Avto
5871 ogledov

Ko že po preprogi v avtomobilu veš, kakšen avto boš vozil

Prenovljena mazda6
1/40
Mazda
Prvi vtis, ko sedete v avtomobil, je zelo pomemben.

Pri Mazdi se korak po korak približujejo premium razredu vozil. Ko smo vstopili v temeljito prenovljeno šestico, smo pomislili na nekaj neobičajnega.

Na evropski premieri smo preizkusili Mazdinega evropskega paradnega konja mazdo6. Čeprav gre zgolj za prenovljen model, pravzaprav so pri Mazdi že drugič posodobili svojo poslovno limuzino in poslovno družinskega karavana, pa so spremembe tako na videz kot po občutku za volanom celo večje, kot pri kakšnem nemškem tekmecu, ki predstavi povsem novo generacijo modela.

Da pri Mazdi skoraj vsako leto nekoliko pomladijo svoje model, smo že kar navajeni, a kot omenjeno tokratna prenova ne več najmlajše šestice je konkretnejša. Da gre za privlačen avtomobil, ne gre dvomiti, saj je na zunaj posodobljena po receptu suvovskega modela CX-5. Mazda6 se brez zadrege oblikovno postavi ob bok premium tekmecev, ki se jim približuje tako z obliko kot vsebino.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Mazda CX-5 OPAZITE NENAVADEN DETAJL? Avto Mazda CX-5 še bliže prestižnim športnim terencem

Bela svetloba serijsko

Limuzina je pridobila nekatere oblikovne elemente, ki jih je napovedal celo markantni koncept vision coupe, predvsem je to vidno na nosu in svetilih, ki zdaj serijsko svetijo v polni "beli" led svetlobi, za doplačilo pa so lahko tudi prilagodljivi, kar pomeni, da se 20 led žarnic v vsakem žarometu (prej štiri) vklaplja in izklaplja glede na prihajajoča vozila, celo pešce in kolesarje. Po temi prenovljenega modela nismo vozili, zato bomo, kako delujejo napredni žarometi, ki znajo prilagajati snop svetlobe celo na hitrosti (ali se vozimo v mestu, podeželju ali avtocesti) oziroma konfiguracije ceste (svetijo do 80 metrov dlje kot pri aktualnem modelu), počakali do prihoda na slovenski trg, ki bo predvidoma konec poletja.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Avto se sam ustavi in sam spelje z mesta

Lahko rečemo, da je avto zaradi čistih linij še bolj privlačen, najbolj pa pade v oči "satenasta" maska motorja s 3D logotipom, za katerim je varno pred umazanijo skrit pametni radarski sistem, ki je po novem tudi del serijske opreme vozila. Radarski tempomat ima sedaj funkcijo stop-go, kar pomeni, da v primeru zastoja sam zaustavi vozilo, ko se kolona spredaj premakne, pa spelje samodejno. Še ena sprememba nam je padla v oči, ko smo se ob predaji ključev sprehajali okoli vozila. Dve izpušni cevi sta še nekoliko večji in pomaknjeni bolj proti robu zadka, s čimer avtomobil izgleda še nekoliko bolj dinamično. Nova so tudi platišča velikosti od 17- do 19- palcev) in kovinska Soul Red Crystal barva.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Urška Radolovič Urška Radolovič
Prenovljena mazda6 | Avtor: Urška Radolovič Urška Radolovič

mazda 6 Tukaj je Avto Mazda uvaja hibrid med dizlom in bencinarjem

Kritike so vzeli resno

Znotraj je vidnih sprememb sicer manj, a prav spremembe v zatesnjenosti, dajejo občutek, da sedimo v precej drugačnem avtomobilu kot prej. Pri Mazdi so se resno lotili kritik, da se v potovalno kabino prebije več hrupa motorja in piša vetra, zato so dodelave naredili pravzaprav povsod. Stekla so debelejša, boljše je oblazinjenje, prostor med motorjem in kabino je dodatno izoliran, preproge so ... "Sem mislil, da sem se vsedel v Rolls-Roycea," je debelino novih tepihov v mazdini šestici komentiral novinarski kolega. In res je občutek tak, da nam že preproge dajo slutiti, da bo vožnja udobna in uglajena.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prodajali se bodo najbolje opremljeni modeli

Pri slovenskem uvozniku za Mazdo pravijo, da kar 55 odstotkov šestic prodajo z dvema najvišjima stopnjama opreme in le pet odstotkov z drugim paketom opreme. Preizkusili smo nov najnovejši paket poimenovan takumi (takumi so japonski mojstri, ki so v avtomobilski industriji pozicionirani nad klasičnimi inženirji in so neke vrste rokodelci, ki stavijo na popolnost), ki prinaša tudi nappa usnje in dodatke iz lesa. Torej še bolj premium pristop. To se vidi tudi pri bolje urejeni in dodatno prečiščeni armaturni plošči, pri čemer so iz aktualnega modela prenesli le volanski obroč in nekaj detajlov.

Hlajenje sedežev za vroče dni

Povsem novi so tudi električno nastavljivi sedeži, ki ponujajo še več udobja, še vedno pa ne ponujajo podaljšanega sedalnega dela. Po novem poleg sistema gretja ponujajo tudi tristopenjski sistem prezračevanja oziroma ventilacije. V kratkih hlačah mi tudi na razgretem usnju ni bilo neprijetno, telo se niti ni imelo časa spotiti. Prenovljena je tudi zadnja klop, ki pa je lahko zgolj ogrevana.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prenovljena mazda6 | Avtor: Mazda Mazda

Mazda koncept kai coupe Mazdina koncepta Avto Komaj čakamo, da Mazda ta dva koncepta spravi na ceste

Končno večji zaslon

Opazil sem še povečan sredinski osrednji zaslon na vrhu armaturne plošče, ki zdaj meri 8-palcev, prej največ 7-palcev, že serijsko pa prikazuje tudi podatke navigacijskega sistema. Ekrana ni možno upravljati na dotik, pač pa za to služi okrogli vmesnik med sedežema, ob katerem so še stikala za bližnjice do navigacijske naprave, radijskih postaj ... Paket naprednih sistemov je bogatejši tudi za 360-stopinjski pogled kamere, ki olajšajo parkiranje na majhnem prostoru. Kamera se je izkazala za učinkovito, resolucija pa je nekoliko slabša kot pri dražjih premium znamkah.

Enako velja za električno uravnavani servovolan, ki je s pomočjo kamere, ki je na zavitih cestah majorke, kjer smo preizkušali vozilo, uspešno prepoznavala okrogle prometne znake in s pomočjo navigacije tudi stacionarne radarske kontrole in prepoznavanjem talnih označb,“ na avtocesti pa spretno, brez naše pomoči, krmaril po sredini voznega pasu. Prav asistenčne sisteme so pri Mazdi dodobra dodelali. Sistem za samodejno zaviranje v sili, ki deluje do hitrosti 200 km/h, med drugim prepoznava tudi pešce in kolesarje.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Digitalizacija

Novost je še novi digitalni (TFT) zaslon med merilniki hitrosti in vrtljajev, na katerem se vozniku izpisujejo in izrisujejo podatki o vožnji, na primer, kakšna naj bo razdalja do vozila spredaj, ko uravnavamo delovanje pametnega radarskega sistema. Večji, preglednejši in po novem tudi serijskih na vseh nivojih opreme je tudi head-up projekcijski zaslon, ki na vetrobranskem steklu izrisuje tako trenutno omejitev hitrosti, podatke navigacije kot trenutno hitrost in še marsikaj. Mazdin večpredstavnostni sistem je združljiv s sistemoma Apple Car Play in Android Auto, slednji bo ob doplačilu deloval tudi v Sloveniji, kar ravno ni pogosta praksa pri nas. V prenovjenem predalu pod počivalnikom za roke med sedežema je več prostora, vanj pa so namestili dva USB priključka.

Preizkusili smo tako limuzinski model, ki ima nekoliko podaljšano medosje, kar se je opazilo predvsem na avtocesti, ko je zelo udobna križarka, kot karavanski model, ki je kljub „nahrbtniku“ še kanček bolj okreten avtomobil. Poleg boljše zatesnjenosti, ki v prvi vrsti vpliva na udobje, so Mazdini inženirji naredili še dodelave na podvozju, ki imajo nalogo učinkoviteje in za potnike manj moteče premagovati luknje in neravnine. Zaradi dodatnih ojačitev karoserije je bilo med vožnjo čutiti manj vibracij.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Izboljšan je tudi občutek na volanu, medtem ko ročni menjalnik, ki smo ga preizkušali, že standardno postreže s kratko-športno ročico in natančnimi in kratkimi prestavnimi razmerji.

Prvi vtisi

Preizkusili smo dvolitrski skyactive-G motor s 121 kilovatov moči in 2,2-litrski turbodizelski motor s 135 kilovatov moči. Oba v kombinaciji z odličnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Dvolitrski motor bi moral biti pisan na kožo tistim, ki avtomobil uporabljate za mirno in udobno križarjenje na avtocesti ali po podeželju. Gre za zelo uglajen motor, ki ponudi dovolj moči na avtocesti in med prehitevanjem, še najmanj se je izkazal pri vožnji v hrib, kjer mu zmanjka moči nekaj v nizkih vrtljajih, ko si je treba pomagati s prestavljanjem v nižje prestave. Poraba bencina ni bila previsoka – na razgibani trasi je potovalni računalnik izpisal 7,3 litra na 100 kilometrov. Najzmogljivejši dizelski motor je izjemno uglajen, v potovalni kabini skoraj neslišen, navora pa je toliko, da bi moral zadostiti tudi apetite bolj dinamičnih voznikov, saj je prehitevanje na avtocesti ali podeželju skoraj bliskovito. Zelo dobro je uravnoteženo podvozje, ki je lahko udobno, oziroma dovolj zmogljivo tudi pri hitrejši vožnji skozi ovinke, zelo informativen in natančen je tudi krmilni mehanizem.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prenovljena mazda6 | Avtor: Mazda Mazda

Posegi v motorje

Mazda s šestico ponuja tri bencinske skyactiv-G motorje, dve različici dvolitrskega motorja (107 kW oz. 145 KM in 121 kW oz. 165 KM) in 2,5-litrski motor (143 kW oz. 194 KM) s sistemom izklapljanja valjev ter 2,2-litrski dizelski motor skyactiv-D v dveh različicah, s 110 kW (150 KM) oziroma 135 kW (184 KM). Dizelska motorja je možno izbrati tudi v različici s štirikolesnim pogonom (AWD), v osnovi pa je pogon speljan na prvi kolesi. Kupci lahko izbirajo med šeststopenjskim ročnim (razen za najmočnejši različici na bencinski in dizelski strani) oziroma enakostopenjskim avtomatskim menjalnikom.

Mazda CX-5 Če bi vedela ... Avto Mazda CX-5 presenetila in šokirala

Vsi motorji so homologirani v skladu z zahtevami novega preizkusnega cikla WLTP / RDE in izpolnjujejo predpisane emisije emisij Euro 6d temp. Pri Mazdi zdaj prav vsi motorji v paleti ustrezajo novim normam, so nam povedali inženirji, ki so pojasnili, da so izboljšali navor pri nizki vrtilni frekvenci, ko pospešujemo iz mirovanja in optimizirali spremembe v pospeševanju, kot je odzivnost stopalke za plin.

Prenovljena mazda6 | Avtor: Mazda Mazda
Prenovljena mazda6 | Avtor: Mazda Mazda

2,2-litrski dizelski motor ima zdaj ovalno obliko batov in odzivne piezo konektorje, hkrati pa izpušni sistem omogoča zelo hitro segrevanje mrzlega motorja. Skyactiv-D motorji so opremljeni s tehnologijo selektivna katalitske redukcije (SCR) za čiščenja izpušnih plinov, kar pomeni, da so uporabili dodatke na osnovi sečnine, AdBlue, ki ga je treba dolivati na predpisano število prevoženih kilometrov. Zahvaljujoč novemu dvostopenjski dvojni turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo turbine so moč povečali iz 129 na 135 kilovatov, največji navor pa iz 420 na 445 Nm. Tehnično posodobljen je tudi skyactiv-G bencinski motor, ki so mu povečali kompresijsko razmerje, preuredili šobe za injektorje, obliko batnic, krmilni ventil hladilne tekočine in oljne obroče. Rezultat je bolj uglajeno delovanje,odprava občutka„turbo luknje“ v manjših vrtljajih ter manjša poraba goriva pri konstantni hitrosti (80 km/h) in manjše emisije, pri čemer niso uporabili filtra za trdne delce pri bencinskih motorjih.

Mazda bo drugič posodobljeno mazdo6 (limuzino in karavana) v Slovenijo pripeljala konec poletja, ko bodo znane tudi cene. Neuradno bo cena na račun veliko nove napredne standardne tehnologije in sistemov nekoliko večja (med 1.000 in 1.500 evrov).

Pri Mazdi Slovenija, kjer na leto prodajo okoli 120 mazd6, tudi po prenovi pričakujejo podobne številke prodaje. Večina prodanih modelov pri nas naj bi dobilo višje stopnje opreme.

Komentarjev 3
  • Snežinko 12:01 22.julij 2018.

    OK, reklama za Mazdo pač. Ampak tale "preproga" je pa čista brca v temo, Gregor! Po pol leta na mojem novem avtu še ne vem, kakšne preproge imam, pa tudi me niti pod razno ne briga! Pomemben je občutek, ko ...prikaži več se vsedeš v avto ter vse ostalo, najmanj pa preproge...

  • sasquatch 08:55 22.julij 2018.

    Lučke, ki svetijo belo (res pomembno), "elektronske igrice" s kupom nepreglednih in nepomembnih informacij namesto klasičnih števcev, ki odlično služijo svoji funkciji (zanesenjaki nad zabavno elektroniko raje kupite "nintendo" - je cenejši, avto je za vožnjo od točke A do ...prikaži več točke B), ventilator, ki piha v tazadnjo (aja, v katero smer se vrti?),... Pravi PR članek za današnje milenijce, navdušene nad zabavno elektroniko, pametnimi telefoni,... ki so zaradi naštetega pripravljeni vzeti kredit...