Avto > Na Štrom
7216 ogledov

Prihajajo peugeoti, ki bodo narejeni za 25 let delovanja

Peugeot E-lion Peugeot
Peugeot je napovedal avte, ki bodo na cestah zdržali precej dlje od povprečja zdajšnjih. Že v prihodnjih dveh letih prihaja pet električnih, med njimi še letos nova generacija 3008.

Peugeot je s predstavitvijo za javnost zacementiral temelje za električno dobo. Gre za širši program sprememb, ki so ga pri francoski znamki poimenovali E-Lion. Potekal bo v treh korakih, ki bodo po besedah glavne direktorice znamke Linde Jackson znamko Peugeot umestili kot znamko električnih vozil, prilagojeno sodobnim potrebam ljudi, a hkrati z ohranitvijo vrednot iz njene bogate zgodovine.

servis Emil Frey Gradnja zaupanja Avto Gradnja zaupanja: Mehaniki snemajo vozila na servisu

Mehki prehod

Še letos bodo prav vsi modeli v njihovi ponudbi imeli opcijo elektrificiranega pogona. Naslednji korak se bo zgodil leta 2025, ko bo prav vsak model v ponudbi imel tudi povsem baterijsko različico (BEV). Z letom 2030 pa bo Peugeot na evropskih tleh prodajal le še električne avte, do leta 2038 pa postal nevtralna znamka glede izpustov toplogrednih plinov. 

Konkretno to pomeni, da bodo v dveh letih na trg prišli električni modeli E-308, E-308 SW (prvi evropski električni karavan), E-408, E-3008 in E-5008.

Peugeot E-lion | Avtor: Peugeot Peugeot

E-308 bo prvi z novim električnim motorjem s 115 kW in dosegom prek 400 kilometrov. V drugi polovici letošnjega leta bo naslednji velik korak s predstavitvijo novega E-3008, ki bo pomenil novo generacijo njihovih C-suvov. Na razpolago bo tudi z dvojnim elektromotorjem in bo imel doseg do 700 kilometrov. Kmalu bo sledil še sorodni in prostornejši model E-5008.

Avti bodo po novem izdelani za 25 let

Med ključnimi točkami pri razvoju novih modelov so si pri Peugeotu zadali zmanjševanje mase in bolj trajnostno zasnovo, ki bo na cestah lahko ostala dlje. 

Bodoči električni avti bodo zasnovani na način, da bo njihova pričakovana življenjska doba med 20 in 25 let. To je bistveno dlje kot dosedanji klasični avti na termični pogon, pri katerih se pričakuje 15 let delovanja.

Med drugim želijo pri Peugeotu to doseči z bolj vzdržljivo osnovo, medtem ko bodo izpostavljeni deli, na primer oblazinjenje, zasnovani na način enostavne menjave vsakič, ko bo avto zamenjal lastnika. Poudarek bo tudi na rednih popravkih programske opreme po zraku. 

Manjši življenjski okoljski vtis prihodnjih avtov bodo dosegali na različne načine, od boljšega izkoristka lažjih materialov z manj odpadki do zniževanja porabljene energije in poudarku na obnovi delov in reciklaži.

Posvetili se bodo tudi enostavnejši paketni ponudbi, kar bo omogočilo razmah spletnega nakupa avta. Napovedujejo tudi različne pristope lizinga glede na mobilnostne potrebe strank.    

Peugeot Inception Concept Avto Peugeot razkriva revolucionarni volan

Zanimivo pri teh novincih je, da bosta postavljena na povsem novo Stellantisovo STLA Medium platformo. Pri Peugeotu napovedujejo, da bo omogočila veliko prilagajanja glede zunanjih in notranjih oblik vozil. Med drugim bodo prešli na "steer-by-wire", torej zavijanje po žici brez volanskega droga.

Peugeot E-lion | Avtor: Peugeot Peugeot

Napovedujejo tudi prihod naslednje generacije iCockpit voznikovega prostora, leta 2026 pa naj bi prišel v avte novi uporabniški vmesnik s številnimi elementi napredne digitalizacije in avtonomne vožnje.

Peugeot 3008 Preizkus Avto Kako daleč na terenu pride dvokolesno gnani avto?

Vzporedno poteka intenziven razvoj tudi pri hibridni tehnologiji. Tako bodo še letos začeli v vse modele vgrajevati novo 48-voltno verzijo mehkega hibrida. Gre za kombinacijo 1,2-litrskega bencinskega motorja z 21-kilovatnim elektromotorjem in povsem novim šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Obljubljajo  do 15-odstotno nižjo porabo in podaljšano vožnjo v brezemisijskem načinu med mestno vožnjo.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 5
  • rokobert 10:43 28.januar 2023.

    Vic stoletja...tudi če bi hoteli,ne morejo! Po evropski zakonodaji mora vsa v avto vgrajena plastika vsebovati dolocen procent reciklirane plastike...ne vem točno,a mislim da je okoli 10-20%🤔 Pol pa čez nekaj vse klamfe,čepi,vezice ...še posebaj vse okoli motorja,odbijači itd...poka,se lomi ...prikaži več itd...samo poizkusite totalno odstraniti kablovje,da prideš do vitalnih delov motorja pri "francozu"...vse ti ostane v rokah...vse je "drek"...VW,BMW,Merc.,francozi,italiani... Za to pa so zakon "japonci👍

  • marko256 09:58 28.januar 2023.

    Tale mlinček za kavo mora krepko manj stat kot dosedanji avtomobili saj je krepko manj deliv in ti so večinoma reciklirani. Ali dokljer raja meče denar skozi okno za novitete se cene nebodo spustile.

  • Avatar karjola
    karjola 09:40 28.januar 2023.

    Ko bo ta mlinček za kavo koštal kot normalen avto, se lahko pogovarjamo. Do takrat bo dizel car.