Avto
6917 ogledov

Toliko bledih obrazov že dolgo nisem videl

Mercedes-Benz AMG A 35
1/42
Gregor Prebil
Na zavitih cestah Majorke smo med prvimi preizkusili najcenejši AMG model do zdaj.

Velik Mercedesov porast prodaje v razredu kompaktnih vozil, v katerem ima Mercedes že osem različnih modelov z začetka abecede (A in B), od kombilimuzine (razred A), limuzine (razred A), kupeja (CLA), shooting brake modela (CLA shooting brake) do križanca (GLA) in enoprostorca razred B, ki smo ga že preizkusili in strnili vtise , do AMG modelov.

Prav na račun velike izbire v kompaktnem razredu vozil je Mercedes močno povečal prodajo, hkrati pa močno pomladil svoje klientelo po svetu, za več kot 10 let. Zato ni čudno, da so v kompaktnem razredu okrepili tudi svojo AMG znamko, saj so pod do zdaj uveljavljeni A 45 AMG (ne se ustrašiti, na trg prihaja kasneje), prvič postavili šibkejši, a kot so nam povedali inženirji, pristni AMG - A 35 AMG 4Matic. "Torej, na trgu bosta kar dva A AMG-ja. A 35 AMG je hkrati naš najcenejši AMG v ponudbi in prvi AMG, ki bo v Nemčiji stal manj kot 50 tisočakov (47.500 evrov),“ so nam na tiskovni predstavitvi svoje vstopnice v svet AMG povedali pri Mercedesu. Pri Mercedesu upajo, da bo znala nova pridobitev zamikati tudi marsikaterega kupca golfa R, renault megana RS ali honde civic type R.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Mercedes A 45 AMG Reportaža Avto Z mercedesom A smo na Hungaroringu lovili mercedesa AMG GT S

AMG nagovarja torej vse mlajšo klientelo, na kar nakazujejo tudi barve karoserije (vozili smo živo rumenega AMG-ja), ki je zmožna odšteti dovolj denarja za do zdaj cenoven dostopen AMG in jih bo že zamikal pogled na drugačno sprednjo masko, izrazitejše odbijače, spojlerji, večje izpušne cevi in kolesa. Po preizkušenem bi mu delali krivico, če bi rekli, da ni pravi AMG, ker je kar nekaj delov v osnovih enakih kot pri klasičnem A 250, saj gre za pravi športni avto. Če ne drugega je baby AMG - in to hiter.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri Mercedesu so nam pred prvo vožnjo tudi zaradi zgoraaj navedenega, hiteli pojasnili, da niso želeli delati kompromisov in ponuditi klasičnega A-ja z močnejšim motorjem in aerodinamičnim paketom. Vse, kar je vidno na vozilu, ima svojo funkcijo, skupni imenovalec pa je narisati nasmešek na obraz voznika, kar se je v resnici tudi zgodilo. Zato pa že dolgo časa nisem na kupu videl toliko bledih obrazov, ki so sedeli na sopotnikovem sedežu spredaj ali na zadnji klopi. Pospeški, zavorni pojemki zaradi zmogljivih športnih zavor in vpadljivih zavornih čeljusti in bočnih sil, ki delujejo na telo so na zavitih cestah na Majorki, posebej izbrane za preizkus športne male rakete, pustili posledice na želodcu sopotnikov in bledem izrazu na obrazu, le če so za trenutek med vožnjo pogledali navzdol.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

AMG project one Mercedes AMG Avto Mercedes-AMG pokazal, kaj bo gnalo hiperšportnika

Pri motorju gre pravzaprav za nadgradnjo tistega, kar poznamo pri modelu 250 A. A občutek za volanom je povsem drugačen. 225 kilovatov moči (306 konjskih moči) in 400 Nm navora, ki ga proizvede dvolitrski turbo štirivaljni motor je na papirju sicer znatno slabši podatek kot pri aktualnem A 45 AMG (280 kW/381 KM in 475 Nm navora), a se to bistveno ne pozna pri pospešku in voznem doživetju. Od 0 do 100 km/h pospeši v 4,7 sekunde (največja hitrost je pričakovano omejena na 250 km/h), kar je pol sekunde počasneje od aktualnega A 45 AMG (nov naj bi imel preko 400 konjskih moči) in celo malenkost hitreje od audija S3 ali šestvaljnega M140i.  To so dosegli tudi na račun povsem nove zasnove Mercedesovega A-ja, ki je zaradi uporabe novih materialov veliko lažja kot pri starem modelu.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Štirivaljnik je kombiniran z AMG sedemstopenjskim športnim samodejnim menjalnikom (ta je glede na sunke v hrbet ob pospeševanju z vsako menjavo prestave zvezda pogonskega sistema), ki so mu v korist hitrejšega prestavljanja posodobili programsko opremo, dodali serijski obvolanski ročici, novost pa je funkcija "jadranja", pri kateri se v korist manjše porabe goriva izklopi motor, ko si voznik zaželi umirjene vožnje.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Motor je zelo uglajen, pospešek je nepričakovano linearen. Motor vleče v zelo širšem območju vrtljajev, kar se je med vožnjo poznalo tako pri silovitem pospeševanju z mesta, kot pri prehitevanju med vožnjo in tudi pri bolj hitri, a še vedno uglajeni vožnji na avtocesti. Velja omeniti še prilagodljiv štirikolesni pogon 4Matic, ki deluje drugače kot v ford focusu RS. Štirikolesni pogon je sicer povzet iz prejšnje generacije A45 in je posebej prilagojen za športno vožnjo.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri normalni vožnji je navor razporejen med prednji kolesi, po potrebi pa se ta v 50-odstotkih prenese še na zadnjo os, na kateri je integrirana sklopka, ki se aktivira elektromehansko in poskrbi za preusmeritev pogona proti zadnjim kolesom. Zato sta preklop in odzivnost hipna. Prvi občutki so bili, da sistem kot celota deluje zelo nezahtevno, preklop med prednjimi in zadnjimi kolesi je za voznika in sopotnike neopazen. Sistem 4Matic pozna tudi športni način, z izključenim ESP, ko voznik začuti še več agilnosti. A 35 AMG pozna pet voznih programov, ki se mu prilagajajo motor, menjalnik, krmilni mehanizem, izpušni sistem. Med programi voznik prestavlja s pritiskom na stikalo ob menjalniku. Izbira lahko med načini spolzko, individualno, udobno, športno in športno+, kar pomeni, da je vedno možno najti pravo ravnotežje na vseh voznih površinah in željami in tipom voznika.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Mercedes-AMG CLS 53 Nova AMG serija Avto Mercedes-AMG pljuča priklopil na elektriko!

A 35 AMG je vozniško povsem nezahteven in tudi vsakodnevno uporaben avtomobil, ki pa zgolj s pritiskom na stikalo v trenutku omogoči spremembo voznih karakteristik in prilagoditev, ki bodo zadovoljile tudi dirkaške navdušence. Posebej so se posvetili zvoku izpuha, ki se prilagaja izbranemu voznemu programu. Zagon ob pritisku je tih, ob športni vožnji pa se povsem razživi, predvsem zunanji poslušalci pa lahko uživajo tudi ob „pokanju“. V dobro zatesnjeno kabino bi se lahko prebilo malo več športnega zvoka, da bi lahko ob poslušanju uživali vsaj toliko kot tisti, ki avto vidijo in slišijo na cesti.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Potovalna kabina je dovolj športno oblikovana in popolnjena, da bo vsak vedel, da sedi v športnem avtomobilu. To pomeni, da ima športne sedeže, spodaj prisekan AMG volan s serijskimi obvolanskimi naperkami menjalnika, aluminijaste pedalke za plin, pa tudi grafika digitalnih zaslonov ponuja edistven pogled značilen za le za AMG vozila. Vse ostalo je enako kot v klasičnem A-ju, kar pomeni povsem digitalno zasnovana potovalna kabina, v kateri sta dva povezana 10,25-palčna zaslona, MBUX multimedijski sistem pa ponuja pametno upravljanje oziroma umetno inteligenco, o čemer smo že večkrat pisali.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Mercedes-AMG G 63 AMG G 63 Avto Mercedes-AMG G 63 je zver na cesti in terenu

A35 AMG je odlična uvertura na tisto, kar bomo še dočakali v naslednjem letu ali dveh - A45 nove generacije. V slovenske prodajne salone zavije v mesecu februarju, ko bodo znane tudi cene.

Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz AMG A 35 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.