Avto
12308 ogledov

Sedaj je jasno, zakaj so morali umoriti yetija

Škoda karoq
1/27
Andrej Leban
V deželi mafije me je novi škoda karoq prepričal, zakaj je bil njegov atentat na yetija pravilna odločitev. Ampak za konkretno ceno.

Škoda karoq je naslednje močno orožje v češkem arzenalu in zlahka lahko ugotovim, da najmodernejše in najraznovrstnejše doslej. Glede na vse, kar zna ponuditi, ima zelo dobre možnosti, da postane eden najbolj prepoznavnih avtomobilov v C segmentu športnih terencev in križancev, ki je bil doslej poznan predvsem po nissan qashqaiju ali peugeotu 3008.

Škoda karoq ima tako kot Sicilija dva obraza. Ta italijanski otok je hkrati neznansko lep, a tudi neurejen, o čemer pričajo kupi smeti na vsakem koraku in uničene ceste, ki jim še na Balkanu le težko najdemo primerjavo. Je dežela prijaznih domačinov, a hkrati s temno senco mafije v ozadju. Omenjene smeti in ceste niso naključje. Pa še zloglasno vasico Corleone imajo.

Karoq je novinarjem z vsega sveta za svoj volan prvič dovolil sesti prav na Siciliji in takoj dokazal, da ima v nasprotju z deželo gostiteljico dva pozitivna obraza - je zelo moderen avto z več kot le dobrimi voznimi lastnostmi, saj je zlahka opravil s siciljanskimi cestami. Hkrati je tudi vsestransko uporaben. Škodina puščica je očitno znova zadela tarčo naravnost v sredino.

Škoda superb limuzina Intervju Avto Škodinega avta žena možu pred 10 leti v Sloveniji ni dovolila kupiti

Zakaj to ni yeti št. 2?

Tako uspešni in čislani yeti, ki je pred osmimi leti s svojo uporabnostjo in agilnostjo dodobra pretresel avtomobilski trg, se ne prodaja več. Pri Škodi so dolgo kovali strategijo, kakšen naj bo naslednji korak v zelo nepredvidljivem okolju križancev, pri katerih kupce najprej zanima videz in vsestranskost, pa digitalna modernost, šele na koncu pa, ali imajo tudi 4x4 pogon.

Namesto yetija št. 2 smo oziroma bomo dobili kar dva avtomobila, ki bosta pokrivala vsak svoj velikostni razred - novi karoq yetijev vsestranski duh prenaša v nekoliko večji velikostni razred med 4,3 in 4,5 metra, kjer je v ospredju intenzivna družinska raba.

Manjši, še neimenovani brat pa bo pokril razred do okoli 4,2 metra, kjer imamo danes male mestne križance tipa nissan juke ali VW T-roc. O naslednji novi škodi je trenutno še najbolj zanesljiv podatek, da se bo tudi njej v skladu z novo nomenkluturo znamke (s katero se še zdaleč vsi ne strinjajo) poimenovanje začelo na “K”, končalo pa na “Q”.

Skupaj s še skoraj 4,7 metra velikim in po možnosti sedemsedežnim kodiaqom bo tako Škoda v dobrem letu dni pokrila vse tri velikostne razrede, ki so po pomembnosti in dobičkonosnosti za skoraj vse avtomobilske znamke postali bistvenega pomena.

Kaj?  Novi Škodin športni terenec.

Zakaj niso preprosto obdržali imena "yeti"?  Ker je občutno večji in ker bodo namesto yetija v resnici prodajali dva avta.

Kje so našli to ime?  Idejo so dali prebivalci otoka Kodiaq na Aljaski in je nekakšna skovanka inuitskega poimenovanja za avto. Ni skrivnost, da prvi odzivi na Škodino poimenovanje v Evropi niso bili ravno pozitivni, vendar pa je vsebina toliko bolj prepričljiva.  

Zakaj?  Zelo veliko avta na 4,38 metra dolžine. Vsestransko uporaben in izrazito moderen.

Bo cena ostala pod 20 tisočaki?  Praktično nemogoče, saj na začetku niti ne bo na voljo vstopna oprema active.

Kdo so tekmeci?  Nissan qashqai, renault kadjar, peugeot 3008 …

Žurnalova izbira?  1,5 TSI DSG - varčni, a poskočni bencinar. Če ne potrebujete 4x4 ... 

Kako izgleda v živo?

Dobro! Če je večji kodiaq masiven, je karoqa pri svojih 4,38 metra ravno prav v hlačah, jasno je tudi, da je s 16 dodatnimi centimetri precej večji od yetija.

Oblikovno karoq od kodiaqa povzema veliko, denimo pri lučeh, po drugi strani se zdijo nekatere njegove poteze, predvsem manjši previsi in kompaktnejša podoba precej bolj dinamične. Svetila lahko svetijo v polni LED svetlobi.

Škoda superb sportline Test: superb sportline Avto Superb sportline marsikomu povesi čeljust

Od tal je avto oddaljen dobrih 18 centimetrov. Karoq je postavljen na znano MQB platformo, ki jo pri skupini Volkswagen uporabljajo za množico avtomobilov od seat ibize do porsche macana, kar samo po sebi govori, da gre za vsestranski pristop. V konkretnem primeru pri karoqu to pomeni predvsem bistveno izboljšanje voznih lastnosti napram yetiju, če ne toliko glede dinamike, po kateri je bil yeti vedno znan, pa po precej večjem udobju in tišini pri vožnji prek neravnin. Blažilniki za doplačilo lahko tudi prilagajajo trdoto glede na izbrani vozni program.

Škoda karoq | Avtor: Škoda Škoda

Pri pogonu le na prednji kolesni par je zadnja prema tipa torzijskega droga, pri 4x4 pogonu pa so uporabili princip večvodilnega vpetja. Tudi če bo karoq gnan le na prvi kolesi, je zahtevnejšim kupcem na voljo dodatna zaščita podvozja, s katero bodo izven asfalta bolj samozavestni.

Je znotraj res tako prostoren?

Res! Karoq v marsičem prevzema vlogo enoprostorca. Prtljažnika je vsaj 521 litrov. Opcijsko je na voljo VarioFlex sistem, pri katerem so vsi tri zadnji sedeži medsebojno ločeni (sredinski je malce ožji) in samostojno pomični po dolžini in po naklonu naslonjala. Prtljažnik se pri tem tipu sedežev tako zmanjšuje ali narašča med 479 in 588 litri, s podiranjem naslonjal in zlaganjem sedišč primerno raste. Lahko pa se vse zadnje sedeže tudi povsem odstrani iz avta, pri čemer nastane iz karoqa manjši mobilni selitveni servis, še posebej, ko vodoravno položimo še sopotnikovo naslonjalo za prevoz daljših predmetov. Med običajno osebno rabo pa je prostora za zadnje potnike več kot dovolj. Dodaten sladkorček je prezračevanje sedal sedežev, saj so šobe za zrak speljane s spodnje strani pod sedeži.

Škoda karoq | Avtor: Škoda Škoda
Karoq je prva škoda, pri kateri je opcijsko na voljo digitalizirana instrumentalna plošča po zgledu zadnjih audijev in volkswagnov. Namesto klasičnih merilnikov voznik vse poglavitne informacije o vožnji lahko razbira prek prilagodljivega zaslona s štirimi različnimi načinu pogleda. Peugeot 3008, nisi več edini! Sredinska konzola je bolj tradicionalna, s razmestitvijo, ki poudarja dobro ergonomijo. Volan je lahko ogrevan.

Še korak dlje od kodiaqa je karoq stopil na področju multimedije oziroma povezljivosti, kjer so mu namenili vse, kar smo doslej videli pri najnovejših volkswagnih - Škoda connect med drugim omogoča masovno izkoriščanje spleta tako za prikaz Googlovih zemljevidov, kot drugih voznih informacij, prek njega je mogoče na daljavo vedno vedeti, kakšno je stanje avtomobila. Klic v sili e-call pa bo standardno vgrajen šele s prihodnjim letom.

Škoda superb Škoda superb Avto Škoda superb, bravo za ta serijski gumb!

Karoq ima krog in krog sebe digitalne oči, ki spremljajo, sugerirajo, pomagajo in preprečujejo: parkirne kamere, radarski tempomat, prepoznavanje znakov, prepoznavanje mrtvega kota, preprečevanje nenadzorovane menjave voznega pasu, prilagajanje žarometov ... Med asistenčnimi sistemi praktično manjka le asistent za zastoje.

Pri motorjih je v primerjavi z yetijem ostal isti le 1,6-litrski TDI, ki pa bo bržkone tudi najbolj prodajan motor v karoqu. Tu sta še dve različici 2,0-litrskega TDI (110 in 150 kW), a močnejši pride na trg kasneje. Zelo konkurenčna po zmogljivostih pa sta tudi oba nova bencinarja, 1,0-litrski trivaljnik TSI (85 kW/115 KM) in 1,5-litrski TSI s funkcijo izklapljanja valjev (110 kW/150 KM). Poleg ročnega šeststopenjskega menjalnika je pri vseh, razen vstopnega bencinarja, na voljo še sedemstopenjski DSG menjalnik z dvojno sklopko.

Yetija je ogromno slovenskih kupcev kupilo s 4x4 pogonom. Čeprav takšnega pogona v C-segmentu vsi tekmeci sploh ne ponujajo, tudi karoq ne bo razočaral zahtevnejših strank, saj štirikolesni pogon obljublja visoke zmogljivosti, hkrati ima avto lahko še način za terensko vožnjo z vsemi potrebnimi pomagali in prilagoditvami delovanja motorja, menjalnika in zavor. Je pa 4x4 vsaj zaenkrat na voljo le pri 2,0 TDI motorju.

Škoda Octavia Avto Škoda ukinja enega svojih modelov

Karoq je poln tudi različnih “simply clever” rešitev. Od tega, da lahko v vrata avta postavimo 1,5-litrske plastenke in tudi sicer ne bo zadrege za drobnarije, do dežnika pod sopotnikovim sedežem, pa nastavljivih kljukic v prtljažniku, koša za smeti v vratih, QI brezžičnega polnjenja …

Uh, ta cena ...

Če pričakujete, da bo karoq ohranil eno največjih prednosti yetija napram svojim tekmecem, zelo ugodno ceno, potem se seveda motite. Večjega avta z veliko več vsebine, ki ima hkrati še vse atribute uspešnice, Čehi ne bodo tako poceni spustili iz rok. Hkrati bosta na slovenskem trgu na začetku na razpolago le srednja in višja stopnja opreme (ki sta itak med kupci daleč najbolj zaželeni), zato se številke na ceniku pričnejo višje, kot bi kdo pričakoval in je potrebno pri primerjavi s tekmeci vzeti v ozir dejansko vsebino.

Oprema ambition (usnjen volan, 17-palčna alu platiča, dvopodročna klima, AEB zaviranje z zaščito pešcev, LED zadnje luči, aktivni vzglavniki …) z 1,0 TSI motorjem starta pri 21.712 evrih, najbolj zaželen 1,6 TDI pa stane 23.539 evrov. Prvi 4x4 (2,0 TDI, 110 kW) je na voljo za 27.854 evrih.

Oprema style (aktivni tempomat, 8-palčni sredinski zaslon, navigacija, izbira voznega profila, LED polni žaromet, strešna nosilca, parkirni senzorji spredaj in zadaj …) je dražja za okoli 1.800 evrov.

Uvoznik sicer na vse te cene prizna 10-odstotni popust v primeru, če se bodo stranke odločile za njihovo financiranje, vseeno pa pogled na cenik za okoli 30 centimetrov večjega kodiaqa razkriva, da sta avtomobila z istimi kategorijami opreme cenovno lahko precej blizu.

Karoq cenik | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Vstopno opremo active naj bi pri karoqu pričeli ponujati v nadaljevanju prodaje, a že sedaj imajo pri Škodi sladke skrbi, kako čim prej zadostiti vsem začetnim naročilom, ki jih že pobirajo tudi pri nas. V Slovenijo bo karoq uradno zakorakal sredi letošnjega decembra.

andrej.leban@zurnal24.si

Škoda karoq | Avtor: Škoda Škoda

Škoda karoq | Avtor: Škoda Škoda
Škoda karoq | Avtor: Škoda Škoda

Škoda karoq | Avtor: Škoda Škoda

Komentarjev 1