Avto
86 ogledov

Nova ikona, staro ime

Prisilno polnjen bencinar zmore 155 kilovatov, polni navor je na voljo že pri ni
1/17
Žurnal24 main
Šesta generacija modela golf prihaja sedaj na trg prav tako šesti GTI, ki želi biti še bolj športen in premamiti še več kupcev.

Zadnjih je kot rečeno v petih generacijah od leta 1976 bilo že kar 1,7 milijona, kar dovolj zgovorno priča o pomembnosti tega modela. Novinec je serijsko opremljen z elektronsko prečno zaporo diferenciala, s čimer je vožnja še zabavnejša in kar je najpomembnejše – hitrejša.

Konkretno predrugačena je tudi GTI-jeva notranjost, pomeni pa to bolj športne sedeže, odete v klasično karirasto tkanino Jacky. Proti doplačilu je na voljo tudi usnjeno oblazinjenje. GTI ima tudi še aluminijasta pedala ter številne napise GTI po celotni notranjosti, prestavna ročica pa je odeta v aluminij. Notranjost lepo dopolnjuje rdeč kontrasten šiv, ki se razprostira skozi celotno notranjost. GTI je na željo stranke lahko opremljen tudi z aktivnim tempomatom, parkirnim pomočnikom, imenovanim park assist, in prilagodljivim podvozjem DCC.

Notranjost je seveda športno oblikovana, a ne manjka niti vsega sodobnega udobja. © Miha Pečoler

 
GTI v pravem pomenu besede
Šesto generacijskega GTI-ja poganja dvolitrski TSI-agrgeat, ki sedaj namesto 147 zmore 155 kilovatov ali 210 KM. Motor razvije 280 Nm največjega navora, in sicer pri dizelsko nizkih 1.700 vrtljajih na minuto. Krivulja pa nato ostane povsem položna vse do 5.200 vrtljajev. Povsem nov je izpušni sistem, poleg dveh ločenih izpušnih cevi pa ga sestavlja tudi zvočni generator s poudarjenim globokim basom.

Na poskusni vožnji smo bili poleg performans ib-občutkov v vožnji pozorni tudi na zvok motorja in lahko rečemo, da je ta resnično odličen, parira pa mu le ford focus ST. Kljub temu pa novi GTI porabi manj goriva, ki naj bi po besedah proizvajalca znašala vsega 7,3 litra. Tudi ta motor pa že zadostuje zahtevam Euro5 o čistosti izpuhov. Seveda je v GTI-ju na željo stranke lahko vgrajen tudi DSG-menjalnik, delež teh naj bi bil sedaj še večji in naj bi se približal tretjini vseh prodanih GTI-jev. Teh (prejšnje generacije) je bilo pri nas sto.

Tako motoriziran novi GTI prvo stotico doseže v vsega 6,9 sekunde, končna hitrost pa znaša 240 km/h. Kilometrsko razdaljo pa od stoječega stanja prevozi v vsega 27,3 sekunde. Pospešek od 80 do 120 km/h v peti prestavi pa traja 7,5 sekunde.

Poleg zunanjega ponašanja GTI stavi na tehnološke bisere, kot sta DSG ali XDS. © Miha Pečoler

 
Z XDS še več užitka v vožnji
XDS ali elektronska prečna zapora diferenciala je dodatna funkcija elektronske zapore diferenciala in je integrirana v ESC. To pomeni še več kontrole, avto pa je pri vožnji skozi ovinke dlje časa stabilen, podkrmarjenja pa je prav tako občutno manj. GTI je lahko po novem opremljen tudi z DCC, kar pomeni dinamično uravnavanje podvozja, kar je znano že iz drugih hišnih modelov. S tem je vozniku prepuščena možnost odločanja o trdoti podvozja, s pritiskom na stikalo pa ta uravnava še trdoto volana in nekatere druge dejavnike.

Cene se pričnejo pri 25.494 evrih, za takšnega z DSG-menjalnikom boste morali seči v žep po 27.518 evrov. Glede na vse, je to zelo razumna cena, vsekakor pa GTI v primerjavi s konkurenco za zahtevano vsoto ponudi veliko. Petvratni zahteva 900 evrov doplačila, v drugi polovici leta pa bo na ceste zapeljala še GTD-različica z enakim podvozjem in tehniko, za pogon pa bo skrbel 125 kilovatni 2,0-litrski TDI. Uvoznik načrtuje letos prodajo okoli 20 GTI-jev.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.