Avto
25 ogledov

Novi razred C stopa v nemško ospredje

Mercedes-benz razred C
1/11
Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz razreda C nove generacije je končno predstavljen. Nekateri so ga že preimenovali v "baby S", v Nemčiji stane od 33.558 evrov.

Verjetno je bila ena od najslabše varovanih skrivnosti, saj so fotografije novega C-ja po medmrežju krožile že nekaj dni pred predstavitvijo. A slike niso povedale vsega o novincu, ki želi, potem ko je dosedanja generacija capljala za velikima nemškima tekmecema, v prodajnih številkah odslej prevzeti vajeti v svoje roke 

Novi C je konkretno zrasel in tako naredil dovolj prostora limuzini CLA, ki je eden od največjih hitov prodaje zadnjega leta. C se je podaljšal za kar 95 milimetrov in zdaj meri 4,69 metra, v širino ga je za 40 milimetrov več (zdaj 1,81 metra), ima pa tudi 76 milimetrov daljšo medosno razdaljo (zdaj 2,84 metra). Veliko tega prirastka se je pretopilo v prostor za zadaj sedeče in prtljažnik, ki zdaj meri 480 litrov.


Kljub rasti je novi C zaradi napredne gradnje z uporabo lahkih materialov v povprečju za kar sto kilogramov lažji od predhodnika. Petdeset odstotkov konstrukcije je tako po novem narejene iz aluminija (prej  deset odstotkov). Tudi zato je poraba v povprečju manjša za 20 odstotkov, trdijo natančni Nemci.

Oblikovno C ne prinaša revolucije, saj je novi oblikovalski jezik zvezd še zelo svež. Ekipa Roberta Lešnika se je raje zgledovala po zastavonoši, razredu S, s katerim si C deli veliko podobnosti predvsem spredaj in zadaj, medtem ko je bok bližje tistemu iz modela CLA.

Počutju veliko pozornosti

V Stuttgartu trdijo, da C količi nove standarde pri uporabi materialov v tem razredu, ki da so redki celo pri dražjih avtomobilih. Nova osrednja konzola je narejenega iz enega dela, na njej je standardni sedempalčni zaslon, za doplačilo pa 8,4-palčni. Na izbiro je pestro število materialov (les, aluminij, različne vrste usnja ...). Po želji ima C tudi ploščico, občutljivo na dotik, prek katere voznik upravlja s funkcijami, nova v ponudbi sta tudi HUD-zaslon in zračno vzmetenje. Vsak C bo imel serijsko progresivni volan. 

Kako daleč so šli v udobju, govori detajl, da se avtomobil na podlagi informacij z GPS pripravi na bližajoči se predor in zapre dotok zraka v kabino. Tu so še povezava s spletom (serijsko, med vožnjo na voljo le omejene funkcije), napredni infotainmenti ...

Motorji predvsem varčni

Motorji so za zdaj trije štirivaljniki, a jih bodo kasneje dopolnili še drugi stroji, prav vsi pa bodo ustrezali standardu euro 6.

Mercedes-benz razred C | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
2,2-litrskemu dizlu, ki bo na voljo že od začetka, se bo pridružil 1,6-litrski z dvema različicama moči. Bencinskih motorjev bo skupno šest, na vrhu bo kot edini šestvaljnik različica z 245 kilovati (333 KM) moči. Vsi imajo sistem neposrednega vbrizga tretje generacije. Kasneje bo na voljo tudi hibridna različica C 300 blue TEC, v kateri bo dizelskemu motorju družbo delal električni modul, 170 kilovatov skupne moči pa naj bi porabilo le 3,9 litra goriva na sto kilometrov. Odvisno od motorja so na voljo nekoliko spremenjeni šeststopenjski ročni ali avtomatski sedemstopenjski menjalniki, seveda je na voljo tudi pogon 4MATIC.

Varnost kot v domači postelji

Razred C želi med tekmeci izstopati po varnosti in napredni tehnologiji. Tako so v njega vgradili številne naprave, ki so sicer šele pred kratkim prišle v razreda S in E: standarden je sistem AEB za samodejno zaviranje v sili, opcijsko pa na voljo radarski tempomat s funkcijo sledenja in tudi delnega zavijanja v gneči. Nova je detekcija križnega prometa, naprednejša je tehnologija pri nenamernem prehajanju voznega pasu, tu so avtomatski parkirni asistent, 360-stopinjska kamera, opozorilo, če voznik zapelje v enosmerno cesto v napačni smeri (denimo na izvoz za AC), napredni sistem svetil, ki se prilagajajo prometu ...

Limuzina razreda C je na voljo od 33.558 evrov za model C180, dizel C220 pa stane od 38.675 evrov. Cene veljajo za nemški trg, pri nas lahko novinca pričakujemo v prvi polovici prihodnjega leta.

Komentarjev 2
  • zztop 13:41 17.december 2013.

    No, za prakso je postavljen idealno, mene recimo ne zanima, če paše v linije.

  • puys 10:41 17.december 2013.

    Še vedno niso našli rešitev za butasto postavljen zaslon, ki sploh ne paše v linije armaturke?