Avto
9 ogledov

Mična malčica iz Mlade Boleslav

Poraba na testu: 7,5–8 litrov Žurnal24 main
Fabia prve generacije je veljala za model preverjenih oblikovnih prijemov in umirjenega poslanstva, ki je v osmih letih prepričala poldrugi milijon zadovoljnih kupcev. Pri novem modelu so apetiti še večji.

To je predvsem posledica oblikovne prepoznavnosti in izvirnosti, res pa je, da je oblika še vedno podrejena prostornosti in po novem tudi varnosti. Slednje je opazno predvsem pri obliki prednjega konca, ki je zaradi večje varnosti pešcev bolj napihnjen. Oblikovno se precej naslanja na večjega roomsterja, česar pa mu mi ne štejemo v prid. Notranjost je preverjena, na trenutke bolj razgibana, kot smo vajeni pri podobnih izdelkih koncerna VW, vse je na dosegu roke in tam, kjer pričakujemo, da bo. Toda merilniki se izkažejo za puste, volan pa za preveč plastičnega. Sedenje na prednjih sedežih je dobro, takšen je tudi položaj za volanom, tudi za tiste višje rasti. Zadnja klop je več kot samo klop, je ergonomsko oblikovana in barvno razgibana, namenjena pa je prej dvema kot trem.

Prostora za kolena in glavo je več kot pri konkurenci, kar je vredno pohvale. Prtljažnik je prav tako med večjimi v razredu (pridobil je 40 litrov in jih tako v osnovni postavitvi ponuja 300, s podiranjem deljive zadnje klopi po tretjinah pa jih dobimo do 1163). Oblazinjen je dovolj, nalaganje prtljage pa ni nič posebnega. Takšna je fabia tudi pri prilagodljivosti. Zmotila nas je še ročica za zapiranje prtljažnika, ki nerazumljivo štrli iz vrat. Konkurenca zna tu ponuditi tudi boljše rešitve. Opremljenost testne malčice je bila glede na ceno več kot zadovoljiva, največ pritožb pa je letelo na sicer kakovostno avdioenoto z osmimi zvočniki, ki pa je brez CD-enote. Avto varnostno prav tako ponuja zelo veliko; poleg štirih varnostnih blazin in sistema ABS še sistem ASR, ki preprečuje zdrsavanje pogonskih koles. Želeli bi si le še ESP.



Za večino zadostna motorizacija
1,4-litrski bencinar s sredine tovrstne ponudbe zadovolji večino potreb in zna poleg mestne vožnje ponuditi dovolj udobja tudi na daljših poteh. Je pa res, da je ob večji naloženosti in vožnji v višjih vrtljajih hrup motorja precej slišen tudi v notranjosti in tako večkrat moteč. Štirivaljnik s 16-ventilsko tehniko se v nižjih vrtljajih izkaže za rahlo podhranjenega, zaradi česar ga je treba priganjati. To seveda poveča njegovo glasnost. Menjalnik in sklopka sta dobra, podvozje z zanesljivim blaženjem cestnih nepravilnosti prav tako. Zadovoljijo tudi zavore in vodljivost, res pa je, da ta fabia ni in ne želi biti športnica ter se najbolje počuti, ko je za volanom umirjen voznik, ki ima pri dinamičnosti zmerne zahteve.
 
Fabia še vedno velja za kakovosten izdelek, ki pa se po novem obrača tudi na zahtevnejše kupce, ki želijo biti videni in prepoznani ter jim avto ne pomeni zgolj prevoznega sredstva.

Paket opreme ambiente je za večino kupcev povsem dovolj založen. Na voljo pa sta še dva bogatejša paketa in obsežen seznam doplačilne opreme, kjer bodo nekaj zase našli tudi petičnejši. Prostornost je zgledna, monotonija notranjosti pa razen malenkosti odpravljena.

PLUS
Videz, uporabljeni materiali in videz notranjosti, prostornost zadnje klopi, rezervno kolo normalne velikosti.

MINUS
Ročka za zapiranje prtljažnika, plitev predal za rokavice, pusti merilniki, glasen motor.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.