Razvijali so ga v Evropi za potrebe evropskega kupca, izdelujejo pa ga na Japonskem. Cilj je bil izdelati vozilo, ki po dimanzijah sodi v A segment, po zmogljivostih bi ga uvrstili v segment B, po kakovosti materialov in opremi pa še razred višje ali segment C.
V dolžino meri 2.985 milimetrov, pri toyoti pa radi poiudarijo, da je po širini in višini povsem primerljiv z veliko večjim yarisom, kar mu daje zadosti prostoa, da so v potniško kabino namestili štiri normalno velike sedeže. Za dosego tega so se morali zelo potruditi oblikovalci in inženirji, ki so za potrebe IQ-ja predali občutnu shujševalni dieti. Rezultat le te so: na novo oblikovan diferencial, postavljen bolj proti motorju s čimer so pridobili 120 milimetrov, krmilni mehanizem je postavljen višje, kar je prineslo dodatnih 195 mm, posoda za gorivo (32-litrska) je sploščena (v višino meri le 12 cm) in postavljena pod sedež, dodatnih 440 mm, nalsoni za sedeže so tanjši, s čimer so pridobili dodatne štiri centimetre za kolena zadaj sedečih.
Kompaktna klimatska naprava v IQ zasede manj prostora, armaturna plošča je oblikovana nesimetrično, sopotnikova čelna varnostna blazina pa je premaknjena v desni stebriček. Pod črto to pomeni kar 765 milimetrov prihranka, in kot smo že povedali, rezultira v štirisedežni razporeditvi znotraj. Pri podrtih naslonjalih sedežev v drugi vrsti pa nastane 168 litrov prostora tudi za prtljago.
Okretnost ima v krvi
Pri razvoju so snovalci vleiko pozornosti namenili tudi voznim lastnostim in zvočni
izolaciji, IQ pa se v vožnji zahvaljujoč dovolj korektnemu električnemu servo volanu izkaže tudi
kot zelo okretno vozilo.
Trije motorji, tri opreme
Motorno paleto sestavljajo trije motorji in sicer osnovo predstavlja 1.0-litrski bencinar,
ki proizvede 50 kW ali 68 KM, ki v ozračje na 100 prevoženih kilomtroov v povprečju izpusti le 99
gramov CO2. Stopnico višje je pred kratkim predstalja 1,33 litrski bencinar, ki razvije 74 kW ali
100 KM ter 125 Nm navora, edini od treh pa je opremeljen tudi s sistemom start&stop. Dizelske
barve zastopa 66 kilovatni 1,4 litrski D-4D, ki v povprečju porabi le 3,9 litra plinskega olja.
Menjalnik je pri osnovem bencinarju pet stopenjski ročni, pri ostalih dveh ima šest prestavnih
razmerij. Pri litrskem benciinarju proizvajalec proti 1.200 evrskem doplačilu nudi tudi
multidrive samodejni menjalnik.
|
Notranjost se kljub skromnim meram trudi nuditi dovolj udobja. Vseeno avtomobil ostaja namenjen predvsem spredaj sedečima. © Miha Pečoler |
Drugi po vrsti je paket IQ2, ki je bogatejši še za avtomatsko klimatsko napravo, senzor za dež, monokromatsko vzratno ogledalo ter sistem za zagon vozila brez ključa. Najbogatejši pa je IQ3, ki premore še palec večja platišča (16“), oblazinjenje pa je bogatejše in je kombinacija usnja in tekstila. Poleg osnovnih so na voljo še dodatni paketi: style, sport in cockpit, ki jih lahko kombinirate z ostalimi paketi opreme.
Največ pričakujejo od najmanjšega
Cene se pričnejo pri 13.180 evrih, kolikor stane osnovno oprmeljen IQ z 1,0- motorjem in le
dvema sedežema, štirisedežni je slabih 300 evrov dražji. Paket opreme IQ2 zahteva 1.200 evrov
doplačila. Dizelsko gnani vas bo stal najmanj 15.450 evrov, za takšnega z zmogljivim 1.33-litrskim
bencinskim motorjem pa boste morali odšteti 17.300 evrov (je pa dobavljiv zgolj z IQ3 paketom
opreme).
Apetiti uvoznika za letošnje leto znašajo prodajo 50 vozil, večino od teh z 1,0-litrskim motorjem in paketom IQ2.