Avto > Na Štrom
1046 ogledov

Peugeot premierno z električno »žepno raketo«

Peugeot e-208 GTi Peugeot
Peugeot je v Le Mansu predstavil E-208 GTi. Električni »hot hatch« z mesta do 100 km/h pospeši v 5,7 sekunde.

Pred štiridesetimi leti je Peugeot s predstavitvijo modela 205 GTi pisal zgodovino avtomobilizma. V svoji 1,6-litrski različici (leta 1984) in nato še v 1,9-litrski različici (leta 1986) je model 205 GTi uvedel nov koncept majhne športne kombilimuzine, ki je združevala izjemno zmogljivost in užitek v vožnji s športno obliko in edinstveno vsestranskostjo.

V več kot štirih desetletjih je znamka Peugeot GTi zaznamovala zgodovino športnih avtomobilov z več modeli, ki so bili prepoznani po svojih zmogljivostih in dinamičnih lastnostih – 306, 206, 207, 208, če naštejemo le nekatere – in zgodovino motošporta s številnimi zmagami. GTi je postala pomembna oznaka v svetu avtomobilizma.

Peugeot e-208 GTi | Avtor: Peugeot Peugeot

GTi z elektrifikacijo ne gre v pozabo, saj so pri Peugeotu premierno predstavili E-208, električnega športnika z 280 KM in pospeškom od 0 do 100 km/h v samo 5,7 sekunde. Novinec je rezultat dela inženirjev Peugeot Sport in oblikovalcev Peugeota. V primerjavi s klasičnim 208 je znižan za 30 mm, ima razširjen kolotek za 56 mm spredaj in 27 mm zadaj. Platišča merijo 18 palcev.

Mišičasti dodatki

Nekaj je tudi oblikovnih posebnosti, na primer poseben aerodinamični difuzor pod zadnjim odbijačem, v katerega je vgrajena nova majhna LED meglenka, e-208 prinaša ekskluzivno živo rdečo barvo karoserije, oblika sprednjih sedežev z integriranimi vzglavniki se poklanja oblikovanju sedežev iz modela 205 GTi 1.9 z osrednjim rdečim robom, ki poteka čez sedež in naslonjalo. Rdeč satast vzorec na desni strani sedeža spominja na tistega iz modela 205 GTi 1.6.

Kompaktni volan je oblazinjen s perforiranim rdečim usnjem v kombinaciji z alkantaro in rdečim osrednjim emblemom. E-208 GTi je prvi popolnoma električni avtomobil, ki ga je zasnoval Peugeot Sport. Izkušnje, ki jih je ekipa pridobila na svetovnem prvenstvu na vzdržljivostnih dirkah (WEC) s hibridi 9X8, ki so tekmovali v kategoriji hiperšportnih avtomobilov, so bile dragocene za zasnovo E-208 GTi, zlasti za optimizacijo upravljanja s toploto in rekuperacijo energije, so Francozi zapisali v sporočilu za javnost.

Peugeot e-208 GTi | Avtor: Peugeot Peugeot

E-208 GTi je opremljen z elektromotorjem M4+, ki razvije 280 KM in 345 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 5,7 sekunde, največja hitrost je 180 km/h. Ima tudi diferencial z omejenim zdrsom, ki optimizira obnašanje v ovinkih ter izboljšuje stabilnost. Baterija CATL z bruto kapaciteto 54 kWh v modelu E-208 GTi ima optimizirano upravljanje, ki jo ščiti med športno uporabo, in poseben hladilni sistem, prilagojen visokim zmogljivostim.

Doseg he 350 km v mešanem ciklu WLTP.  S polnilnikom WallBox (7,4 kW) se baterija napolni v 4 urah in 40 minutah, na polnilni postaji z močjo 100 kW se od 20 % do 80 % napolni v manj kot 30 minutah.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.