Škoda enyaq se je v dobrih štirih letih na trgu uveljavil kot eden bolj praktičnih električnih modelov, ki je znal prepričati s prostornostjo, pa tudi kar dobrim dosegom. Postavljen je na isto koncernsko platformo kot VW ID.4 in novi cupra tavascan, a s posebnim češkim pristopom za detajle in izkoriščenost prostora.
Enyaq ni bil rojen ravno pod srečno zvezdo, saj je začetek prodaje sovpadel s krizo polprevodnikov in posledično dobavljivostjo po kapljicah, nato je udarila še cenovna vojna, ki jo je poganjal Tesla z model Y. Nato je sledila še skepsa pri potrošnikih glede električnih avtov, zbudila se je tudi konkurenca.
A stvari se zdaj spet ravnajo v električno smer, tudi s pomočjo spodbud države so električni avti cenovno že povsem konkurenčni primerljivo velikim bencinskim konkurentom. Izvrsten čas za korenitejšo prenovo enyaqa, tako osnovnega kot njegove športnejše različice enyaq coupe. Obenem so pri Škodi občutno spustili ceno.

Predvsem drugačen nos in volan
Spomnimo, da so enyaqu vmes enkrat že nekoliko tehnično posodobili pogon in mu vzeli pripono iV v imenu. Zdaj pa gre za večjo prenovo, ki se je osredinila predvsem na izgled in delno notranje počutje. Kar presenetljiv je podatek, da so zaradi zunanjih sprememb in boljšega usmerjanja zraka za celo desetinko znižali koeficient zračnega upora (pri kupeju celo na 0,225 - najbolj spolzka serijska škoda doslej), kar je v svetu aerodinamike ogromno. Bolj spolzka oblika ugodno vpliva na povečanje pričakovanega dosega z enim polnjenjem.
Enyaq je povzel oblikovalski jezik 'modern solid' svojega manjšega brata elroqa, s katerim si deli platformo in še veliko drugega. Močno spremenjen je nos avta z novimi svetili v dveh nadstropjih. Da ima vgrajeno naprednejše matrične žaromete, boste pri novem enyaqu razpoznali po črtkanih dnevnih svetilih, svetlečem povezovalnem elementu in bi-led modulu v ločenem spodnjem delu. Osnovni LED žarometi so preprostejšega izgleda.
Analogija se ponovi tudi pri zadnjih svetilih, ki pa so ohranila znano celostno podobo. Kolesa merijo 19 do 21 palcev, kar pet platišč od osmih je povsem novih, vse so aluminijasta. Dodani sta dve novi barvi zunanjosti. Tako kot ostale škode ima tudi enyaq po novem izpisano ime znamke, logotip lahko vidimo samo še na kolesih.
Sicer je pri zunanjosti še kar nekaj novih detajlov in optimizacije. Zaradi novih odbijačev je za slab centimeter daljši in zdaj meri natančno 4.658 mm. Sportline oprema bo verjetno med bolj zaželenimi, razpoznali jo boste po črnih detajlih, serijskih matričnih žarometih in temnjenih zadnjih steklih. ...

V notranjosti razen novega volana na prvi pogled ni nič posebej novega. Pravzaprav je po izgledu skoraj identična notranjosti elroqa.
Pri znamki vendarle poudarjajo, da so želeli narediti preskok glede občutka kakovosti materialov, tako ima kupec na razpolago pet različnih 'slogov' ter še dinamičnejšega sportline povrhu.
Poleg petpalčnega voznikovega zaslona je novi projicirni zaslon, ki po vzoru velikih koncernskih modelov zdaj lahko pomaga z obogateno resničnostjo. Večja novost je serijski 13-palčni sredinski zaslon z zadnjo generacijo uporabniškega vmesnika. Želeli so ga narediti hitrejšega, bolj logičnega in prilagodljivega osebnim navadam uporabnika.
Izpopolnili so asistenčne sisteme, na poti zna o stanju na cesti izkoriščati tudi podatke drugih vozil. Nadgradili so telefonsko aplikacijo, ki sicer še ne pozna popolne funkcije digitalnega ključa, je pa mogoče zdaj avto na daljavo tudi odklepati in zaklepati. Vgradili so močnejše USB-C polnilce, predal za brezžično polnjenje telefona je hlajen.


Pri pogonski tehnologiji pravzaprav ni novosti. Na razpolago sta še naprej verziji enyaq 60 in enyaq 85. Prva ima neto baterijo s 59 kWh in elektromotor na zadnji osi s 150 kW (203 KM). Po njej bo posegalo le kaka petina kupcev ali še manj. Daleč najbolj zaželena bo verzija 85, ki ima baterijo z neto vrednostjo 77 kWh in deklariranim doegom 586 kilometrov za klasičnega in 596 km za enyaq coupeja. Na zadnji osi ima vgrajen 210 kW elektromotor (280 KM).
Potem pa je tu še 4x4 različica 85x z dodatnim motorjem na prvi osi. Ob isti moči ima nekoliko skrajašn doseg. Polnilna moč je bila nekoliko izboljšana, enyaq ostaja pri slabe pol ure za polnjenje od 10 do 80 odstotkov na primerni ultrahitri polnilnici.
Novost glede baterije je, da je mogoče zdaj tudi ročno vklopiti njeno kondicioniranje pred polnjenjem. Toplotna črpalka je doplačljiva.
Enyaq ima lahko tudi DCC podvozje s prilagodljivimi blažilniki, ki pa je del širšega tehničnega paketa doplačil.
Glede notranje uporabnosti ni sprememb, prtljažnik klasičnega enyaqa pogoltne 585 litrov prtljage, kupeja pa 15 litrov manj. Škoda ostaja tudi zvesta številnim pametnim rešitvam glede majhnih pripomočkov ter rešitev za boljšo izkoriščenost avta.

Zelo zanimive so cene. Vodja slovenskega predstavništva Škode Petr Podlipny je povedal, da v času svoje kariere še ni doživel, da bi bil avto po prenovi cenejši od predhodnika. A enyaq je zaradi drugačnih tržnih razmer in cenovne politike Škode kljub tehničnemu napredku dejansko cenejši od predhodnika pred njegovo upokojitvijo, v povprečju za okoli 15 odstotkov pri primerljivi opremljenosti.
Klasični enyaq 60 ima priporočeno ceno od 41.043 evrov, kupe je 2.500 evrov dražji. Različica 85, ki bo najbolj prodajana, starta pri 45.243 evrih. Čeprav s tem preseže mejo 45 tisočakov, kjer se konča državna subvencija 6.500 evrov in nastopi 4.500 evrov, pa pri uvozniku opozarjajo na možnost popusta na njihovo ceno v višini 3.000 evrov, če se odločijo za financiranje.
Ob upoštevanju 9.500 evrov nižji ceni pa je takle električni enyaq 80 že praktično poravnan oziroma cenejši od bencinskega kodiaqa. Izgovor, da kupci električnih avtov ne želijo kupiti, ker so bistveno dražji od termično gnanih avtov, torej danes ne velja več.


Pa kdo dizajnira te obupne cockpite? Kup pleha s tablico in pazi celo napis škoda na havbi ti zniža ceno avta. Kaj ti pimaga če ima 200HP, če je pa na elektriko in po vrhu še grd. Osnovna cena 31teur,… ...prikaži več, in potem ti nabijejo še 10teur zraven za to, da boš imel baterijo za 10km več poti. Pa to res moraš biti nor.....
Škoda? Najbolj zaželen? Hahahaha. Da-da, prodajne številke so neizpodbitne. Ha, ha, ha, ha. Znižali ceno, ha-ha, ha-ha, ha-ha... Ne le en-fuj-bljak SUV-li me SUV-li v možgane z nepraktično obliko, slabšo težišče, katastrofalno preglednost...., ta pisec je tudi spolzek na besedah.… ...prikaži več. Ha, ha, ha, ha. Še zelooooo dolgo bomo prisiljeni stare enoprostorce šraufat pa smrdljivce vozit.
En volan ena tablica pa 50 jurjev malo morgen