Avto
5 ogledov

Nov davek bo kršili naše pravice

Bolj kot denar pa mene skrbi varovanje podatkov. Po ugraditvi t.i. GPS-ov v  voz Žurnal24 main
Že kar nekaj evropskih držav pripravlja novele o zakonu, s katerim bodo obdavčili prevožen kilometer. Zakon za potrošnika ni nujno slab. Če je merilo denar.

Zakon je del ukrepov v t. i. zeleni davčni reformi, ki je namenjena izpolnjevanju kjotskega protokola o nižanju izpustov toplogrednih plinov.

Kolumnistka izraža lastna mnenja, ne mnenj uredništva.

Davek bomo plačevali glede na količino CO2, ki se bo merila s posebnimi števci, vgrajenimi v vozila. Davka bodo oproščena vsa vozila, ki pri izgorevanju ne proizvajajo CO2 ali pa jih poganja električna energija. Če pa imate v lasti starejše vozilo, se lahko pripravimo na šok.

Preden se začnete razburjati, češ, da že plačujemo trošarine, naj vas pomirim z obljubo veljakov, da bo najverjetneje umaknjen davek na goriva in davek na vozila. Torej če si izračunamo, koliko pridobimo z umaknjenima davkoma ob nakupu vozila in goriv ter koliko bomo plačali davkov na prevožene kilometre, smo nekje na istem.

In vedeli bodo za vsak moj korak
Bolj kot denar pa mene skrbi varovanje podatkov. Po vgraditvi t.i. GPS-ov v  vozilo mi bodo sledili, kje se vozim, kje sem se vozila in kdaj sem se vozila. Saj ne, da ne bom mogla uveljavljati potnih stroškov za lažno prijavljeni stalni naslov, ker mi potnih stroškov moj delodajalec ne krije. Ampak dejstvo, da bo nekje zabeleženo moje gibanje po tej obli, me precej straši.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Bo veljal enak davek za mala in velika vozila?
Zanimiv pa je še en podatek, zakon sicer predvideva tri razrede obdavčevanja: v prvi razred bodo spadala vozila, ki na prevožen kilometer po klasifikaciji prodajalca izpustijo do 150 g ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, v srednjem razredu so avtomobili z izpusti CO2 med 150 in 210 g/km, v tretji razred sodijo motorna vozila z izpusti CO2 nad 210 g/km (10 odstotkov vseh motornih vozil), kjer se bo davek povečal za 210 odstotkov.

Če pa tega načina obdavčitve ne bi sprejeli, bi bila ukinitev davka na nafto in računanje po prevoženih kilometrih dobra stvar zgolj za lastnike močnejših vozil z večjimi motorji. Ker bi plačevali enak davek kot mala vozila. In tako bi bila uvedba takšnega zakona povsem nesmiselna, ker količina izpusta ne bi pomenila dodatne finančne obremenitve.

Za in proti
Težava bi lahko nastala tudi pri morebitni reklamaciji. Kako boš pri izstavitvi računa dokazal, da nisi prevozil toliko kilometrov. In kaj bo s tujci oziroma potovanje v tujino? Ali bomo od meje naprej plačeval davek sosednji državi, oziroma, ali bodo tujci davek plačevali Sloveniji?

Po drugi strani pa bi nov zakon dokončno rešil težavo na trgu rabljenih vozil in morebitnih poneverbah števcev, saj bomo od prodajalca lahko zahtevali izpisek prevoženih kilometrov.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Klimatske spremembe - orodje za manipulacijo
Kakorkoli, medtem ko državni zbor kocka o novem zakonu in se krešejo mnenja, o tem ali bo to za potrošnika ceneje, dražje, moralno sporno, si jaz ogledam dokumentarec (znova eden o teoriji zarote). V njem avtorji predstavijo mnenje alternativnih znanstvenikov, ki nazorno prikazujejo, da je celotna šarada o klimatskih spremembah orodje, s katerim manipulirajo prebivalstvo 21. stoletje in bo upravičila uvedbo davka na emisije. Mimogrede, tudi ljudje proizvajamo CO2. Mi boste sporočili, preden bom morala plačati davek še na vdih? Ker takrat bom raje kar izdihnila.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.