Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius je pozval Evropsko unijo, naj ponovno preuči načrtovano prepoved prodaje novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem po letu 2035 in se pridružil zboru somislečih, ki postavljajo pod vprašaj cilj, ki bo letos ponovno obravnavan s strani evropskih politikov. Prepoved, za katero podporniki pravijo, da je ključna za evropske zelene ambicije, bo pregledana v drugi polovici leta 2025, kritiki pa pravijo, da bi ovirala evropske proizvajalce avtomobilov, ki se že tako soočajo s šibkim povpraševanjem, kitajsko konkurenco in slabo prodajo električnih vozil.
V intervjuju za nemški dnevnik Handelsblatt je opozoril, da bi brez bolj fleksibilnega pristopa in upoštevanja realnih razmer ta poteza lahko povzročila globoko krizo, ki bi prizadela celotno panogo. Po njegovih besedah se evropski proizvajalci že spopadajo s kombinacijo neugodnih dejavnikov - šibkejšim povpraševanjem potrošnikov, višjimi proizvodnimi stroški, stagnirajočim zanimanjem za električne avtomobile in vse hujšo konkurenco iz Azije.
Källenius je tudi opozoril, da bi kombinacija teh okoliščin v najslabšem primeru lahko povzročila močan padec prodaje, kar bi privedlo do resničnega zloma avtomobilskega trga v Evropi. Dodal je, da bi se morala EU namesto stroge prepovedi osredotočiti na tehnološko nevtralen pristop, ki bi omogočil vzporeden razvoj več pogonskih tehnologij.
Opozoril je tudi na tveganje kontraproduktivnega učinka – kupci bi tik pred začetkom veljavnosti prepovedi množično kupili vozila z motorji z notranjim zgorevanjem, kar bi kratkoročno povečalo emisije in oslabilo podnebne koristi ukrepa. Kot alternativo zato predlaga širše ekonomske spodbude za podporo elektromobilnosti, vključno z nižjimi cenami električne energije na polnilnicah in ciljno usmerjenimi davčnimi politikami, ki bi olajšale prehod na tehnologije z ničelnimi emisijami.
Odzivi na njegove izjave so bili mešani. Medtem ko so nekatera industrijska združenja šefa Mercedes-Benza podprla in opozorila na potrebo po ohranjanju konkurenčnosti evropske proizvodnje, so organizacije, ki spodbujajo hitro elektrifikacijo prometa, spomnile, da si je Evropa na področju elektromobilnosti že zgradila edinstven položaj in da bi lahko odstopanje od ambicioznih ciljev oslabilo njen globalni položaj.
V Evropi pa tudi pri nas, so si "edinstven" položaj ustvarili predvsem tisti, ki na račun nepremišljene bruseljske zelene politike in izdatnega državnih subvecij dobro služijo, česar jim niti ni za zameriti. Tudi ni jasno o kakšnem globalnem položaju Evrope… ...prikaži veče je govora. Na področju avtomobilske elektrifikacije so jo Kitajci itak že povozili po dolgem in počez. Tudi sploh je prepoved prodaje popoln kretenizem, da ne govorim o kupčevanju z emisijskimi kuponi.
Na splošno, ''zeleni prehod'' je strel v koleno. Ni variante pri sedanji proizvodnji elektrike, da se naredi prehod. Morda drugo Kubo ( s tem mislim, da bomo imeli stare avte na fosilna goriva, ki jih bomo popravljali v nedogled). Ali… ...prikaži več ste morda gledali izračune kam z iztrošenimi baterijami in koliko je strošek? Da ne govorimo o ''omejeni mobilnosti'' nova terminologija EU komisije... Hudo slabo se nam piše. Morda bo tako kot dolgotrajna oskrba. Denar nabirajo, cigo, ki ni plačal nikoli pa v DSO.
Ko bodo električarji po uporabnosti enaki bencinskem bo še veliko Ljubljanice preteklo....tam okoli leta 2100....