Avto
33 ogledov

Novi cayenne

cayenne porsche
1/16
Žurnal24 main
Porsche AG je tik pred svetovno premiero na ženevskem avtosalonu na spletu pokazal prve fotografije povsem nove generacije športnega terenskega vozila cayenne.

V Ženevi bo poleg nove generacije cayenna še svetovna premiera modela cayenne S hybrid z naprednim hibridnim pogonom z vzporedno osjo, ki po novem evropskem voznem ciklusu za 100 km poti porabi 8,2 l goriva, kar ustreza emisiji samo 193 g CO2 na kilometer. Cayenne S hybrid s šestvaljnim motorjem dosega zmogljivosti osemvaljnega motorja, vendar ob bistveno manjši porabi.

Tako kot cayenne S hybrid tudi vsi drugi modeli nove generacije v primerjavi s predhodniki porabijo za do 23 odstotkov manj goriva. K uresničevanju teh ciljev med drugim prispevajo novi osemstopenjski avtomatski menjalnik Tiptronic S s funkcijo Auto Start-Stop in velikim prestavnim razponom, sistem upravljanja s toploto v krogotoku hladilne tekočine za motor in menjalnik, regeneracija zavorne energije in prilagodljivi izklop motorja v fazi brez dodajanja plina ter ne nazadnje tudi inteligentna lahka konstrukcija. Po zaslugi posebne kombinacije materialov z optimirano maso in sprememb v zasnovi celotnega vozila ter novega aktivnega in lahkega štirikolesnega pogona je na primer cayenne S lažji za 180 kg – in to ob znatnih produktnih izboljšavah in večji varnosti.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Novi cayenne ima za 40 mm daljšo medosno razdaljo, kar je osnova za prostornejšo notranjost in večjo prilagodljivost. Skupna dolžina vozila je daljša za 48 mm. V povsem preoblikovani in kakovostno izdelani notranjosti pozornost najprej pritegne sredinska konzola z izbirno oziroma prestavno ročico. Voznikov in sovoznikov prostor spominjata na pilotsko kabino. Zadnjo sedežno klop je mogoče v vzdolžni smeri premikati za 160 mm, naklon naslonjala pa je nastavljiv v treh stopnjah.

Prodaja cayenna bo na evropskih tržiščih stekla 8. maja. Že ob uvedbi na trg bodo na voljo različni modeli. Vstopni model je cayenne s 3,6-litrskim šestvaljnim motorjem, ki razvije moč 221 kW (300 KM). Kljub temu je pri kombinaciji z opcijskim osemstopenjskim Tiptronicom S poraba goriva v primerjavi s predhodnikom manjša za 20 odstotkov in znaša 9,9 l/100 km. Prav tako 20 odstotkov manj goriva – 7,4 l namesto 9,3 l na 100 km – porabi cayenne diesel, katerega 3,0-litrski šestvaljni dizelski motor razvije največjo moč 176 kW (240 KM) in največji navor 550 Nm.

Varčnejši je tudi cayenne S s 4,8-litrskim 8-valjnim motorjem, in sicer za 23 odstotkov (10,5 l/100 km). Njegov motor zdaj namesto 283 kW (385 KM) razvije moč 294 kW (400 KM), tako da navduši z bistveno boljšimi voznimi zmogljivostmi – tako kot vsi novi modeli cayenne; seveda tudi cayenne turbo s 4,8-litrskim 8-valjnim biturbo motorjem z močjo 368 kW (500 KM), pri katerem poraba goriva znaša 11,5 l/100 km, kar je 23 odstotkov manj kot pri predhodniku (14,9 l/100 km).

Skupaj s cayennom S hybrid torej kar trije od petih modelov za 100 km poti porabijo manj kot 10 l goriva (po novem evropskem voznem ciklusu), dva modela pa dosegata emisije CO2 pod 200 g/km. cayenne S hybrid s 193 g/km nima najmanjše emisije CO2 le med modeli cayenne, temveč med vsemi Porschejevimi modeli.

Pri inteligentni kombinaciji 3-litrskega 6-valjnega kompresorskega motorja in elektromotorja v cayennu S hybrid je v ospredju optimalni izkoristek celotnega sistema. Odvisno od vozne situacije je ta cilj dosežen, ko deluje samo ena pogonska enota ali obe enoti skupaj. Elektromotor s 34 kW (47 KM) je idealni partner kompresorskega motorja s 245 kW (333 KM) in velikim navorom pri majhnem številu vrtljajev. Oba motorja skupaj dosegata največjo sistemsko moč 279 kW (380 KM) in največji navor 580 Nm, ki je na voljo že pri 1.000 1/min. Vozne zmogljivosti cayenna S hybrid so tako primerljive z zmogljivostmi cayenna S z 8-valjnim motorjem.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Motorja sta medsebojno povezana prek prekinitvene sklopke, ki jo krmili regulacijska enota hibridnega pogona. Prekinitvena sklopka je tista, ki cayennu S hybrid omogoča, da deluje ali na elektromotor ali na motor z notranjim izgorevanjem oziroma na oba motorja skupaj. Pri zmernem načinu vožnje, na primer v naseljih, je krajše relacije tako možno na primer prevoziti samo z elektromotorjem, torej brez emisij škodljivih izpušnih plinov in skoraj brez hrupa – in to s hitrostjo tudi 60 km/h. Pri športnem pospeševanju med speljevanjem pa elektromotor s tako imenovano funkcijo boost vozilu lahko da dodaten pospešek.

Inteligentno krmiljenje prekinitvene sklopke skrbi za to, da se preklopi med načini vožnje, ki so značilni za hibridni pogon, izvedejo nezaznavno, udobno in hitro. To krmiljenje tudi omogoča, da se motor z notranjim izgorevanjem pri hitrosti do 156 km/h povsem izključi in loči od pogonskega sklopa, če pogonska moč ni potrebna. Pri tem tako imenovanem lebdenju se vlečni moment motorja s svojim močnim zavornim učinkom izniči, zaradi česar se zmanjšata upor med vožnjo in poraba goriva.

Cene novih modelov cayenne v Sloveniji, ki vključujejo 20-odstotni DDV ter različne stopnje novega DMV (kot je navedeno v novem zakonu, ki začne veljati 1. 3. 2010):

Cayenne 67.455 EUR  – 18% DMV
Cayenne diesel 68.781 EUR – 10,5% DMV
Cayenne S 93.216 EUR – 28% DMV
Cayenne S hybrid 89.687 EUR – 10,5 % DMV
Cayenne turbo 146.136 EUR – 28% DMV

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.