Avto > Na Štrom
6421 ogledov

Doseg električnih avtomobilov: kako daleč pripeljejo?

NAF poletni test dosega električnih vozil 2025 NAF
Norveško avtomobilsko združenje NAF je izvedlo poletni test dosega 27 električnih vozil. Rezultat: meja 400 kilometrov je že presežena.

Ko gre za električne avtomobile, je Norveška prava velesila. Vendar pa od električnih vozil tudi veliko zahteva. Pomembno vlogo pri uporabi električnih vozil igrajo predvsem vremenski pogoji, ki so pozimi lahko precej drugačni kot poleti.

NAF je tokrat v sodelovanju z norveško avtomobilsko revijo Motor.no objavil test dosegov 27 električnih avtomobilov. Široki nabor električnih vozil so tokrat preskusili v poletnih razmerah. Do sedaj so električne avtomobile preskušali tako, da so jih vozili, dokler se niso njihove baterije popolnoma izpraznile, letos pa so vozili, dokler preostanek kapacitete v bateriji ni več omogočal vzdrževanja maksimalne dovoljene hitrosti. Tudi to je mejna situacija, v kateri se vozniki nočejo znajti, saj je posledica klic avtovleke.

NAF poletni test dosega električnih vozil 2025 | Avtor: NAF NAF

Vse avtomobile so preskusili v enem dnevu med 7. in 23. uro v oblačnem vremenu, ko so se temperature gibale med 7 in 18 stopinjami Celzija. Govora je torej bilo o hladnem skandinavskem poletju. Testna proga je voznike vodila skozi vasi in po podeželskih cestah, na poti pa so prečkali tudi gorske prelaze in vozili po avtocestah, kjer je hitrost omejena na 110 kilometrov na uro. Pogonski sklopi so bili nastavljeni na normalne načine, uporabljali pa so tudi tempomate in regenerativno zaviranje.

Najbolj zanimiv rezultat tokratnega testa je bilo izboljšanje dosedanjega rekorda v dolžini vožnje, ki ga je s 672 kilometri imel tesla model S. Letos so to razdaljo presegli trije avtomobili: lucid air z 832, tesla model 3 s 729 in BMW iX s 695 prevoženimi kilometri.

Na testu so se dobro odrezali tudi nepremijski cenovno bolj dosegljivi modeli, ki so peljali dlje kot 400 kilometrov. To je veljalo celo za škodo elroq 60, ki se je s 420 prevoženimi kilometri uvrstila na zadnje mesto. Na prvi pogled se to zdi kot poraz, vendar pa je imel ta avtomobil najmanjšo baterijo na testu z uporabno kapaciteto 59 kilovatnih ur. Do kombinirane porabe v skladu s ciklusom WLTP so mu zmanjkali le štirje kilometri.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • Jernej65 23:01 16.julij 2025.

    Električni avtomobili se počasi in vztrajno prijemljejo. So vse boljši in ko ga enkrat imaš, ne pogledaš več nazaj.

  • radovednica 18:09 16.julij 2025.

    Zadnje, kar bi mi padlo na pamet, je nakup "dreka od avta", ki se mu reče električni avtomobil, navadno sranje, ki še glasu od sebe pravega ne da. Za avtomobilom se mora kaditi, še bolje, če črno. Ha, ha. Pozdrav ...prikaži več od strokovnjaka za motorje in avtomobile.

  • radovednica 18:07 16.julij 2025.

    Oh ja, spet ta električna skrpucala z "milijoni omejitev". Te škatle so enormno predrage za to kar nudijo. Najprej torej cena, ki je vsaj 50 % previsoka za obseg ponudbe. Drugo so ekstremno majhni dosegi, tretje je dejstvo, da tam ...prikaži več kjer si, ni nujno v dosegu najbližje polnilnice. Četrto, dokazano, še posebej pri nas, je polnjenje že sedaj dražje kot točenje goriva, peto, servisiranja je dokler gre, res manj, je pa zato, ko je potreba, enormno, kar več kot pol avtomobila. In vse več jih kar zagori