Avto
1930 ogledov

Opel predstavlja športno različico insignie GSI

1/7
Opel
Opel je predstavil športno različico nove insignie GSi, ki prinaša športno obliko in dinamično podvozje ter Brembo zavore, ki so jih umerjali na slovitem Nürburgingu. Na znameniti progi Nordschleife je predhodnica OPC z 51 kilovatov več moči motorja morala gledati v hrbet modelu GSi. Svetovna premiera sledi na avtomobilskem salonu v Frankfurtu sredi septembra.

GSi je najbolj športni derivat Oplovega modela višjega srednjega razreda insignie. Ostrejša, natančnejša in učinkovitejša je, trdijo v Rüsselsheimu. Na zunaj je posebnosti kar nekaj, naj omenimo velike kromirane šobe za zajem zraka spredaj, zadnji spojler za ustrezen potisk ob podlago na zadnji osi in dve zaključni cevi izpuhi oblečeni v krom. V potovalni kabini najdemo usnjeno oblazinjenje integriranih športnih sedežev (razvitih posebej za model GSi) s certifikatom ortopedov AGR, usnjen športni volan in aluminijaste stopalke.

Dinamično prilagodljivo podvoje FlexRide močno in zanesljivo držo na cesti zagotavlja v kombinaciji s štirikolesnim pogonom z nadzorom vektorjev navora ter zmogljivimi Michelinovimi športnimi pnevmatikami. Insignia GSi je opremljena še z novim osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom s prestavnima ročicama na volanu.

“Nova Insignia GSi je krog Nürburgring-Nordschleife prevozila očitno hitreje od močnejše Insignie OPC prejšnje generacije” je testiranje povzel Volker Strycek, direktor za športna vozila in avtomobilske dirke. Vzroke za to gre iskati tudi v manjši saj je GSi za 160 kilogramov lažji od primerljive Insignie OPC 2.8 V6 Turbo.

GSi pilili v “zelenem peklu”

Za zadnje finese so poskrbeli na legendarni progi Nürburgring-Nordschleife. V pogorju Eifel je Opel vzpostavil testni center za nastavitve svojih športnih modelov. Oplovi inženirji so na Nürburgringu, ki ga je trikratni svetovni prvak Formule 1 Jackie Stewart sočno opisal kot "zeleni pekel", razvili povsem novo podvozje za GSi. S krajšimi vzmetmi je GSi nižji za 10 milimetrov, posebni športni blažilniki pa premikanje karoserije zmanjšajo na minimum. Temu so ustrezno prilagojene zmogljive zavore Brembo (premer 345 milimetrov) s štirimi valji, isto velja za zelo neposreden volan.

33-letna tradicija

Insignia GSi nadaljuje dolgo tradicijo Oplovih športnih modelov z imenom GSi. Prva sta za vznemirjenje poskrbela manta GSi in adett GSi (1,8-litrski motor s 115 KM) leta 1984. Štiri leta pozneje je 2,0-litrski motor DOHC s 16 ventili v kadettu 2.0 GSi 16V razvil 150 KM. S tem motorjem je bila na voljo tudi prva astra, leta 1993 pa je lahko astro GSi poganjala tudi alternativna različica 1,8-litrskega motorja s 125 KM. Med corsami različnih generacij je bilo kar nekaj modelov GSi, veliko povpraševanje je bilo že po prvi Corsi A s 100 KM (leta 1988). Na (začasnem!) koncu linije je bila avgusta 2012 Corsa D.

Insignia GSi je standardno opremljena z mehatronskim podvozjem FlexRide, ki v delčku sekunde prilagaja blažilnike in krmiljenje. Krmilna enota spreminja tudi umeritev stopalke za pospeševanje in točke prestavljanja osemstopenjskega avtomatskega menjalnika. Voznik lahko izbira med tremi načini: standard, tour in sport. Glede na izbrani način sta lahko krmiljenje in odziv dušilne lopute še bolj neposredna. Samo z modelom GSi je na voljo način competition (tekmovanje), ki ga voznik aktivira s pomočjo gumba za ESP. Dvojni pritisk voznikom omogoča večji odmik od smeri in izklopi nadzor zdrsa – na primer za hiter krog na progi Nordschleife.

Njegov vzornik je "klop"

Športno podvozje, razvito v kombinaciji s pnevmatikami Michelin Pilot Sport 4 S in velikimi 20-palčnimi platišči, poskrbi, da se avto podlage drži kot klop. Pri tem ima pomembno vlogo tudi standardni štirikolesni pogon z nadzorom vektorjev navora. Njegova posebnost je, da sta namesto običajnega diferenciala v tem sistemu na zadnji osi dve sklopki, ki lahko glede na razmere pri vožnji v delčku sekunde individualno pospešita vsako zadnje kolo.

Nova insignia GSi se bo svetu predstavila na Mednarodnem avtomobilskem salonu IAA v Frankfurtu (14.–24. september 2017).

Za pogon športne limuzine je zadolžen 2,0-litrski turbo motor, ki razvije moč 191 kW (260 KM) in navor 400 Nm (poraba pri voznem ciklu NEDC: mestna vožnja 11,2 l/100 km, zunajmestna vožnja 7,1 l/100 km, kombinirano 8,6 l/100 km, emisije CO2 197 g/km). Štirivaljni motor je usklajen s povsem novim osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Pri avtomatskem prestavljanju lahko voznik z načinoma Standard in Sport vnaprej izbere točke prestavljanja. Poleg 2,0-litrskega bencinskega turbo motorja bo GSi na voljo tudi z zmogljivim novim dizelskim motorjem.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.