Avto
1702 ogledov

Obtožba, da Tesla načrtno spreminja števec prevoženih kilometrov

Tesla model Y Tesla
V ZDA se je na sodišču znašel primer lastnike tesle Y, ki je prepričan, da znamka načrtno potvarja dejansko stanje prevoženih kilometrov po števcu.

Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla se je znašel v središču pravne polemike. Po poročanju Reutersa gre za sum sistematičnega pospeševanja delovanja števcev prevoženih kilometrov, tako da ti kažejo večje število prevoženih kilometrov od dejanskih.

Zaradi tega naj bi vozila hitreje dosegla mejo tovarniške garancije in tako razbremenila podjetje stroškov popravil.

V kolektivni tožbi, ki je bila v Kaliforniji sprožena na primeru lastnika tesle model Y letnika 2020, podjetje obtožujejo, da števci ne prikazujejo dejanske prevožene razdalje, temveč podatke, ki temeljijo na porabi energije, voznih navadah in napovednih algoritmih.

Števec kazal tudi do 15 odstotkov višjo kilometrino, kot bi bilo realno pričakovano, je zapisano v tožbi.

Prevozil 20, kazalo mu je 72 milj

Pobudnik tožbe Ryan Hinton je model Y kupil decembra 2022 s 36.772 prevoženimi miljami (malo pod 60.000 kilometri), a je po njegovih opažanjih števec hitro napredoval. 

Nov avto je uporabljal na istih relacijah kot prejšnje. Čeprav je včasih po lastnih navedbah prevozil le po 20 milj na dan, je števec kazal celo 72 dodatnih milj. Po njegovih opažanjih se je začel števec kilometrov hitreje 'vrteti', ko se je približeval mejnik 50.000 milj, ko še velja garancija. Kmalu zatem je odpovedalo vzmetenje na avtu in je moral za popravilo plačati iz lastnega žepa 10.000 dolarjev. Prepričan je, da bi v normalnih okoliščinah to še krila garancija.

Tesla model Y poraba | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Tesla se na očitke ni uradno odzvala, je pa v sodnem postopku zanikala vse bistvene trditve. Tožnik poudarja, da Tesla s takšnimi praksami povečuje prihodke od popravil, zmanjšuje obveznosti iz garancije in spodbuja kupce k predčasnemu nakupu podaljšanih garancij. Po njegovih ocenah bi lahko tožba zajela več kot milijon vozil samo v Kaliforniji.

Primer se trenutno obravnava na zveznem sodišču v Los Angelesu, potem ko je bil prenesen iz lokalnega sodišča. V prihodnjih mesecih bo sum na nenavadno povečevanje kilometrov gotovo pod drobnogledom tako potrošnikov kot avtomobilskih strokovnjakov.

Na portalu Jalopnik sicer pojasnjujejo, da je nekonsistentno nabiranje kilometrov lahko v povezavi s patentom, ki ga je Tesla pred leti vložila na patentni urad. Omenjeni patent navaja način preračunavanja prevoženih kilometrov s pomočjo faktorja porabljene energije, ni pa jasno, ali ga tudi dejansko uporabljajo v serijskih avtih. 

Drugi proizvajalci uporabljajo klasično mehanično ali elektroimpulzno merjenje prevoženih kilometrov na podlagi vrtljajev koles. 

Podjetje se je že prej soočalo z obtožbami glede napihnjenih dometov vozil. Marca letos je sodnik v podobni zadevi odločil, da morajo stranke te zahtevke reševati individualno v arbitraži, in ne v obliki skupinske tožbe.

Če se bodo trditve izkazale za resnične, bi lahko imelo to resne posledice za ugled podjetja in zaupanja vrednost njegovih vozil.

Je to mogoče tudi v EU?

V Evropski uniji glede delovanja števca kilometrov velja stroga zakonodaja, ki predpisuje način delovanja in preprečuje nepooblaščeno poseganje v njegovo delovanje.

Posledice nepravilno odčitanih prevoženih kilometrov so večplastne, od napačno ocenjenega ostanka vrednosti vozila do napačnega rednega vzdrževanja in s tem povezanih stroškov. 

Nove izzive pa očitno prinašajo programsko definirana vozila, ki jih je mogoče diagnosticirati in posodabljati tudi na daljavo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • rd2dmk2 07:14 22.april 2025.

    še en dokaz zakaj je gotovina zakon. in zakaj so amerikanci tupi ko noč. pri nas so obcestni količi z oznako snemaš števec in snemaš količek, kamero pa imajo skor itak že vsi. ne pa men se zdi

Sorodne novice