Avto
10 ogledov

Mešanček s skandinavskim čistokrvnim poreklom

Z opremskega stališča je bil C30 opremljen z vso potrebno varnostno in udobnostn
1/29
Žurnal24 main
Beseda mešanček v naslovu je tam z razlogom. In sicer zato, ker je bil testni volvo C30 zunaj kot tudi v notranjosti obkrožen s športnim paketom R-design.
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: Izgled, hkratna športnost in udobje, dovolj hiter menjalnik, varnost, zmogljiv avdiosistem, premium občutek v notranjosti.

Minusi: Monoton zgornji del armaturne plošče, prostornost na zadnji klopi, preglednost nazaj, nerodna zadnja polica, visoko nakladalni rob, glasen motor, cena z dodatno opremo.

K temu je imel dodan še napreden in zmogljiv menjalnik z dvojno sklopko powershift, ki pa ni namenjen športnim vragolijam, ampak neutrudljivemu in varčnemu nabiranju kilometrov, in si ga lahko kupec nerazumljivo omisli zgolj s tem motorjem. Nekaj pa nedvomno drži: C30 ni in ne želi biti vsakdanji predstavnik C-segmenta, ampak premium kombilimuzina, namenjena mladim in uspešnim poslovnim ženskam.

R-design pri volvu pomeni nekaj podobnega kot pri audiju S-line. Ta odločitev nas veseli predvsem zato, ker modeli tega priznanega švedskega proizvajalca zdaj premorejo tudi nekaj več športnosti, da opazovalcu kri hitreje kot ponavadi steče po žilah. Dodatki obsegajo spojlerje na sprednjem in zadnjem koncu, strešni spojler na zadku ter večjo izpušno cev, obrobe pragov in napis R-design na motorni maski. To je celo več, kot smo pričakovali, dobrodošla malenkost so tudi električno poklopljiva ogledala v barvi matiranega aluminija.

Ostalo je enako kot pri drugih izpeljankah, v seriji so mogoče še nekoliko večja platišča, ki pa s 17 palci danes niso nič posebnega. Karoserija je tako še vedno nekaj posebnega, predvsem zadnji del z velikimi steklenimi vrati, ki naj bi pripomogla k večji preglednosti nazaj, pa temu ni tako. Prtljažnik pokriva prikladna polica, ki pa vseeno ne ponuja dovolj velike odprtine, tako da je nalaganje dokaj težko opravilo. S 233 litri je povprečnež, bolje se vam bo godilo, če podrete zadnja sedeža (zasnova 2 + 2), saj tako dobite 894 litrov uporabnega prostora.



Voznikov delovni prostor je prav tako doživel lepotni tretma. Predrugačeni so predvsem merilniki, ki so bolj športni, enako velja za aluminijaste stopalke in sedeže, ki so odeti v dvobarvno usnje. Bolj povprečni so, kar se tiče bočnega oprijema, prej kot to so predstavnik udobja. Sredinska konzola je zdaj že klasična lebdeča, kar hvalimo, enako tudi osvetlitev odlagalnega prostora za njo, ki pa ni toliko uporaben, kolikor je lep. Med prednjima sedežema sta še dva velika pokrita odlagalna prostora, manjšo grajo si zasluži sredinski naslon za roke, ki ni nastavljiv po dolžini. Če je na sprednjih sedežih prostora več kot dovolj, se bo veliko slabše godilo tistim v drugi vrsti. Problem prostora so sicer poskusili rešiti z zgolj dvema ločenima sedežema, uspelo pa jim je samo delno, vsaj kar se tiče prostora za glave in kolena.



Motor je že star znanec in je kot tak plod sodelovanja med Fordom in PSA. Iz dveh litrov prostornine iztisne okroglih 100 kilovatov, kar pomeni dovolj moči za vsakodnevno uporabo, čeprav glede na napredek zadnjih dveh let ta moč ni več nič posebnega. Ima pa dobrodošlo funkcijo overboost, ki največji navor kratkotrajno poveča z 320 Nm na 340 Nm. Motor odlikujejo zgledna elastičnost in zadostne zmogljivosti, kjer za vsak prehitevalni manever ne potrebujete prestaviti prestavo ali dve dol. Zadnje bo uravnaval kar menjalnik sam, je pa res, da lahko eno izmed šestih prestavnih razmerij prek prestavne ročice izberete tudi sami. Že po nekaj kilometrih pa bo voznik opazil še eno ne nepomembno malenkost, in sicer njegovo hitrost prestavljanja, saj je za volvove menjalnike izredno hiter. To gre na račun njegove zasnove, saj so tudi pri volvu ponudili menjalnik z dvojno sklopko, ki ga pri nemški znamki VW že nekaj let poznamo pod imenom DSG. Zadnjega po hitrosti vseeno ne zmore dohitevati, manjkajo mu tudi prestavni naperki za volanom, daje pa občutek dolgotrajnosti, saj motorja ne muči s prekomernim vrtenjem. Lega na cesti je zahvaljujoč tršemu podvozju prav tako malo boljša, čeprav so na trgu tudi bolj športni primerki. Nudi pa zato C30 več udobja potnikom, kar bo marsikdo znal ceniti. Informativnost volana in njegova natančnost sta prav tako nekje na sredini, glede porabe pa lahko zapišem, da je lahko C30 s porabo okoli sedem litrov tudi zelo varčen, testno povprečje pa je kljub temu znašalo nekaj višjih, a še sprejemljivih 8 litrov in pol. Enake predloge bi lahko uporabili tudi za končno ceno, ki v osnovi znaša še komaj znosnih 30 tisočakov, dodatki v obliki paketa R-design in parkirnih pomagal pa avto podražijo še za dodatne štiri tisočake. Za to vsoto pa dobite zelo veliko tudi pri ostali bolj priznani premium konkurenci.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.