Avto > Na Štrom
9511 ogledov

Znanstveni prepir zaradi električne mobilnosti

Prima električni avti PRIMA
170 znanstvenikov iz vsega sveta opozarja, da trditve o dobrem vplivu uporabe električni avtomobilov na klimo ne držijo povsem, saj naj bi bile plod računske pomote. Vse je odvisno predvsem od kombinacije virov električne energije.

Politiki električne avtomobile postavljajo v ospredje skoraj kot Noetovo barko za rešitev pred klimatskimi spremembami, vendar pa so pri tem v veliki zmoti. Tako vsaj trdi 170 znanstvenikov iz vsega sveta.

Prima električni avti Avto Dan D za električne, ko bodo cenejši od klasike

Profesor Thomas Koch iz Inštituta za tehnologijo v Karslruheju je za nemško tiskovno agencijo DPA pojasnil, da številke politikov navajajo na določene potenciale za prihranke v izpustih, ki jih v resnici ni. Dodaja, da so politiki tako imenovani »električni miks« preprosto narobe izračunali. Koch pravi, da vprašanje ne bi smelo biti »električni avtomobil ali avtomobil z motorjem na notranje zgorevanje« ampak preprosto »fosilna goriva ali ne«. V odprtem pismu evropski komisiji so znanstveniki izrazili zaskrbljenost nad odločitvijo Evropske unije, da še zaostri zahteve glede izpustov ogljikovega dioksida za nove avtomobile.

Električni avto | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Z več kot 453.000 prodanimi električnimi in priključno-hibridnimi avtomobili je Evropa skoraj na enaki ravni kot Kitajska, kjer so prodali 489.000 električnih avtomobilov. Poleg tega je bilo zgolj v Nemčiji do konca maja registriranih skoraj 250.000 elektrificiranih avtomobilov, s čimer je ta država postala drugi največji trg tovrstnih avtomobilov na svetu.

Audi A4 Audijev šef Avto Audijev šef najavil nekaj, kar je bil še pred kratkim nepredstavljiv načrt

Temu trendu sledijo tudi proizvajalci avtomobilov. Volkswagen načrtuje, da bo do leta 2030 prodal le še tretjino bencinskih in dizelskih avtomobilov, BMW in Daimler pa sta z načrti za isto obdobje nekje pri polovičnem deležu. Vendar pa velike korporacije kljub temu nočejo postaviti roka za konec prodaje konvencionalnih avtomobilov, saj se trgi in želje kupcev različno odzivajo na prizadevanja politikov.

Elektrika iz premoga nima smisla

Težavo povzroča tudi polnilna infrastruktura, ki je v marsikateri državi še zelo pomanjkljiva. Ker gre v bistvu za politična prizadevanja za rešitev pred pregrevanjem ozračja, je pomembno tudi, od kod prihaja elektrika, s katero bomo polnili električne avtomobile.

Dostavljalec paketa na udaru Avto Razmah e-trgovine nočna mora našega planeta

Volkswagnov šef Herbert Diess je na neki konferenci izjavil, da ne vidi smisla v prehodu na električne avtomobile, če bomo elektriko zanje pridobivali iz nafte in premoga. Tudi BMW-jev šef Oliver Zipse je povedal, da je sodobni dizelski motor bolj prijazen do okolja kot pa električni avtomobil, ki ga poganja elektrika iz premoga. Skrbi ga, če bomo sploh lahko zagotovili dovolj zelene energije za polnjenje električnih avtomobilov.

TEŠ | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

V svojih napovedih evropska komisija domneva, da bo elektrika postala čistejša s povečevanjem števila vetrnih in sončnih elektrarn. Koch in njegovi kolegi znanstveniki temu ugovarjajo. Trdijo, da zato, ker se bodo zahteve po elektriki povečale, sedanje kalkulacije ne bodo več pravilne.

Povečanje zahtev

Koch dodaja, da se bodo samo v Nemčiji zahteve po električni energiji, če naj bi dosegli načrte, do leta 2030, tako povečale, da bodo morali zelenim virom energije še vedno dodajati elektriko iz elektrarn na fosilna goriva. Vendar so politiki v svojih razpravah povsem prezrli takšna opozorila in kalkulacije in v vsakem primeru ne računajo nanje. Dejanske emisije ogljikovega dioksida naj bi bile zato precej, celo dvakrat večje od napovedi v izračunih politikov.

ženska, e-avto, električni avto Električni avti Avto Številni kupci električnih vozil želijo nazaj na bencin

Znanstveniki se strinjajo, da je ozračje treba zaščititi in zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida, poudarja Koch. Zato tudi potrebujemo električne avtomobile, vendar na način, da ne bomo povečevali izpustov ogljikovega dioksida. Bolje bi bilo že, če bi elektriko iz fosilnih virov nadomestili z jedrsko energijo, ki pa je danes v marsikateri državi v nemilosti politikov in javnosti. In že če bi avtomobili z motorji na notranje zgorevanje namesto fosilnih goriv uporabljali sintetična goriva iz ogljično nevtralnih virov, bi lahko izpuste ogljikovega dioksida zmanjšali za dobro četrtino.

Nuklerna elektrarna Krško | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Nasprotna mnenja

Odprto pismo znanstvenikov je predvsem v Nemčiji vzbudilo kar precej zanimanja in sprožilo tudi nasprotne kritike. Profesor Christian Rehtanz s tehnične univerze v Dortmundu je zapisal, da je pismo zelo neprijetno. Pravi, da gre za v znanost zavito lobistično sporočilo, ki si obupno prizadeva za rešitev  batnih motorjev, s katerimi se profesor Koch dejansko poklicno ukvarja. Profesor Martin Wietschel in Fraunhofer inštituta za raziskave sistemov in inovacij je kritično zapisal, da imata sicer obe strani v diskusiji svoj prav,vendar bi morali upoštevati tudi druge vidike električne mobilnosti. Denimo sposobnost električnih avtomobilov, da svoje baterije električnemu omrežju ponudijo kot začasni shranjevalnik vršne električne energije iz sončnih in vetrnih elektrarn.

Zastava 750 fičo na elektriko Cena Avto Zastavin fičo se vrača - na elektriko!

V tem primeru, dodaja Patrick Jochem in nemškega vesoljskega središča, ko bi bili električni avtomobili kot začasne baterije integrirani v električno omrežje ali pa kot porabniki električne energije bi poskrbeli za pospešitev njenega preobrata v električnem sistemu, s čimer bi po eni strani skrbeli za obdobja viškov proizvodnje elektrike, ki bi se lahko porabila v času večjih potreb, po drugi pa bi s pametno rabo lahko dosegli celo negativne emisije, predvsem če bi bila večina porabljene energije iz zelenih obnovljivih virov.

Nemško združenje proizvajalcev avtomobilov VDA je k temu dodalo še, da je zelo pomembno, da vozniki svoje avtomobile polnijo z zeleno energijo. To je tudi dodatni razlog, da je treba pospešiti njeno proizvodnjo.

vetrna elektrarna | Avtor: Profimedia Profimedia

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.