Avto
153 ogledov

Novi audi A4: na pogled prenova, pod kožo novosti

Audi A4
1/18
Audi
Audi je predstavil novo, peto generacijo svojega najbolje prodajanega modela A4 - limuzino in karavana (avanta). Uradna predstavitev sledi na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Prvič se je zgodilo, da je Audi karavana in limuzino pokazal hkrati. Zaenkrat cene in vse tehnične karakteristike še niso znane, so pa na voljo prve fotografije in detajli o novem A4.

Dizajn ne prinaša revolucije. Audijev šef oblikovanja zadolžen za zunanji dizajn vozil Frank Rimili je dejal, da so želeli narediti bolj "mišičast" vtis, saj sedanji model deluje "zelo mehko". Na novem A4 tako prevladujejo ostrejše in mišičaste linije, izpostavlja agresivno motorno masko. Tudi pri A4 so na voljo matrični led žarometi.

Večji na račun udobja potnikov, ne prtljage

Glede na Audijeve smernice je bilo za pričakovati, da bodo spremembe tehnološke narave (poudarek je bil na učinkovitosti pogonskega sklopa in vozni dinamiki). Za pričakovati je bilo tudi to, da bo večji in prostornejši, kar je tako ali tako postal trend v avtomobilski industriji.

Nova, peta generacija A4 v dolžino meri 473 centimetrov, kar je 2,1 centimetra več kot prej, medosna razdalja meri 282 centimetrov, ali 1,2 centimetra več kot pri aktualni generaciji. Novinec v širino meri 184 centimetrov in v višino 143 centimetrov. Koeificient zračnega upora je med najboljšimi v razredu. Pri štirivratni limuzini je Cd 0,23, pri avantu pa 0,26.

120 kilogramov lažji

Oba modela bodo proizvajali na novi MLB evo platformi, ki je pripomogla, da je novi A4 v primerjavi z zdajšnjim lažji kar za 120 kilogramov (model 1.4 TFSI tehta 1320 kilogramov). Kljub temu, da sta tako karavan kot limuzina daljša, pa je prtljažni del povečan le minimalno - za 15 litrov pri obeh. Predvsem na račun dodatnega prostora za noge in glavo potnikov. Pri karavanu meri 505 litrov, oziroma 1510 litrov pri podrtih sedežih, pri limuzini pa 480 litrov.

Notranjost je po zgledu na večje modele osvežena, v popolnosti je prenovljena armaturna in nadzorna plošča. Tako kot pri TT je opcijsko tudi v A4 na voljo 12,3-palčni virtualni prikazovalnik, ki ga je mogoče individualno prilagoditi željam voznika. Prenovljen je bil tudi krmilni mehanizem, sedeži in osrednji ekran na dotik, kot tudi MMI vmesnik za upravljanje s funkcijami na ekranu. Pri Audiju izpostavljajo še zmogljivo 3D ozvočenje z 19 zvočniki, med opcijami bo tudi apple carplay.

Vozi brez voznika

Pri Audiju niso pozabili na nove asistenčne tehnologije. Nov samodejni sistem za delovanje v gneči bo, brez pomoči voznika, pri hitrostih hoje pešca, sam usmerjal vozilo, pri vožnji v gneči bo sam sledil vozilom pred njim. Izboljšan je tudi radarski tempomat, ki sodeluje v povezavi z navigacijsko napravo ter tako samodejno prilagaja hitrost prometnim omejitvam, kar se pozna pri nižji porabi goriva. Pri Audiju pravijo, da je lahko poraba nižja za desetino.

Poraba nižja za petino, moč višja za četrtino

Spremembe se nadaljujejo tudi pod motornim pokrovom. Na voljo je sedem novih, oziroma temeljito prenovljenih pogonskih agregatov, vsi s turbo tehnologijo. Nemci izpostavljajo, da pogonski agregati zdaj v povprečju ponujajo do četrtino več moči kot prej, ob čemer so za petino varčnejši z gorivom. Na izbiro bodo štirje TDI dizelski agregati in trije TFSI bencinski agregati z močjo od 109 kilovatov (148 KM) do 200 kilovatov (272 KM). Novi dvolitrski TDI dizelski agregat z oznako Ultra (109 kilovatov moči/148 KM), s katero Audi označuje svoje najbolj gospodarne motorje, na kilometer poti v zrak izpusti 95 gramov CO2.

Nov je 1,4-litrski TFSI bencinski motor z 109 kilovatov moči (148 KM) in izpustom 114 gramov CO2 na kilometer ter zmogljivejši različici 3,0-litrskega TDI V6 agregata z 158 kilovatov moči (215 KM), oziroma 197 kilovatov moči (268 KM).

Uradno pri Audiju še molčijo o različici priključnega hibrida A4 e-tron, ki bo verjetno predstavljena proti koncu leta. Zelo verjetno si bo pogon delil z modelom A3 e-tron, ki smo ga spoznali tudi pri nas.

Vsi bencinski in štirivaljni modeli bodo serijsko kombinirani z šeststopenjskim ročnim menjalnikom, opcijsko bo na izbiro sedemstopenjski S tronic samodejni menjalnik, ki bo standarden z V6 motorji. Izjema bo najbolj zmogljiv 3,0-litrski dizelski V6 motor, ki bo kombiniran z osemstopenjskim tiptronic menjalnikom in štirikolesnim pogonom quattro.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.