili.

Ford, Renault, Opel in tudi drugi želijo s posebnimi izvedenkami in bogatejšo opremo svoj kolač pogače odrezati tudi v premium segmentu vozil. Mazda je to skušala že prej. Kako pomembno je postalo, da ponujate produkte, ki bodo zadovoljili tako kupce v volumenskih razredih, kot v premium razredu?

Wojciech Halarewicz, podpredsednik za komunikacije pri Mazdi Motor Europe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Mazda ni premium znamka, niti s ceno. Verjamemo pa v to, da Mazdin kupec z našim vozilom dobi premium izkušnjo. S tem misli na to, da, če nekdo vozi mazdo, se v njej počuti, kot v vozilih premium razreda. Naj vam podam primer iz sveta nogometa. Če ste zaposlen v Mercedesu boste svoje goste na nogometno tekmo povabili na VIP tribuno. Mi jih povabimo med navijače, na isto tekmo. Kaj pomeni premium? Da se spoznamo drug z drugim, da vam pričaramo izkušnjo s tekme, ki jo nestrpno pričakujete. Navijač bi znal ceniti doživetje tekme na svojstven način. Enako je pri avtomobilih, treba je doživeti unikatnost izdelka, digitalizacijo, občutek kakovosti materialov pod prsti … Trudimo se, da kupci vedno in vsi v naših vozilih dobijo dodano vrednost.

Mazda ima trenutno velik nabor modelov, od suvov, do kombilimuzin, karavanov. Kje ste še vedno kratki? Kam boste v prihodnosti širili družino modelov Mazda?
Dobro vprašanje. Veste, verjamemo, da bo trg športnih terencev še naprej rasel. CX-3 postaja vse večja uspešnica, nova generacija CX-5, ki ga predstavljamo v Ženevi, je zelo pomemben model za nas. Naš najuspešnejši model. Hkrati verjamemo, da je še prostor v segmentu višje. Mazda CX-6 bi bila prava smer, če bi tako razmišljali. Nismo se še odločili, kaj bomo v prihodnosti izdelovali na platformi za svoja največja vozila. Kar lahko povem je, da delamo natančno študijo, kaj bi nam naložba v večji SUV prinesla. Spremljali bomo kaj bodo prinesli večji suvi trg.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kaj pa hibridi, elektrika?
Več kot očitno je, da se bomo morali odzvati na zahteve trga, ki kliče po hibridnih in električnih modelih vozil. Odločiti se moramo, kateri avtomobilski segment je najbolj primeren za vstop z elektrifikacijo. Trenutno se temeljito ukvarjamo z razvojem tehnologije, ki jo bomo zmožni zelo hitro vgraditi v svoje modele.

Pred kratkim smo obiskali Svetovni mobilni kongres v Barceloni. Pri Fordu so nam dejali, da v prihodnosti ne bodo zgolj prodajali avtomobilov. Morda bosta prodaja in servis vozil predstavljala le 50 ali 60 odstotkov njihovih prihodkov v prihodnosti. Drugo bodo predstavljale storitve, prevoz otrok v vrtec, na trening nogometa, pa nakupovanje … Vse s ciljem, da uporabnikom prihranijo čas. Namerava tudi Mazda, po vzoru na ponudnike telekomunikacijskih storitev, ponuditi neke vrste naročniška razmerja?
Vsekakor da. To bo postajalo vse bolj pomembno v avtomobilskem sektorju. Pri Mazdi smo prepričani, da se bo zgodila evolucija na področju lastništva avtomobila. Nakup avtomobila avtomobila ne bo nikoli več enak, postal bo vsestranski. Trg bo še vedno ponujal avtomobile za avtomobilske fanatike, na primer tiste, ki radi vozijo roadsterje, športna vozila ali starodobnike. Ti ljudje si bodo še vedno želeli lastništva avtomobila. Verjetno bodo pripravljeni plačati dvojo ceno današnji. Mi pa verjamemo, da je prava smer delitev avtomobilov, dostop do mobilnosti, v najširšem pomenu besede. Delili si bomo avtomobile najrazličnejših velikosti, ampak zakaj ne bi imeli še dostopa do letal, mobilnosti nasploh, torej vlakov in drugih oblik javnega prevoza. To je prihodnost. Verjamemo, da se bo to zgodilo.

Verjetno pa se bo moral zgoditi tudi premik v glavah potrošnikov?

Mazda6 | Avtor: Mazda Mazda
Prav gotovo. Ne samo potrošnikov. Temu se bomo morali znati prilagoditi uvozniki, prodajalci vozil, kupci. Verjamemo, da se je ekonomija delitve že začela dogajati. Lastništvo avtomobila ni absolutno. V velikih mestih ni nobenega razloga, zakaj bi si lastili vozilo. Naj vam podam primer. Danes ima večina družin avtomobil. Ampak težava je drugje. Avto je 95 odstotkov časa parkiran. Uporabljamo ga samo pet odstotkov časa in še to „če“? Moje vprašanje je, kaj, če bi stvar obrnili? Naredimo ekonomijo delitve in bo avtomobil pet odstotkov časa parkiran in 95 odstotkov časa v pogonu? Kaj se bo zgodilo z avtomobilom in lastništvom? To se bo zgodilo, vendar ne še tako kmalu. Treba bo narediti raziskave in ponuditi pravi model delitve vozil.

PSA in Opel sta vroča tema. PSA je kupil Opla in postal drugi največji proizvajalec vozil v Evropi. Opla, ki je velika nemška znamka z bogato zgodovino in znamka z velikim številom prodanih vozil. Z nekaterimi zelo pomembnimi zgodovinskimi modeli. Zakaj menite, da lahko Mazda, kot majhen igralec na avtomobilskem trgu, preživi samostojno?
Vrniva se na vaše prvo vprašanje. Če ne bi imeli lastne identitete, svoje tehnologije, ki je edinstvena, ki se lahko prilagaja ekonomskih in gospodarskim spremembam in nestabilnostim, bi propadli. Še nedolgo nazaj se je Mazda pod Fordom znašla v velikih težavah. Mazda 3 je imela PSA motorje in Fordov menjalnik. Zakaj bi se odrekli svojemu DNA, avtomobilom, ki so v avtomobilskem svetu unikat, avtomobilom, ki so plod našega nekonvencionalnega razmišljanja. Zdaj ponujamo svojo tehnologijo in razmišljanje globalno. Enako tehnologijo dobi kupec na Japonskem in v Evropi. Mi menimo, da moramo imeti usodo v svojih rokah.

Govorite o tehnologiji Skyactiv?
Tako je. Tehnologijo Skyactiv smo razvili in vgradili v vsa svoja vozila. Tehnologijo, ki je edinstvena in ekonomična. Pomembno je tudi to, da delavci verjamejo v avtomobile, ki jih izdelujejo. Poglejte tovarno v Hirošimi. Za našimi avtomobili stojijo obrazi, ljudje. Njihova strast do avtomobilov. Od leta 2007 sem bil pri različnih avtomobilskih proizvajalcih v Evropi. Česa takega nisem videl v nobeni evropski tovarni. Tudi zato služimo denar in kujemo dobiček. Pri tem pa je pomembno, da ne kujemo dobička, da bi bili bogatejši, ampak zato, da bi lahko ta denar investirali v razvoj. V razvoj nove generacije tehnologije in, da bi obdržali delovna mesta za ljudi, ki verjamejo v to tehnologijo in svoje delo opravljajo s strastjo za skupen cilj.

Mazda CX-9 | Avtor: Mazda Mazda

Ste lahko konkretnejši?
Naj vam podam jasen recept, kako smo preživeli. Poglejmo Toyoto. Ima veliko modelov avtomobilov, a manjši delež hibridov. Hibridi so odlični, a dragi. Pri hibridih so dosegli znižanje emisij za okoli 30 do 40 odstotkov. A v njih uživa samo določen odstotek Toyotinih kupcev, ki vozijo hibride. Pri Mazdi smo se zmanjševanja emisij in porabe goriva lotili drugače. S tehnologijo Skyactive, ki vključuje motorje, menjalnike, konstrukcijo … Pomembno je, da imajo prav vsi naši avtomobili vgrajeno to tehnologijo. To enostavno pomeni, da so pridobili prav vsi lastniki Mazd, ne samo določen del. Morda nismo znižali emisij za toliko kot Toyota s hibridi, ampak matematika je na naši strani, saj mi ponujamo tehnologijo vsem. Mi bomo tudi hibride, elektriko ponudili vsem.

Nameravate odpreti tovarno v Evropi?
Za zdaj ne.

Zakaj?
Pred kratkim smo zgradili tovarno v Mehiki. Glavni razlog za Mehiko ni bil povečati kapacitete, saj bi to lahko storili kjerkoli. Želeli smo postati neodvisni od japonske denarne enote yena. Zaradi yena v preteklosti cenovno nismo mogli biti konkurenčni drugim proizvajalcem vozil.

Lahko pričakujemo električni SUV?
Ne za zdaj. Kmalu bomo sporočili svojo strategijo glede elektrifikacije. Prav tako bo kmalu več znanega o drugi generaciji tehnologije Skyactive.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.