Avto
2 ogledov

Murano vs. qashqai

Nissan murano (desno) ali qashqai? Na koncu ima glavno besedo srce (in denarnica Žurnal24 main
Če verjamete, da niste žrtev skrbno načrtovane postkapitalizemske (pre)vzgoje ter da se suptilne lovke globalizacije ne dotikajo vaših možganov in oblikujejo vaš okus, želje in potrebe, ste: a) zelo naivni ali b) živite na pustem otoku!

Seveda, ne živite na pustem otoku, mislite, da niste naivni, a še vedno mi ne verjamete. Potem pa poskušajte razumeti, kaj hudiča so "crossover" ali pa SUV (Sport Utility Vehicle) avtomobili in ali jih zares potrebujete!?

 

Kolumnist

izraža lastna mnenja in ne mnenj uredništva.

Ampak, hej! Kdo sem jaz, da bi sodil? Tudi nimam iluzij, da bi lahko bil "opinion maker"  - sem preprosti otrok pločevine, ki uživa v premikanju na štirih kolesih. Le to pa je zelo prijetno, če so kolesa 18-palčna in več, če jih poganja močan motor ter če je pločevina okoli mene lepo oblikovana. Zadovoljstvo stopnjujejo osupljive zmogljivosti na cestah in izven njih, štirikolesni pogon, razkošje, ki izziva občutek superiornosti in rahla dekadenca – prevažanje v +50.000 EUR vredni mrcini, ko je na cesti že več kot 75.000 nezaposlenih. Hudo!

Seveda, v mislih imam naturaliziranega ameriškega evropejca japonskih korenin – nissana murana, ki je seštevek vseh zgoraj navedenih atributov. V svojem razredu predstavlja celo cenovno ugodno ponudbo, razen po slabih sprednjih sedežih pa sploh ne zaostaja za svojo bolj nobel (izvirno) evropsko konkurenco.

Notranjost murana. © Žurnal24

 
Murana sem soočil z manjšim bratom nissanom qashqaijem, ki je še posebej v novi podobi, ki ji rečejo Qashqai +2, pravi "baby Murano". Ravno toliko je zrasel (+2 pomeni še dva zasilna sedeža v tretji vrsti), ravno toliko je postal bolj uglajen in zrel, da bo skakal v zelje večjem sorodniku.

Tudi v qashqaiju je dovolj udobno. © Žurnal24

 
Skoraj bi pozabil! Oba nissana, ne glede na modne dodatke in sodobne trendovske usmeritve, sta pod kožo prava terenca. Zadostna višina od tal, štirikolesni pogon in možnost zapore sredinskega difernciala – zaradi vsega tega sta precej prepričljiva tudi na srednje zahtevnih terenih. Res je tudi, da osebno nisem velik ljubitelj japonskega koncepta štirikolesnega pogona. Medtem ko v Evropi rajši pošiljamo več pogonske moči na zadnji par koles, vzhodnjaki počnejo ravno nasprotno.


V osnovi imata nissana sprednji pogon, ki se začne prenašati nazaj (največ 50%) šele, ko oprijem sprednjih koles ni več optimalen. To pomeni, da avtomobil na vhodu v ovinek močno sili proti zunanjem robu cestišča, na suhi cesti pa je takorekoč nemogoče zadek spraviti v bočno drsenje. Veliko bolj zabavno je po snegu. Ko se sprijaznite z nižjimi vstopnimi hitrosti v ovinke, potrebujete le občutek v nogi na stopalki plina. In driifting se lahko začne! Vsi manj igrivi pa pozor! Relativno zgodnje drsenje sprednjega dela (posebej na mokri cesti) zna biti neprijetno in težko obvladljivo. Ponavljam: pazite na vstopno hitrost!

No, SUV zasvojenci! Katerega bi izbrali? Qashqai je definitivno zadovoljiva in racionalna izbira, medtem ko nakup murana že seže na osebno in čustveno področje. Če ste svoj denar zaslužili na pošten način, vas nima česa biti sram – privoščite si murana. Vi boste uživali, marsikdo pa vam bo zavidal. Ali ni to osnovni koncept sodobnega, modnega in trendovskega avtomobila? Pa naj bo SUV, GT, RS, Gsi, Tdi, GTI ...

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.