Avto > Na Štrom
4645 ogledov

V težkih časih razkrili notranjost porscheja: Kitajci se lahko veselijo

Porsche cayenne electric Porsche
Porsche je objavil prvo fotografijo novega električnega suva cayenna, ki naj bi ga predstavili v nekaj mesecih. Medtem v podjetju naredili 180-stopinjski obrat v poslovni strategiji, pred vrati morda tudi menjava vodstva.

Porsche pripravlja električno različico modela cayenne, svojega večjega suva. Uradno naj bi bil predstavljen leta 2026. 

Prve fotografije notranjosti cayenne electric razkrivajo, da bodo v njem vladali zasloni, kar je danes še posebej všeč daljnoazijskim kupcem. Osrednji del predstavlja 14,25-palčna digitalna instrumentna plošča, ki je občutno večja kot pri klasičnih modelih. Poleg nje je na voljo še opcijski 14,9-palčni zaslon za sovoznika. Oba okvirja objema ukrivljeni OLED 'Flow Display', ki se razteza čez sredinsko konzolo. Na njem so zbrane skoraj vse funkcije, od klimatske naprave do voznih nastavitev. Fizičnih gumbov je le še nekaj, kar je tudi bistvena razlika v primerjavi z zdajšnjim cayennom, ki ga poganja motor na notranje zgorevanje.

Poleg digitalnega kokpita cayenne electric prinaša tudi nekaj razkošnih dodatkov: ogrevane naslone za roke v vratih in na sredinski konzoli ter največje panoramsko stekleno strešno okno v Porschejevem katalogu. Razdeljeno je na devet segmentov, ki jih je mogoče individualno zatemniti ali osvetliti, posebnost v primerjavi z dosedanjimi tovrstnimi rešitvami pa je, da se lahko tudi odpre.

Cayenne electric obljublja visoke vozne sposobnosti. Najzmogljivejša različica bo imela blizu 790 kW (kar 1070 KM) in 1500 Nm navora. Pospešek do 100 km/h bo pod tremi sekundami, najvišja hitrost pa 250 km/h. Energijo bo zagotavljala 113 kWh litij-ionska baterija, obljben doseg po WLTP bo več kot 600 km. Polnjenje do 80 odstotkov pri polnilni moči 400 kW bo trajalo le okoli 15 minut. Na voljo pa bo tudi brezžično polnjenje z 11 kW.

Prihod električnega cayenna sicer ne bo pomenil ukinitev bencinske različice. To bodo v kratkem prenovili in bo ostala v prodaji. 

Porsche logotip volan | Avtor: Porsche Porsche

Porsche postal bolnik koncerna

Porsche je sicer glede na poročanje finančnih medijev v hudih težavah. Eden poglavitnih razlogov je zamuda pri razvoju nove prepotrebne električne platforme SSP, ki jo pripravlja matični koncern Volkswagen. Težave ima Porsche tudi z dovolj zmogljivimi baterijami. Zaradi tega se sesuvajo načrti glede množičnega prehoda na električni pogon, napovedani modeli bodo prišli na trg kasneje, preložen je tudi prihod luksuznega sedemsedežnega suva, nova generacija po novem električnih dvosedežnikov pa bo nared ne prej kot v dveh letih. 

Ob velikem padcu dohodkov in velikih stroških je moral Porsche podaljšati življenjsko dobo obstoječi panameri in cayennu na bencinski pogon ter napovedati stroga varčevanja, vključno z odpuščanji. Predvsem pa zakasniti prehod na elektriko.

Porsche je tako iz zvezde koncerna VW, ki je bil tudi v slabih časih koncerna kura z zlatimi jajci, postal eden ključnih bolnikov. Nekateri mediji v Nemčiji že namigujejo, da bo preobrat moralo zrežirati novo vodstvo in da so dnevi aktualnemu direktorju Porscheja Oliverju Blumu šteti.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 10:19 07.oktober 2025.

    Kako to, da jim gre tako slabo? V našem malem kraju jih še nikoli ni bilo toloko. Še romorodci se z njimi vozijo!

Sorodne novice