Avto
225 ogledov

Novi Citroën C3 bo magnet za mlade kupce

Citroën C3
1/24
Gregor Prebil
Funky citroën C3 gradi na uspehu C4 cactusa z zračnimi mehurčki na karoseriji in vgrajeno digitalno kamero za fotografiranje in snemanje prometa, ali pa snemanje in deljenje teh vsebin z znanci prek socialnih omrežij. Usedli smo se v novo generacijo C3, ki že kmalu prihaja v Slovenijo, in strnili vtise.

Ena glavnih nalog avtomobilskih proizvajalcev v prihodnosti bo prepričati mlade, da sploh še razmišljajo o nakupu avtomobila. Pred njimi je težka naloga, pa čeprav se ve, na čem mladi trošijo denar. 600 evrov za nov pametni telefon je zanje prvi na seznamu materialnih dobrin danes, ne ustavi jih niti več deset evrov "težka" mesečna naročnina. Na drugi strani avtomobili, sploh za mlade, ki živijo v večjih mestih, niso več tisto, kar bi jih zelo zanimalo.

Kako torej povrniti strast mladih za avtomobile? Citröen je v  Parizu predstavil enega od receptov v novi generaciji modela C3. Funky dizajn, kar so poskušali že mnogi, drugo pa je integracija interneta v vozilo in možnost snemanja ter deljenja svojih fotografskih in video kreacij.

Ve se, kdo je njegov idol

Citroën C3 je eden ključnih avtomobilov za francosko avtomobilsko znamko, še posebej potem, ko so premium model DS3 ločili od znamke Citroën, hkrati pa pravšenji za nagovarjanje mladih.

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Že prvi pogled na avtomobil, ki stoji v središču Citroënovega razstavnega prostora v Parizu, sem prepoznal, od kje Francozom navdih za vozilo. Domiselni detajli, kot so zračne blazine (Airbump) na vratih, ozki LED žarometi in velike okrogle dnevne luči ter nizek položaj meglenk pod odbijačem so povzeti iz model C4 cactusa. Zračne žepe so postavili nižje kot pri C4 cactusu, kar se mi zdi malo nelogično, saj naj bi ščitili karoserijo pred buškami vrat drugih avtomobilov. Očitno se Airbumpom ne bomo mogli pri Citroënu izogniti niti v prihodnje, saj se dodatek obeta tudi na nekaterih naslednjih modelih z dvojno puščico. Najprej na C3 picassoju, ni pa izključeno, da tudi na kakšnem večjem vozilu.

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
C4 cactus, ki smo ga na velikem testu križancev, v katerem sodeluje sedem slovenskih medijev, izbrali za najbolj vpadljivo vozilom med malimi križanci B segmenta, je znotraj zelo preprost avtomobil s poudarkom na detajlih (ročaji za roke v obliki ročajev prestižnih kovčkov), zofa spredaj ... In pri novem C3 ni prav nič drugače, čeprav ne ponuja zofe in ni več tako preprost. Opazil sem zelo malo število fizilnuh stikal, večino funkcij nadziramo preko sedempalčnega zaslona na dotik, ki bi lahko bil nameščen na vrhu armaturne plošče. Zabavno-informacijski sistem podpira Aplle Carplay in Mirrorlink, kar pomeni, da sem s povezanim kablom z avtomobilom vsebino svojega telefona v trenutku preslikal na zaslon avtomobila, kar ob velikih ikonah omogoča lažje in predvsem varnejše upravljanje z nekaterimi funkcijami med vožnjo (poslušanje glasbenih datotek, shranjenih na telefonu ...). Pri Citroënu so obljubili, da bo za androide ta funkcija na voljo v začetku leta 2017.

Kot omenjeno se je že na našem primerjalnem testu križancev izkazalo, da je x-faktor pomemben pri odločitvi za nakup avtomobila. C4 cactus je bil največji posebnež med križanci in tako bo verjetno tudi pri C3. Všeč mi je, da so ohranili ročaje, ki posnemajo prtljago, tudi druge obdelave so posebne, armaturno ploščo lahko obdajajo mehki in na otip prijetni materiali, barve so žive, s čimer nagovarjajo mlade voznike, zaradi vidnega dizajnerskega vložka je vtis zelo francoski. A je še vseeno bolj konvencionalen kot C4 cactus.

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

 

 

 

 

 

Še bolj všeč pa mi je dejstvo, da je avtomobil veliko bolj kompakten, medtem ko se za prijetno odebeljenim volanom sedež lahko nastavi v položaj za športno vožnjo. Sestavljen je bolje kot C4 cactus, vidno manj se je varčevalo. Na primer - zadnja stekla so električno pomična in ne na zaklop, zadnja klop je deljiva v razmerju 40/60, pri cactusu sploh ni deljiva …

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

 

 

 

 

 

Trk posname kamera na vetrobranskem steklu

Najpomembnejša nova tehnologija je connectedCam kamera z dvema megapiksloma ločljivosti, ki izpod vetrobrana omogoča fotografiranje ali snemanje dogajanja na cesti ter deljenje teh vsebin z znanci prek socialnih omrežij. V primeru trka kamera avtomatsko posname okoliščine in sicer 30 sekund pred trkom in minuto po njem. Iz zapisanega gre sklepati, da kamera pravzaprav ves čas snema dogajanje na cesti. Kako bodo kamero prilagodili zakonodaji v različnih državah, bomo še videli. V Sloveniji naj bi bili pogovori v teku, kamera pa naj bi bila del serijske opreme pri najbolje opremljeni različici, drugače pa jo bo mogoče izbrati iz seznama doplačljivih dodatkov.

In kako deluje? Preprosto. Potrebna je aplikacija na pametnem telefonu in wi-fi točka, ki jo omogoča avtomobil. Telefon je v trenutku povezan z vozilom, slike pa se prenašajo na telefon in obratno. Potniki si lahko slike pogledajo na zaslonu na dotik. Tudi ta je izboljšan, bolj intuitiven, na kar je pri C4 cactusu letelo največ zamer.

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


C3 prinaša še druge novosti, med drugim opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu in nadzor mrtvega kota, vzvratno kamero in opozorilo na nezbranost.

V prihodnjem letu in pol naj bi družina C3 dobila še novega enoprostorca in malega suva.

gregor.prebil@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • uni65 20:56 30.september 2016.

    A veš kaj pišeš

  • Maja Vuzem 23:13 29.september 2016.

    Lep avto, tko kt cactus.

  • AnzeSmolej 18:36 29.september 2016.

    mlade in stare (tudi mene) gane samo en avto in to je TESLA. Pa ne toliko ker je električen, amapak ker je iPhone med avtomobili!Tale citroen je samo za v kanto.