Avto
92 ogledov

Namesto 2,7 odstotka voznikov bodo trpeli vsi

Promet Anže Petkovšek
Odsek ceste Medvode-Šentvid je po številu vozil, ki ga dnevno prečijo, četrti najbolj obremenjen odsek v Sloveniji. Čez nekaj dni bodo na njem postavili semafor in uredili izmenični promet. Katastrofa praktično neizbežna, konca ne vidi nihče.

Vse razsežnosti dolgoletnega zanemarjanja vlaganja v cestno infrastrukturo s strani države se bo na desettisočem slovenskim voznikom v nekaj dneh vrnilo kot bumerang.

Zaradi dotrajanosti 15 premostitvenih objektov, ki so postali prenevarni predvsem za vožnjo težkih tovornjakov čeznje, so na Direkciji za ceste decembra sprejeli sklep, da prepovedo zgolj vožnjo tovornemu prometu nad določeno skupno maso. Ker pa so na noge skočili tako prevozniki kot številna podjetja, ki bi jim tak ukrep povzročal veliko gospodarsko škodo, so na pogajanjih sprejeli kompromis, ki bo namesto manjšine voznikov prek določenih najbolj izpostavljenih mostov zabolel vse voznike, saj bo promet prek njih urejen izmenično enosmerno.

Takšni odseki bodo na odseku Črnova - Arja vas pri Skrlinovem gradu, v Prestranku med Postojno in Pivko, Vidmu na cesti proti Litiji in pri Mednem na odseku Ljubljana - Medvode.

Vozniki menda lahko prenesejo vse

Od vseh je daleč najbolj obremenjen prav slednji odsek. Podatki Prometno informacijskega centra za državne ceste kažejo, da gre z več kot 21.600 vozili, ki ga povprečno prečijo vsak dan (podatki za leto 2012), za četrti najbolj obremenjen odsek v celotni državi. Od tega preračunano znaša delež najtežjih tovornjakov, ki bi imeli po prvih načrtih prepovedan prehod prek mostu, največ 2,7 odstotka (upoštevana vsa tovorna vozila nad 7,5 tone). Tovornjaki, pa še to le najtežji med njimi, bi sicer morali v primeru zapore ubirati še enkrat daljšo pot prek AC in Kranja ter povzročali gost promet na tistem delu, vendar v nasprotju z zaporo v Arji vasi, ki je edina tovorna žila za Saleško dolino, alternativa vsaj obstaja. 

Odsek med Medvodami in Ljubljano je med vsako jutranjo in popoldansko konico "zvezda" prometnih poročil. Kaj bo sledilo v prihodnjih mesecih, si verjetno ne upa napovedati nihče. Na Direkciji za ceste (DRSC) voznikom sicer predlagajo dve alternativni poti in sicer po avtocesti, ki pa v času konice povzroča (spet zaradi povsem zgrešene oz. zamujene cestne politike) enake glavobole na odseku Šenčur - Kranj, ali pa prek Vodic in nato mimo Zbilj do Medvod. Slednja cesta teče skozi številna naselja, ki navala pločevine gotovo ne bodo vesela, precej se bo poslabšala tudi prometna varnost. Verjetno pa trenutno najbolj trepetajo vaščani Mednega, saj se bojijo, da bo njihova vzporedna lokalna pot, na kateri je komajda prostora za eno vozilo, postala neuradna obvoznica za številne, ki bodo iskali bližnjico mimo semaforja.

In obeti?

Slabi. DRSC trenutno nima od kje vzeti skupno okoli 27,2 milijonov evrov (za primerjavo nedavni zadetek Eurojackpot v Grosupljem je znašal 21 milijonov), s katerimi bi za silo pokrpali 13 mostov. "Omejitev skupne dovoljene teže oziroma izmenično enosmerni promet na preostalih objektih bo veljal do preklica oziroma do zaključka gradbenih del. To pa je v tem trenutku težko napovedati, saj sredstev za njihovo obnovo Direkcija RS za ceste še nima zagotovljenih, zato tudi aktivnosti mirujejo." Ampak glede na to, da se na mostovih v Prestranku in Socki, ki naj bi se kot edina "srečneža" pričela obnavljati že prihodnji mesec, obeta najmanj pol leta izmeničnega enosmernega prometa, lahko za ostale, vključno z Mednim, vozniki računajo na najmanj leto izgubljenih živcev.

Komentarjev 6
  • Gregor Bolka 19:16 20.januar 2014.

    Ti si retard. Denar ne gre za SŽ, ampak za obnavljanje železniške infrastrukture, ki je v še slabšem stanju kot ceste. Ko smo z državnim denarjem gradili avtoceste je bilo pa vse OK.

  • graff 20:35 17.januar 2014.

    GREH je v nezakonitem prenosu (zaplembi) denarja iz naslova cestnih taks in prekanaliziranje le tega na železnice, kar je UNIKUM v svetu. To je sredi leta 2009 naredila Pahorjeva vlada in vse do danes, vmes sta se zamenjali dve, še ...prikaži več nikomur od politike tudi na pamet ne pride, da se kriminalna zgodba zaključi in cestni denar vrne cestam. Gre za skoraj 300 milijonov evrov, da se razumemo. SŽ ( slovenske železnice) pa javnosti sporočajo, da delajo brez izgube in si delijo visoke plače, odpravnine, božičnice, regrese ipd. Njihovi sindikalisti imajo višje plače od predsednika vlade, ministrov ipd. Do kdaj nas bo izsiljevala ta ,,ajzenponarska,, svojat????

  • maresem 12:04 17.januar 2014.

    V banana državah imajo vsaj nekaj od tega - banane, pri nas pa dobiš prst v šupak in se lahko jeb....Sramota na sramoto.... do kdaj bomo še to tolerirali?!