Avto
7389 ogledov

Mitsubishi je k nam končno spet pripeljal svoj paradni model

Mitsubishi outlander PHEV
1/31
Gregor Prebil
Novo generacijo Mitsubishijevega outlanderja smo prvič v živo spoznali konec lanskega leta, ko so ga Japonci za kratek čas pripeljali v Slovenijo. Vendar je bila predstavitev zgolj statična. Tokrat pa smo zbrali tudi prve vtise za volanom.

Mitsubishi outlander PHEV, ki je bil v prejšnji generaciji eden najbolje prodajanih priključno hibridnih SUV-jev, je spet na slovenskih cestah. V Evropi je na voljo s petimi sedeži.

Že na prvi pogled smo opazili, da pri četrti generaciji ne gre za oblikovno revolucijo. Outlander ohranja masiven in pregleden vodoravni pokrov motorja in skoraj navpično prednjo masko v slogu dynamic shield. Ozke LED dnevne luči obdaja kromiran trak. Glavni žarometi so nameščeni v masivnem odbijaču in uporabljajo 12 diod za prilagodljive funkcije. Zanimivo je, da so ohranili tudi meglenke. Ob pogledu s strani nad vodoravnim pontonom karoserije dominirajo izrazite letve, masiven je tudi zadnji steber. Podobno je zadaj, kjer se pojavi šesterokotni previs petih vrat, ki se zgleduje po "rezervi" legendarnega pajera. Ozke luči so dobile učinkovito grafiko ležeče črke T. K izboljšani podobi je veliko prispevala tudi sprememba proporcev. Outlander je večji, predvsem pa širši. Podaljšala se je tudi medosna razdalja. Lahko ima 18- ali 20-palčna platišča. Podvozje je od tal oddaljeno 20 centimetrov, kar pomeni, da ga lahko ob številnih terenskih programih zapeljemo tudi po zahtevnejšem terenu.

Mitsubishi outlander PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Veliko serijske opreme

Mitsubishi z vgrajenimi materiali v kabini ne cilja zgolj na tradicionalne, temveč tudi na zahtevnejše kupce, ki posegajo po premijskih avtomobilskih znamkah. Celotna armaturna plošča je prekrita s tkanino ali usnjem, poleg 12,3-palčnega zaslona infozabavnega sistema pa je na voljo tudi 12,3-palčni zaslon digitalnih merilnikov. Ena redkih stvari na seznamu doplačil je barvni projekcijski zaslon, tudi vzvratno ogledalo je lahko digitalno. Outlander je izčrpno opremljen tudi z infozabavno tehniko, za dober zvok skrbi vrhunski Yamahin sistem, za varčno temperiranje kabine pa toplotna črpalka. Nekatere funkcije je mogoče upravljati na daljavo, posodabljati je mogoče programsko opremo in uporabljati različne aplikacije. Povezljivost s pametnimi telefoni zagotavljata brezžična vmesnika Apple CarPlay in Android Auto.

Mitsubishi outlander PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Osnova udobja so novi sedeži s funkcijami prezračevanja in masaže ter visoko zvočno udobje in minimalnimi tresljaji, pravijo Japonci. Ergonomija je izboljšana z ohranjanjem številnih fizičnih stikal. Tripodročna klimatska naprava se ponaša z ločenim panelom. Tudi potniki zadaj imajo ogrevane sedeže. Panoramsko strešno okno z dolžino 928 mm in širino 702 mm prepušča veliko svetlobe v kabino. Del se lahko odpre. Prtljažnik ima prostornino 495 litrov prtljage, po zlaganju naslonjal, razdeljenih v razmerju 40:20:40, pa 1.422 litrov.

Mitsubishi outlander PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prvi vtisi

Na slovenski predstavitvi smo na kratko preizkusili novega outlanderja. To je bila prva vožnja Mitsubishijevega največjega SUV-ja po nekajletnem premoru, ko vozilo ni bilo v prodajni ponudbi japonske znamke. Avto je velik, potniki pa predvsem na zadnjih sedežih občutijo precej več prostora kot pri predhodniku. Do napredka pri udobju je prišlo predvsem zaradi uporabe kakovostnejših materialov in tehnoloških izboljšav. Veseli me, da vozilo podatke vozniku in potnikom posreduje v slovenskem jeziku – tako pisno kot zvočno. Vedno sta v vozilu dva 12,3-palčna zaslona, ki sta pregledna. Na zadnjih sedežih smo opazili ločeno upravljanje klimatskega sistema, 1.500 W vtičnico pa smo našli tudi v prtljažniku. Tako lahko priključite tudi zunanje naprave. Na primer, lahko si med potjo skuhate kavo ali pogrejete hrano v mikrovalovni pečici. V korak s trendi Mitsubishi vstopa tudi na področju povezovanja in posredovanja Googlovih podatkov, na primer o parkiriščih, iskanju polnilnih postaj ali dobrih restavracijah. Pri hitrejši vožnji se opazi, da je v kabini na račun dodatne izolacije manj hrupa, na svoj račun pa bodo prišli ljubitelji dobrega ozvočenja, saj je outlander serijsko opremljen z najmanj 8 zvočniki znamke Yamaha, v višjih stopnjah opreme pa kar z 12 zvočniki. Zahvaljujoč izboljšanemu štirikolesnemu pogonu in večji bateriji, ki izboljšuje težišče, je tudi vozna izkušnja bolj dinamična. Toplotna črpalka je del serijske opreme, baterija pa je vodno hlajena. Outlander lahko za seboj vleče bivalno prikolico z maso 1.600 kilogramov, del serijske opreme pa je 16 asistenčnih sistemov in tudi 360-stopinjska kamera, ter tipala spredaj in zadaj.

Mitsubishi outlander PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Priključni hibrid edina izbira

V Evropi je na voljo le s priključno hibridnim pogonom, pomembno pa je, da je baterija bistveno večja od predhodnikove, kar pomeni večji električni doseg in pocenitev vožnje.

Litij-ionska baterija razpolaga z bruto kapaciteto 22,7 kilovatne ure (neto okoli 19 kilovatnih ur), ki naj bi zagotavljala do 87 kilometrov električne vožnje merjeno po protokolu WLTP, v mestih naj bi bil po zagotovilu tovarne doseg še večji. Velika prednost je možnost polnjenja baterije z enosmernim tokom. Na 50-kilovatni polnilnici ne bi smeli preživeti več kot 30 minut. Na ta način se lahko električni način uporablja veliko pogosteje. V kombinaciji s 53-litrsko posodo za bencin naj bi doseg znašal celo 844 kilometrov.
Večja je tudi moč pogonskega sklopa. Prednji elektromotor razvija največjo moč 85 kilovatov in navor 255 njutonmetrov, zadnji pa največjo moč 100 kilovatov in navor 195 njutonmetrov. 2,4-litrski bencinski štirivaljnik k temu dodaja še moč 100 kilovatov in navor 203 njutonmetrov.

Mitsubishi outlander PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Vsi skupaj pripomorejo k sistemski moči 225 kilovatov, ki zadostuje, da 2,1-tonski SUV v 7,9 sekunde doseže 100 kilometrov na uro in pospešuje do hitrosti 170 kilometrov na uro. Voznik lahko sicer v okviru dinamičnega voznega sistema S-AWC (Super All Wheel Control), ki mu ga omogoča pogonski sklop z elektromotorjema na obeh premah, nastavi tri načine vožnje in štiri nastavitve upravljanja z energijo. Za izboljšanje trakcije je zadnja prema opremljena tudi sistemom za vektoriranje navora na osnovi selektivnih posegov zavor. Poleg tega naj bi bil zaradi močnejše rekuperacije povečan tudi učinek motorne zavore.

Cene se začnejo pri 48.990 evrih.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Avatar Syn
    Syn 14:35 24.april 2025.

    Spet elektrika. 🤦‍♂️ Niti pod točko razno ne gledam električarjev.

  • Avatar Garancija
    Garancija 13:03 24.april 2025.

    Bogati bodo kupili kaj boljšega za srednji sloj je predrag