Hyundai svojo modelno paleto z modelom Ioniq 9 širi navzgor. Gre za največjega in najbolj prestižnega električnega hyundaia do zdaj, predvsem pa vozilo, ki je pripravljeno na prihodnost – ioniq 9 ima tako veliko baterijo, da lahko teden dni z energijo napaja hišo, baterija je lahko hranilnik energije za napajanje hiše v času visokih cen, s čimer lahko znižate položnice za elektriko, ima vgrajeno tehnologijo za komunikacijo med vozili in celo infrastrukturo. Sposoben je drugim vozilom javiti, da je določen del ceste poledenel, ali pa kolesarju, ki se spušča s ceste na Krvavec, da se mu približuje veliko vozilo. Določeni sistemi so sicer še v fazi testiranja, ampak pri Hyundaiju pravijo, da so pripravljeni. S pomočjo napredne programske opreme so možne posodobitve na daljavo, tako, da bo ioniq 9 s stalnimi posodobitvami ostal moderno vozilo tudi čez leta, ko bodo določene nove tehnologije že vpeljane v prakso.
Soroden modelu kia EV9, a zelo drugačen
Ioniq 9 je sicer tehnično zelo podoben modelu kia EV9, tudi po dolžini (5,05 metra). A je zasnova zelo drugačna. Medtem, ko je Kiin videz sorazmerno oglat, je Hyundaiev definiran z bolj mehkimi linijami. Za tako veliko vozilo se lahko pohvali z odličnim količnikom zračnega upora (0,26).
V notranjosti je oblika dobro znana. Panoramski ukrivljen zaslon, lebdeča armaturna plošča, tanke prezračevalne šobe in ambientalna osvetlitev notranjosti dodatno poudarjajo futuristično vzdušje in njegovo zračnost. Ambient s konzolami iz reciklirane plastike je prav tako znan iz prejšnjih modelov. Na voljo so klasična stikala in gumbi, ter nov masažni sistem "Dynamic Body Care System" z individualnimi točkami pritiska in vibracijami v sedežu. Za voznikovim sedežem imajo potniki v Ioniqu 9 več prostora kot v katerem koli drugem Hyundaiu.
Ioniq 9 ima tudi tripodročno klimatsko napravo, kjer je za kampiranje mogoče aktivirati le zadnje območje. Omeniti velja vrhunski 5-kanalni avdio sistem Bose s 14 zvočniki. Ta omogoča tudi simulacijo umetnega zvoka vožnje e-Active Sound Design (e-ASD). Varnosti ne zagotavlja le izjemno toga karoserija, temveč tudi številni asistenčni pomočniki. Dovolj je, da zapišemo, da je v vozilo vgrajeno vse, kar je Hyundai do zdaj razvil.
Šest ali sedem sedežev
Oblikovalci in inženirji so izkoristili 3,13-metrsko medosno razdaljo in v ioniq 9 ponudili spremenljivo razporeditev sedežev, postavljenih v tri vrste. Na voljo sta konfiguraciji sedežev – za šest potnikov (2 + 2 + 2) ali za sedem (2 + 3 + 2). Sedeže v prvi in drugi vrsti je mogoče zložiti v sproščujoč položaj, opcijsko pa sedeže v drugi vrsti celo obrniti za 180 stopinj. Zložljivi nasloni za noge vam bodo omogočili sprostitev med čakanjem ob polnjenju baterije. Prostornina prtljažnika se lahko z zlaganjem sedežev poveča s 620 na največ 2494 litrov, v primeru sedmih sedežev je prostornina 388 litrov. Korejska novost je tudi sprednji prtljažnik, kamor lahko pospravite kable za polnjenje baterije. Dostop do prtljažnika je izboljšan z elektronsko zaporo pokrova motorja.
350 kW polnjenje in 620 kilometrov dosega
Platforma E-GMP, znana iz Kie EV9, z 800 v arhitekturo, je doživela nadaljnji razvoj. Talno umeščena baterija ima kapaciteto povečano na 110 kWh. Polnjenje na ultra hitrih polnilnih postajah lahko poteka z največjo močjo 350 kW. Hyundai obljublja največji doseg 620 kilometrov. Kljub temu, da gre za velik SUV, tovarniška poraba obeta - 19,2 kWh na 100 kilometrov. K temu pomaga optimizirana prestava za vzpone v klance oziroma dvostopenjski pretvornik. Različica s pogonom na zadnji kolesi ima elektromotor z močjo 160 kW. Štirikolesni pogon z dolgim dosegom doda sprednji elektromotor, ki zagotavlja dodatnih 70 kW. Ioniq 9 performance AWD je na vrhu z dvema elektromotorjema in sistemsko močjo 320 kW (160 + 160). Pospešek vozila z maso 2,5 tone v najbolj zmogljivi različici od 0 do 100 km/h je 5,2 sekunde.
Navigacija, ki naredi pot bolj udobno
Omeniti velja pametni regenerativni sistem, ki je osnovan na navigaciji. Navigacija pozna pot, konfiguracijo ceste, zato samodejno prilagaja zaviranje in povečuje udobje. Umetna inteligenca v povezavi z glasovnim ukazovanjem olajša iskanje v navigaciji. V kabini voznik okolico za vozilom spremlja s pomočjo digitalnega ogledala, možno je izbrati tudi zunanja digitalna ogledala. Kot zanimivost, kamere za vzvratno vožnjo imajo urejeno čiščenje - ko operete zadnje steklo, sistem opere tudi leče kamer za vzvratno vožnjo.
Vozne lastnosti imajo koristi od nizkega težišča, pa tudi od vektorskega usmerjanja navora, ki podpira stabilnost. Sistem Auto Terrain Mode je zasnovan za neasfaltirane ceste in uporablja umetno inteligenco za prepoznavanje cestne površine in izbiro optimalnega načina vožnje.
Udobje je izboljšano s samouravnalni zadnjimi amortizerji in obsežnimi akustičnimi posodobitvami. Ioniq 9 je serijsko opremljen s pnevmatikami, ki absorbirajo hrup, akustičnimi stekli in aktivnim sistemom, ki s pomočjo avdio sistema zmanjšuje hrup v kabini.
Na voljo je 10 barv karoserije, štiri barve notranjosti, platišča merijo 19-, 20- in 21 palcev.
Cene za osnovno izvedenko s sedmimi sedeži se začnejo pri 69.900 evrih, za izvedenko s šestimi pa pri 88.900 evrih. Pri Hyundaiu verjamejo, da bodo prihodnje leto v Sloveniji prodali med 30 do 30 vozili ioniq 9.
Gregor Prebil, ti si nepismen!
Hvala lepa za tako gorilo, polno eletronike...
Gregor, kaj to je avto za trgovke iz merkatirja?