Po prenovljenem enyaqu je Škoda predstavila še športno različico RS. Ta je na voljo tudi kot coupe različica RS. Enyaq RS ponuja več moči, boljše pospeške, večjo baterijo in posebne dodatke, ki vozilo naredijo še bolj atraktivno. RS različica je še vedno na voljo s štirikolesnim pogonom, z dvema elektromotorjema – po enim na vsaki pogonski osi.
Pred tremi leti sem imel na mednarodni dinamični predstavitvi priložnost preizkusiti športnega enyaqa RS. Škoda tudi športne električne različice poimenuje z znano oznako RS, tako kot že zadnjih 25 let klasične modele s termičnimi motorji. Polega enyaqa RS ima to oznako po novem tudi manjši električni SUV elroq. Vendar pa je filozofija RS pri električnih vozilih nekoliko drugačna kot pri bencinskih modelih.

Električni avtomobili že v osnovi ponujajo veliko moči in navora, zato so razlike med enyaqom z opremo sportline in enyaqom RS manjše kot pri klasičnem kodiaqu in kodiaqu RS. To se bo nazadnje poznalo tudi v manjši razliki v ceni, ki jo bo Škoda objavila v prihodnjih dneh.
Kot nam je na svetovni premieri na Švedskem povedal Jaromir Mendl, ki je pri Škodi zadolžen za produktni marketing za družino modelov enyaq, so se inženirji ob prenovi modelov RS najbolj poigrali s programsko opremo: "Današnja tehnologija nam omogoča, da se igramo s karakteristikami elektromotorja. Tako smo ohranili navor kot pri modelu sportline, ki je prav tako namenjen tistim, ki želijo več moči, za RS pa smo moč povečali za dodatnih 40 kW. To pomeni tudi boljše pospeške v primerjavi s klasično izvedenko – za 1,1 sekunde." Enyaq RS in enyaq coupé RS od 0 do 100 km/h pospešita v 5,4 sekunde – družinska športna SUV-ja sta s tem najboljša v portfelju vseh modelov znamke Škoda.

Škodin produktni strokovnjak za model enyaq, Jaromir Mendl, nam je v pogovoru povedal, da se zavedajo, da so na trgu še bolj zmogljivi električni družinski terenci z boljšimi pospeški. A za kupce vozil znamke Škoda pospešek 5,4 sekunde od 0 do 100 km/h zadostuje. Niso želeli narediti še hitrejšega serijskega vozila, saj bi to vplivalo tudi na doseg. Ne želijo premikati meje do skrajnosti, temveč želijo ponuditi avtomobile, ki uravnoteženo združujejo sposobnost dinamične športne vožnje z električnim pogonom in ohranjajo dobro potovalno udobje, v kombinaciji z nadstandardnim dosegom, seveda po standardih električnih avtomobilov.

Enyaq je bil leta 2022 eden prvih družinskih električnih modelov nove dobe znotraj koncerna Volkswagen. Zato je bil takrat z manj konkurence zanimiva izbira za vse, ki so iskali družinski električni SUV. V štirih letih se je enyaq uveljavil kot eden najbolje prodajanih električnih modelov v Evropi, Škoda pa je v tem obdobju uspela prodati tudi več kot 21.000 enyaqov z oznako RS.
Tudi na račun oblike. RS različica prinaša tudi nekoliko atraktivnejšo obliko. Sprednji del je občutno spremenjen, saj sta oba enyaqa poenotena z modelom elroq. Škoda zadnji oblikovalski jezik imenuje Modern Solid. Posebnost RS modelov so črni dodatki. Najbolj prepoznaven je sijajno črna maska Tech-Deck z integriranimi senzorji in radarjem ter značilnim LED svetlobnim trakom. Matrični LED žarometi so del serijske opreme, vključno z animacijami dobrodošlice.

Seveda ne manjkajo niti tipični RS elementi: sijajno črne okenske letve, pokrovi ogledal, logotipi na pokrovu motorja in zadku ter črni strešni nosilci. Sprednji in zadnji odbijač sta specifična za RS, z izrazitim difuzorjem na zadku. Platišča so na voljo v velikostih 20 in 21 palcev, v aerodinamični obliki in RS dizajnom. Edinstvena barva ostaja ikonična zelena - mamba green.
Notranjost: športna, a prostorna
Notranjost RS modelov združuje športnost in uporabnost. Kabina ostaja prostorna, z veliko prostora tako spredaj kot zadaj. Na voljo sta dva specifična RS paketa notranje opreme: RS lounge in RS suite. Prvi kombinira mikrovlakna in umetno usnje, drugi pa pravo usnje in umetno usnje s kontrastnimi sivimi šivi.

Med dodatki izstopajo karbonske obloge na armaturni plošči in vratih, športni trikraki volan s perforiranim usnjem ter RS logotip. Sprednja sedeža sta športna, ogrevana, z integriranimi vzglavniki. Voznikov sedež je električno nastavljiv z masažno in spominsko funkcijo ter ledveno oporo. Za sovoznikov sedež so električna nastavitev, masaža in spomin del doplačljivega paketa.
Standardna oprema vključuje triobmočno klimatsko napravo Climatronic, 13-palčni osrednji zaslon infotainment sistema in 5-palčno digitalno instrumentno ploščo. Med dodatki najdemo tudi napreden projekcijski zaslon z obogateno resničnostjo (AR), panoramski pogled s sistemom Area View ter avdiosistem Canton z 12 zvočniki in močjo 635 W. Vsi zasloni imajo RS-specifično grafiko.
Za več udobja skrbijo štirje USB-C priključki z močjo do 45 W, brezžično polnjenje telefonov (15 W), električno odpiranje prtljažnika in napreden sistem KESSY Advanced, ki samodejno zaklepa in odklepa vozilo glede na oddaljenost ključa.

Škoda in hokej – dolgotrajno partnerstvo
Škoda je že od leta 1992 ponosni sponzor svetovnega prvenstva skupine A v hokeju na ledu. Z neprekinjenim sponzorstvom se je celo vpisala v Guinnessovo knjigo rekordov. Zato so svetovno premiero enyaqa RS in enyaqa Coupé RS pripravili prav pred uradno otvoritvijo svetovnega hokejskega prvenstva. Hokej je eden najbolj priljubljenih športov na Češkem, električna vozila pa so popularna na skandinavskem avtomobilskem trgu, kar smo opazili tudi na cestah švedske prestolnice.

Povečana moč in kapaciteta
Kupci z oznako RS še vedno dobijo enyaqa z dvema elektromotorjema (na vsaki osi po en), kar zagotavlja štirikolesni pogon. Moč motorjev se od leta 2023 ni spremenila – ostaja pri 250 kW (340 KM), kar pomeni, da sta enyaq RS in enyaq coupé RS najmočnejša serijska modela v zgodovini znamke Škoda. Največja hitrost je še vedno elektronsko omejena na 180 km/h.
Litij-ionska baterija ima zdaj neto kapaciteto 79 kWh (prej 77 kWh), kar pomeni povprečno povečanje dosega. Po WLTP testu je doseg do 560 kilometrov pri enyaqu RS in do 570 kilometrov pri coupé različici. Aerodinamične izboljšave so pomembno prispevale k tem številkam – količnik zračnega upora je pri enyaqu RS 0,251, pri coupé RS pa le 0,239, kar je za SUV izjemno.

Hitrejše polnjenje in nova funkcionalnost
Polnjenje baterije z enosmernim tokom (DC) je zdaj možno z močjo do 185 kW (prej 175 kW), kar pomeni, da polnjenje od 10 do 80 % traja le 26 minut (prej 28). Polnjenje z izmeničnim tokom (AC) poteka pri 11 kW, od 0 do 100 % pa traja približno 8 ur in 30 minut. Novost je tudi dvosmerno polnjenje, ki omogoča uporabo baterije kot dodatne shranjevalne enote za domačo energijo (V2H – vehicle to home).
Vozna dinamika in športno podvozje
RS modeli obljubljajo izboljšane vozne lastnosti tudi zaradi nizkega težišča in športnega podvozja. Sprednja os je znižana za 15 mm, zadnja za 10 mm. Prilagodljivo podvozje DCC stalno nadzira vozne razmere in prilagaja nastavitev blažilnikov ter krmiljenja, z možnostjo do 15 stopenj trdote. Zaradi večjih zmogljivosti so vgrajene tudi močnejše zavore na sprednji osi z dvojnimi batnimi čeljustmi.

Na voljo sta dva umetna zvoka za simulacijo motornega ropotanja – »sport« in »futuristic«. Voznik lahko izbira tudi med več voznimi načini, vključno s posebnim za boljši oprijem pri štirikolesnem pogonu. RS ima serijsko vgrajene športne pnevmatike, ekskluzivno pa so za doplačilo na voljo posebne 21-palčne, ki dodatno izboljšajo vodljivost.
Vlečna zmogljivost ostaja nespremenjena – s tovarniško opcijsko vlečno kljuko lahko vleče prikolice do 1.400 kg pri 8-odstotnem naklonu. Toplotna črpalka ostaja del doplačljive opreme.

25 let tradicije RS pri Škodi
Z novima enyaq RS in enyaq coupé RS Škoda nadaljuje 25-letno tradicijo RS modelov, ki se je začela leta 2000 s prvo generacijo octavie RS. Kasneje so sledili modeli fabia RS (vključno s karavansko različico) in kodiaq RS, prvi športni SUV znamke. Električni RS modeli so prišli leta 2022 z enyaq Coupé RS, kateremu je sledil še enyaq RS. Sprva sta imela moč 220 kW (299 KM), leta 2023 pa je bila povečana na 250 kW (340 KM).

Tehnične specifikacije:
Zmogljivost: 250 kW (340 KM)
Pogon: Štirikolesni (2 elektromotorja)
Pospešek 0–100 km/h: 5,4 sekunde
Največja hitrost: 180 km/h
Kapaciteta baterije (bruto/neto): 84 / 79 kWh
DC polnjenje: do 185 kW (10–80 % v 26 min)
AC polnjenje: 11 kW (0–100 % v 8 h 30 min)
Doseg (WLTP): 560 + km (RS), 570 + km (coupé RS)
Koeficient zračnega upora: 0,251 (RS), 0,239 (coupé RS)
Prostornina prtljažnika: 585 l
Vlečna zmogljivost (8 % naklon): 1.400 kg
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Vse lepo in prav kar se tiče električarjev. Zacveteli bojo šele takrat ko bo polnjenje brez skrbi kamorkoli boš šel in ko bojo baterije zamenjlive prazno-polno.