Avto
2960 ogledov

Med nami že vozi inteligentnejši in lepši polo

Volkswagen polo
1/27
Andrej Leban
S svežim izgledom in občutno več serijske vsebine želi posodobljeni polo vreči senco na konkurenco, s ceno od 15.763 evrov naprej.

Stekla je prodaja močno prenovljenega pola šeste generacije. Gre za enega najuspešnejših Volkswagnovih modelov, ki so jih od leta 1975 pa do danes na ceste spravili že več kot 18 milijonov.

Od leta 2017 je na trgu aktualna generacija. Ta je zdaj dobila konkretno prenovo z vsebinami, ki smo jih še pred nekaj leti lahko videli le v premijskih avtih. Z njimi polo pošilja močno sporočilo trgu, da je bil in ostaja merilo naprednega in vsestranskega predstavnika v (še vedno) enem najbolj prodajanih segmentov na trgu. 

VW Golf Variant Že kmalu Avto VW ukinja ročni menjalnik

Novinca na cesti ne bi smelo biti pretežko spoznati. Prenovljeni prednji del zaznamujejo ožja svetila, ki zdaj serijsko ne glede na opremski paket svetijo v polni LED svetlobi. Pri višjih stopnjah opreme ali za doplačilo pa so na razpolago celo vrhunski matrični žarometi, kar je posebnost tega razreda vozil. Tako kot pri drugih novodobnih volkswagnih si je mogoče omisliti tudi detajl osvetljene letve, ki ponoči pusti res močan vtis.

Volkswagen polo | Avtor: Volkswagen Volkswagen
Volkswagen polo | Avtor: Volkswagen Volkswagen

15-palčna aluminijasta platišča so serijska, na zadku pa so najbolj očitna novost nova deljena in delno razpotegnjena LED svetila, kot jih ta model doslej še nikoli ni imel. Lahko bi rekli, da gre zdaj tudi po obliki za pravega mini-golfa, medtem ko je po velikosti aktualna generacija tako velika, kot je bil na primer golf IV. V konfiguratorju za pola so tri dodatne barve in povsem nova platišča. 

V notranjosti najprej pade v oči voznikov delovni prostor, saj je volan serijsko večfunkcijski, merilniki na iglo pa so se dokončno poslovili. Digitalni prikazovalnik je zdaj serijski, ob nadgradnji na 10-palčnega je še bolj dodelan in prilagodljiv. Pri znamki poudarjajo, da noben klasični konkurent digitalnega zaslona nima že v serijski opremi.  

VW polo GTI V petih letih Avto VW, Škoda in Seat bodo ugasnili številne znane modele

Sredinski zaslon je od vstopne opreme naprej 6,5-palčni, ob nadgradnji infozabavnega zaslona narase na 8 ali pa celo 9,2 palcev premera. Pri digitalnih vsebinah je polo napravil velik korak naprej, saj so mu pri najzmogljivejši različici discovery pro omogočili stalno povezljivost ter vse tiste napredne storitve in vsebine, ki smo jih že vajeni pri dražjih modelih znamke - navigacija z živimi podatki, uporaba različnih spletnih, tudi pretočnih storitev, posodobitve, tesna povezanost avta s pametnim telefonom (tudi brez kabla) ...

Volkswagen polo | Avtor: Volkswagen Volkswagen
Volkswagen polo | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Precej je prenovljena sredinska konzola, ploščica z vrtljivimi gumbi za uravnavanje klimatske naprave se je poslovila, zdaj se je tudi v pola naselila plošča z ne nujno prijaznejšimi drsniki. Lepša je ročica menjalnika, ostaja tudi klasična ročica ročne zavore, a ima serijsko asistenco za speljevanje v klanec.

Polo je storil velik korak naprej pri asistenčnih sistemih. Poleg že omenjenih matričnih žarometov je glavna novost IQ. DRIVE Travel Assist. Gre za sistem, ki združuje prilagodljivi tempomat in nadzor nad vožnjo znotraj voznega pasu, to pa omogoča delno avtomatizirano vožnjo pri hitrosti do 210 km/h. Sistem ustreza stopnji 2 avtomatizirane vožnje, voznik mora le držati volan, kar slednji zaznava prek kapacitivne površine. 

VW ID.LIFE Volkswagen Avto VW presenetil z vpadljivo napovedjo malega križanca

Pri pasivni varnosti pa je še ena prva serijska novost v razredu sredinska varnostna blazina, ki se v primeru trka razprostre po celotni dolžini med sedeži in tako prepreči nevarne trke med potniki.

Volkswagen polo | Avtor: Volkswagen Volkswagen
Volkswagen polo | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Že serijsko bogata oprema

Ob prenovi so se poslovila tradicionalna poimenovanja trendline, comfortline in highline. Zdaj je vstopna oprema imenovana kar polo oziroma entry. Ta ima poleg že omenjenih serijskih lastnosti tudi prednje in zadnje parkirne senzorje ter tudi kamero. Nadzor nad voznim pasom je serijski.

Novoimenovana oprema life je pravzaprav kopija vstopne opreme, vendar za 400 evrov dodatka kupec poleg dvoletne tovarniške garancije pridobi še dve leti uvoznikovega jamstva, hkrati je pri tej opremi mogoča tudi izbira močnejšega motorja. Po predvidevanjih bo life najbolj popularna med vsemi opremami. 

Style oprema je namenjena tistim, ki bi radi z avtom delovali premijsko. Zato ima poleg različnih okrasnih elementov, ambientalne osvetlitve in športno komfortnih sedežev že tudi matrične žaromete, avtomatsko klimo, asistenco Travel Assist ... Za bolj športne duše pa je oprema R-line s serijskimi 16-palčnimi kolesi, športnimi sedeži, različnimi športnimi detajli zunaj in znotraj, črnim stropom ... Nima pa še serijskih naprednih žarometov.

Na samem vrhu je mesto rezervirano za različico GTI. Ta ima serijska 17-palčna kolesa, osvetljeno letev med matričnim žarometi, športne zavore, izbiro profila vožnje, aluminijaste detajle, dinamične smernike ...

VW Caddy Avto Novodobni VW za velike družine

V Sloveniji bodo prodajali litrski motor v dveh izvedbah moči in dvolitrskega v GTI verziji. Vstopni motor 1,0 TSI ima 70 kW in ročni petstopenjski menjalnik. Mogoče si je omisliti tudi DSG sedemstopenjski menjalnik, a ne za vstopno različico. 

Močnejši litrski trivaljnik pa ima 81 kW in serijski DSG. Ta motor je mogoče izbrati pri opremi style ali R-line. 

GTI staja zvest 2,0 TSI motorju, ki razvije 152 kW moči. Na voljo je le z DSG menjalnikom.

Cene polo | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Cena za različico polo (entry) se začne pri 15.763 evrih, a bo večina verjetno raje dodala 400 evrov in domov odpeljala takšnega z imenom life in dodatnim jamstvom. Naslednji po ceni je R-line s 17.749 evri, style pa je ocenjen na 18.263 evrov. Cestna raketa GTI bo predvidoma stala 26.600 evrov, do začetka pobiranja naročil zanj konec septembra lahko pride še do manjšega popravka. 

V ponudbi za slovenski trg je sicer tudi različica motorja TGI na stisnjen zemeljski plin, a se je treba za dobavo dogovarjati individualno, saj ga izdelujejo v španski tovarni, ne pa v južnoafriški, od koder bodo vsi ostali.

Ker je dobavni rok za polote po naročilu po predvidevanjih in tudi zaradi aktualnih težav z mikroprocesorji, lahko tudi pol leta ali več, si je uvoznik zagotovil ustrezno količino vozil iz zaloge. Tako nameravajo prihodnje leto, ko bo prvo leto polne prodaje, izdobaviti okoli tisoč vozil. Še nekaj let nazaj so bile prodajne številke tudi trikrat večje, a so v tem času v klasični B segment kombilimuzin močno zažrli križanci, kot so t-cross, in t-roc, prihaja pa še model taygo.

Ali je to sploh zadnji polo, kot smo ga bili vajeni, v tem trenutku še ni znano.

andrej.leban@styria-media.si

 

Komentarjev 1
  • milan243 15:43 17.september 2021.

    Vse OK. samo tele trivaljne mlinčke bi lahko ukinili !!!!!!