Avto
757 ogledov

Opel insignia namesto novega BMW, audija ali mercedesa

avtosalon Saša Despot
Na ženevskem avtomobilskem salonu smo se pogovarjali z glavnim inženirjem, zadolženim za razvoj nove generacije opel insignia Andreasom Zipserjem. Pravi, da so pri insignii naredili korak naprej v primerjavi z astro. Tehnologije kot so, head-up zaslon, nadgrajeni matrični led žarometi, inteligentni pogon na vsa štiri kolesa, bodo ključni, da bodo v svojo nakupovalno košarico avto iz Rüsselsheima uvrstili tudi kupci, ki sicer posegajo po premium znamkah.

V Ženevi ste razkrili novo insignio. Druga generacija na trg prihaja v drugačnem času, kot prva. V času prevlade križancev. Prva generacija je bila zelo uspešna. Nova bo stopila v velike čevlje. Imate še vedno tako velike apetite, kot pri prvi generaciji modela?
Absolutno. Še večje. Nova insignia bo uspešna. Razlog za optimizem gradimo na dizajnu. Gre za dinamično oblikovan avtomobil, ki je v koraku s trendi. Ne glede na to ali gre za limuzinsko ali karavansko različico. Z novimi tehnologijami si nadejamo poseči tudi v premium segment kupcev.

Kljub temu D segment vozil, v katerega uvrščamo insignio, doživlja krizo, oziroma, bolje rečeno stagnacijo. Rasti ni že več let, še vedno pa je to zelo konkurenčen razred.
Imate prav. Prodaja vozil v tem segmentu je padala, a se je zdaj stabiliziral. Še vedno pa je to za nas pomemben segment, s katerim, verjamem, da bomo z novim produktom uspešni. Kot sem omenil, želimo nagovoriti tudi kupce, ki sicer vozila izbirajo v premium segmentu. To je naš cilj z novo insignio, ki pa bi jo utegnili izbrati tudi kupci nižjega srednjega razreda.

D razred limuzin in karavanov je najbolj izgubil na račun športnih terencev.
To je zagotovo rastoč segment, vendar pa je tudi segment insignie zelo stabilen. Morda ne toliko na račun fizičnih kupcev, kot flot. Prav flotni kupci so tisti, pri katerih ciljamo na uspeh, tudi zaradi vseh novih vsebin s področja udobja in tehnologije, ki jih ponuja insignia.

Andreas Zipser, Opel | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


V preteklosti ste limuzino in karavana predstavili ločeno, na različnih avtomobilskih salonih. Zakaj ste ju v Ženevi predstavili hkrati?
Predvsem zardi tega, ker imajo kupci v različnih evropskih državah različne okuse in kupne navade. Proizvodnjo obeh modelov smo želeli zagnati hkratno in s tem nagovoriti čim širši segment kupcev po vsej Evropi in biti tudi na ta način konkurenčni na trgu, v vseh državah.

Ko ste predstavili zadnjo generacijo astre, ki se je okitila tudi z nazivom Evropski avto leta, ste posebej poudarili, da ste zmanjšali stroške lastništva. Med drugim tudi z manjšimi in cenejšimi serijskimi pnevmatikami. To je še posebej pomembno flotnim kupcem. Ali enako velja za insignio?
Enako velja za insignio, če gledamo skupne stroške lastništva. Emisije in poraba goriva so manjše kot pri starem modelu. To smo dosegli tudi s pomočjo zmanjšanja mase vozila, ki je do 200 kilogramov lažje od predhodnega. Še posebej pomemben podatek z vidika uporabnika so prav emisije in poraba goriva. Če odstopaš navzgor si težko konkurenčen. Pnevmatike so primerljive s staro insignio. Je pa, odvisno od potreb uporabnika, na voljo širok nabor različnih dimenzij pnevmatik od 16- do 20-palcev. Če gledate na nižje stroške lastništva izberete manjše dimenzije pnevmatik, če vam ta strošek ni tako pomemben in si želite bolj športnega videza ter boljše vozne lastnosti, izberete 20-palčne pnevmatike.

Kdaj ste sploh začeli razvijati novo generacijo insignie? Kdaj se je začel ta cikel?
Vedno je vprašanje, kdaj smo začeli šteti? Rekel bi, da štiri in pol leta nazaj. To je običajen čas razvoja, če se lotiš novega avtomobila. Avtomobil ima novo arhitekturo, spremenjeno medosno razdaljo, že na prvi pogled je ob novi insignii jasno, da gre za nov model.

Opel insignia | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Prebral sem, da je nastala iz nepopisanega lista papirja. Kaj to pomeni? Da ni čisto nič enakega kot prej?
Več ali manj je novo prav vse. Če želiš maso vozila zmanjšati za 175 kilogramov moraš delo začeti povsem od začetka. Naj povem primer. Večji del mase smo zmanjšali pri karoseriji. Uporabili smo veliko več visoko trdnega jekla, kar nam je omogočilo vgradnjo tanjših in čvrstejših delov v vozilo. Hkrati je avtomobil bolj varen v primeru trčenja.

Na kaj ste najbolj ponosni pri tem avtomobilu?
Zame osebno je to kombinacija naprednega dizajna in vgrajenih tehnologij. Vanj smo vgradili vse najnaprednejše tehnologije, od projekcijskega zaslona na katerem voznik pridobiva informacije, do do pametnega tempomata in inteligentnega štirikolesnega pogona. Če bi moral nekaj izpostaviti pa je to način sedenja v vozilu. Zdaj se sedi nižje, športno in hkrati bolj udobno.

Je bila nova astra vodilo pri snovanju insignie?
Ne bi rekel. Astra je naredila ogromen korak naprej med generacijama, prav tako bo to zdaj storila insignia. Vendar pa smo v primerjavi z astro pri insignii naredili še nadaljnji korak naprej. Samo poglejmo matrične led žaromete, ki smo jih sicer prvič predstavili na astri. Pri insignii smo še izboljšali resolucijo in način zasenčenja pri vožnji ponoči. Če se v temi vozimo za vozilom in nasproti prihaja drugo vozilo, žarometi še vedno svetijo s polno močjo, vendar pa pri insignii ne zasenčijo vsega prostora okoli nasproti vozečega vozila. Prostor, kjer ni nobenega vozila, pešca ali kolesarja, je še vedno osvetljen. To pomeni še boljšo vidljivost ponoči v vseh vremenskih razmerah. V temi nič ne ostane skrito.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Ali platforma na kateri nastaja nova insignia omogoča tudi vgradnjo baterij in elektromotorja?
Gre za prilagodljivo platformo. Vendar pa na tem mestu ne smem in ne morem komentirati naših prihodnjih načrtov o pogonih.

Vendar pa danes v Ženevi vsi govorijo o elektriki. Vi imate ampero-e, ampak elektrika se bo morala razširiti v vse segmente vozil?
Elektrika je vsekakor prihodnost. Tudi v družini vozil Opel bo zelo pomembna, a dokler ni nekaj uradno, ne morem komentirati stvari.

Dizelski motorji, še posebej v segmentu, v katerem je prisotna isnignia, so še vedno najbolj iskani. To so pogosto avtocestne križarke, ki v povprečju na cesti prevozijo več kilometrov, kot druge karoserijske izvedenke vozil. Pa vseeno. Delež bencinskih motorjev se povečuje. Bo tako tudi z insignio. Postajajo bencinski motorji pomembni tudi pri tovrstnih avtomobilih?
Dizel bo glavni igralec v segmentu. Dizelski motorji so naredili velik korak naprej, tudi v smislu trdnih delcev in drugih izpušnih plinov in bodo še naprej pomemben del motornih palet proizvajalcev vozil, predvsem v D segmentu vozil.

Vseeno z insignio predstavljate novi 1,5-litrski bencinski motor. Kaj pričakujete od tega motorja?
To bo naš vstopni motor, ki bo na voljo v dveh različicah. V primerjavi z motorjem, ki ga nadomešča, torej 1,6-litrskim turbomotorjem, je poraba v skladu z voznim ciklom WLTP v povprečju manjša še za tri odstotke. Izdelan je povsem iz aluminija. Ko ga boste imeli možnost preizkusiti, boste videli, kaj omogoča. Naša pričakovanja so, da bo zapolnil vrzel predvsem pri osnovnih izvedbah. Namenjen je tistim, ki na leto ne delajo (pre)veliko število kilometrov, ki se vozijo tudi po mestu.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Sami osebno ste avtomobil preizkušali na dirkališču Nürburgring.
Seveda. Testirali smo ga na dirkališču. Inženirji in testni vozniki so preživeli veliko število ur na Nürburgringu. Seveda smo insignio testirali tudi v naših testnih centrih za preizkušanje kakovosti vozil. Na tovrstnih testih preizkušamo krmiljenje pri velikih hitrosti, v ekstremnih razmerah. Več, ali manj pa vsa naša vozila preizkušamo na Nürburgring, da preizkušamo vozno dinamiko.

Zakaj je Nürburgring tako pomemben, da vsi svoja vozila preizkušate tam in ne na katerem drugem dirkališču?
To je najbolj selektivno dirkališče izmed vseh. Na stezi lahko preizkusite vse kar je potrebno za čim boljši razvoj vozila. Steza je razgibana, ima vzpone in spuste, najrazličnejše ovinke, steza je dolga. Če vozilo "preživi" na Nürburgringu, bo tudi povsod drugje.

In kaj ste ugotovili na Nürburgringu v primeru insignie? Kaj ste na podlagi ugotovitev spremenili?
Testiranja so bila pomembna za razvoj podvozja in vzmetenja. Kot veste je zdaj prilagodljivo na tri načine, od normalnega, do udobnega in športnega. V športnem načinu se mora avto drugače odzvati na voznikove potrebe. Ob izbiri režima sport se spremeni občutek na volanu, stopalki za plin, spremenijo se še razne druge nastavitve. S testiranji in izboljšavami smo skušali naredili čim bolj dinamičen avto.

O insignii smo več ali manj vse izvedeli že pred uradnim razkritjem v Ženevi. Rad pa bi slišal še kakšno neobjavljeno zgodbo, ki jo vi, kot inženir, prav gotovo imate?
Zgodb je res veliko. Ne vem, ali lahko vse povem v javnost. Spravili ste me v zadrego. Lahko povem, da na Nürburgringu nismo razbili nobene insignie (smeh). Smo pa z avtomobilom prepotovali večji del Evrope. Manjši incidenti so se zgodili, nič pa ni bilo drastičnega.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Ali lahko prototipe vozijo samo inženirji in testni vozniki ali ste jih zaupali tudi lastnikom prejšnje insignie, da si ustvarijo mnenje in vam pomagajo pri razvoju?
Prototipe lahko vozijo samo inženirji. Zdaj delamo na tem, in to vam lahko povem, da na koncu razvoja avtomobile predamo svojim zaposlenim, ki ne delajo v razvoju. Zdaj jih vozijo že več kot dva meseca in pol. Insignio uporabljajo za vsakodnevne vožnje, hodijo nakupovat, na počitnice, prevažajo otroke. Od njih želimo potrditev, da vse deluje. To so za nas zelo pomembni podatki.

Kdaj bodo sledile nove različice insignie.
Kmalu bo na voljo country tourer.

Kaj pa OPC?
O tem pa kasneje (smeh).

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.